Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką podatkową.
Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego, prowadzenie na terenie SSE działalności zwolnionej z podatku dochodowego od osób prawnych (PDOP") na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, w oparciu o więcej niż jedno zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie SSE, skutkuje obowiązkiem prowadzenia
Czy, z zachowaniem zasad co do momentu nabycia prawa do korzystania ze zwolnienia podatkowego, Spółka może dokonać zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych całości dochodu z prowadzonej na terenie SSE działalności gospodarczej, w zakresie posiadanych zezwoleń strefowych, w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystywany jest limit dostępnej pomocy publicznej w ramach zezwolenia, na podstawie
Czy dochód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy w ramach Zezwolenia, tj. również dochód generowany przy wykorzystaniu rozbudowanej części zakładu produkcyjnego (Nowej inwestycji), będzie korzystać ze zwolnienia od PDOP na podstawie art. 17 ust. l pkt 34 ustawy o PDOP w ramach limitu pomocy publicznej powstałego w związku z inwestycją będącą podstawą uzyskania Zezwolenia
Czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych Zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego, oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w Strefie i podlega opodatkowaniu - w sytuacji, gdy Spółka posiada kilka Zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE?
Czy wystarczające jest łączne ustalenie dochodu Spółki uzyskanego na terenie SSE (w ramach wszystkich posiadanych ważnych Zezwoleń) i korzystającego ze zwolnienia podatkowego, oraz odrębne ustalenie dochodu Spółki, który nie jest objęty zwolnieniem w Strefie i podlega opodatkowaniu - w sytuacji, gdy Spółka posiada kilka Zezwoleń na prowadzenie działalności na terenie SSE?
Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach posiadanych Zezwoleń, Spółka może objąć zwolnieniem dochód z całej Działalności Podstawowej prowadzonej na terenie Strefy, wykorzystując najpierw limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwoleń uzyskanych chronologicznie najwcześniej
1. Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie strefy w ramach Zezwoleń posiadanych obecnie oraz ewentualnych przyszłych zezwoleń, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólną dla wszystkich posiadanych zezwoleń) oraz odrębną ewidencję dla działalności podlegającej
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że w celu wyliczenia dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w oparciu o pięć zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, wystarczające jest powadzenie wspólnej ewidencji rachunkowej zgodnie z art. 9 ust. 1 ustawy
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że po połączeniu, w celu wyliczenia dochodu podlegającego zwolnieniu na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej otrzymywanej pomocy publicznej (tj. podatku niezapłaconego zarówno przez Spółkę, jak i Spółkę przejmowaną na podstawie wszystkich zezwoleń łącznie) w pierwszej kolejności
Czy dla celów rozliczeń podatkowych w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych, całość dochodu (straty) generowanego przez działalność Spółki prowadzoną na terenie SSE (tj. objętej zarówno Zezwoleniem I jak i Zezwoleniem II) powinna być zwolniona z opodatkowania łącznie, wykorzystując w pierwszej kolejności limit pomocy publicznej dostępny w ramach Zezwolenia I, a po jego wykorzystaniu (lub wygaśnięciu
Przedsiębiorcy w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej dość często wykorzystują grunty stanowiące własność jednostek samorządu terytorialnego (lub Skarbu Państwa). Grunty te mogą być bowiem oddawane w użytkowanie wieczyste, w wyniku czego oddający w użytkowanie nadal pozostaje właścicielem gruntu, natomiast użytkownik nabywa prawa zbliżone do praw właściciela.
Czy w sytuacji, w której Spółka, będąca przedsiębiorcą średnim (zarówno w chwili akcesji Polski do UE, jak i obecnie), która posiada dwa zezwolenia na prowadzenie działalności na terenie SSE, przy czym drugie zezwolenie zostało wydane na rozbudowę istniejącego już zakładu, ma obowiązek dla celów rozliczenia podatku dochodowego od osób prawnych ustalać dochód podlegający zwolnieniu na każde z zezwoleń
Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólną dla Pierwszego jak i Drugiego Zezwolenia) i odrębną dla działalności podlegającej opodatkowaniu? (pytanie Nr 1)
Czy dla celów obliczenia dochodu opodatkowanego (straty podatkowej) oraz dochodu (straty) z tytułu działalności gospodarczej prowadzonej na terenie Strefy, Spółka może prowadzić jedną ewidencję dla działalności podlegającej zwolnieniu (wspólną dla Pierwszego jak i Drugiego Zezwolenia) i odrębną dla działalności podlegającej opodatkowaniu? (pytanie Nr 1)
Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka powinna dokonywać dyskontowania całej uzyskanej pomocy publicznej (tj. faktycznie otrzymanego zwolnienia podatkowego w na podstawie dwóch zezwoleń tj. Zezwolenia oraz Nowego zezwolenia łącznie), najpierw na dzień uzyskania Zezwolenia, a po wyczerpaniu przysługującego w ramach Zezwolenia limitu pomocy, na dzień wydania Nowego zezwolenia?
Transakcje zagraniczne nierzadko sprawiają wiele kłopotów związanych z prawidłowym ich rozliczeniem. Wynika to m.in. z faktu, że na podatkowe rozliczenie zagranicznej sprzedaży lub zakupu towaru składa się z reguły kilka etapów. Pomyłka w jednym z nich może powodować błędy w dalszym rozliczeniu. Przykładowo błędne ustalenie daty powstania obowiązku podatkowego w VAT może spowodować w konsekwencji nieprawidłowe
Wybudowaliśmy parterowy podpiwniczony łącznik pomiędzy dwoma funkcjonującymi dwupiętrowymi budynkami niemieszkalnymi, wykorzystywanymi w działalności gospodarczej, i przebudowaliśmy część parterową tych budynków. Całość została formalnie oddana do użytkowania i wystawiliśmy na nią dokument OT. Jak podzielić koszty inwestycji budowlanej na poszczególne środki trwałe, skoro objęły one również koszty
1. Czy po uzyskaniu nowego zezwolenia i poniesieniu kosztów nowej inwestycji, zgodnie z powyższym rozporządzeniem Rady Ministrowi z dnia 10 grudnia 2008 r., spółce przysługiwać będzie prawo do odliczenia 60% nakładów inwestycyjnych od podatku od osób prawnych generowanego zarówno przez "część" przedsiębiorstwa M. Sp. z o.o. działającego na bazie zezwolenia z dnia 14 listopada 2000 r. (które wygaśnie
Zniszczenia towarów, wyposażenia i środków trwałych przedsiębiorców spowodowane powodzią są wynikiem nadzwyczajnych, nieprzewidzianych okoliczności. Tego rodzaju zdarzenia należy w księgach wykazywać osobno jako straty nadzwyczajne. W raporcie przedstawiamy szczegółowe zasady ewidencjonowania tych strat oraz ich dokumentowania.
Firma stwierdziła niedobór wiertarki o wartości netto 400 zł. Kosztami został obciążony pracownik, który odpowiadał za ten sprzęt. W jaki sposób zaksięgować wpłatę od pracownika?