Duzi przedsiębiorcy (oraz podatnicy VAT niebędący przedsiębiorcami, ale spełniający kryteria uznania ich za duże podmioty) w sierpniu po raz pierwszy powinni przesłać Ministrowi Finansów informacje o prowadzonych ewidencjach zakupu i sprzedaży VAT. Informacja obejmuje lipcową ewidencję zakupu i sprzedaży VAT i należy ją złożyć do 25 sierpnia. Informację tę należy przekazać w formie elektronicznej odpowiadającej
Nie tylko "duzi" przedsiębiorcy muszą przekazywać Ministrowi Finansów informacje o prowadzonej ewidencji VAT za okresy miesięczne, i to poczynając od 1 lipca 2016 r. Ustawodawca nałożył ten obowiązek także na podmioty, które nie są "przedsiębiorcami". Nowy obowiązek obejmuje wszystkich podatników VAT zobowiązanych do prowadzenia ewidencji VAT i prowadzących księgi podatkowe w formie elektronicznej.
Okresy przejściowe określone w przepisach art. 6 ust. 2 ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw oraz art. 29 ustawy z dnia 10 września 2015 r. o zmianie ustawy - Ordynacja podatkowa oraz niektórych innych ustaw mają odpowiednie zastosowanie do podmiotów, które nie posiadają statusu przedsiębiorcy.
Prowadzimy sklep i jesteśmy podatnikami VAT. Zamówiliśmy u niemieckiego kontrahenta towar handlowy, który w tym samym miesiącu sprzedaliśmy naszemu klientowi. Wraz z towarem otrzymaliśmy rachunek na kwotę 2230,00 zł bez VAT. Klientowi naliczyliśmy 23% VAT i 10% marży. Było to nasze pierwsze takie zamówienie i sprzedaż. 1. Jak mamy zaksięgować to w pkpir i jak rozliczyć w deklaracji VAT-7? W jakie rubryki
dotyczy kwestii ujmowania w ewidencji i wykazywania w deklaracjach podatkowych podatku od towarów i usług z odpraw importowych dokonywanych na rzecz podatnika przez Jego przedstawiciela podatkowego w Hamburgu połączonych z bezpośrednią dostawą do Polski.
Czy w przypadku, gdy importowane przez nią na terytorium Wspólnoty towary są odprawiane za pośrednictwem przedstawiciela podatkowego w Niemczech, a następnie dostarczane bezpośrednio na terytorium innego państwa członkowskiego, z pominięciem Polski, w ewidencji i deklaracji dla podatku od towarów i usług należy powyższe wykazać jako transakcje trójstronne
Wnioskodawca zwraca się do tut. organu z pytaniem, czy słusznie postąpił nie dokonując księgowań, do ewidencji podatku od towarów i usług, cła i VAT-u pobranego od niego w Urzędzie Celnym.
W jaki sposób należy rozliczyć oraz ewidencjonować podatek naliczony od zakupów inwestycyjnych dotyczących środków trwałych w budowie?