Wpłaty od widzów o zidentyfikowanej tożsamości stanowią darowizny w rozumieniu u.p.s.d., podlegające opodatkowaniu, jednak wpłaty anonimowe nie spełniają wymagań do uznania ich za darowizny.
Wpłaty użytkowników platform internetowych na rzecz twórcy, które są całkowicie dobrowolne i nieekwiwalentne, stanowią darowizny i podlegają opodatkowaniu na podstawie przepisów ustawy o podatku od spadków i darowizn.
Wpłaty od darczyńców identyfikowalnych jako darowizny podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, o ile przekraczają określoną przepisami kwotę wolną, natomiast wpłaty od darczyńców anonimowych nie spełniające kryteriów identyfikacyjnych nie podlegają temu podatkowi.
Darowizny przekazywane przez spółkę na rzecz podmiotów powiązanych, w tym fundacji, są klasyfikowane jako ukryte zyski podlegające opodatkowaniu na podstawie art. 28m ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT. Natomiast darowizny na korzyść instytucji niepowiązanych nie stanowią ukrytych zysków oraz są związane z działalnością gospodarczą, co wyłącza je z opodatkowania w tym trybie.
Wpłaty od anonimowych darczyńców dokonane na rzecz prowadzącego transmisje internetowe nie spełniają warunków darowizny w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego z uwagi na brak możliwości identyfikacji darczyńcy, co wyklucza ich opodatkowanie podatkiem od spadków i darowizn.
Wpłaty od anonimowych darczyńców dokonane podczas transmiji audiowizualnych, przy niemożliwości pełnej identyfikacji darczyńców, nie stanowią darowizny w rozumieniu art. 888 Kodeksu cywilnego i nie podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn.
Darowizny otrzymywane przez samorządową instytucję kultury stanowią przychody wykonane tej instytucji w rozumieniu § 2 pkt 12 Rozporządzenia Ministra Finansów i winny być uwzględniane w mianowniku wzoru kalkulacji prewspółczynnika określonego w § 4 ust. 1 Rozporządzenia.
Wpłaty otrzymywane przez wnioskodawcę od Patronów w opisanych okolicznościach spełniają przesłanki darowizny i podlegają opodatkowaniu podatkiem od spadków i darowizn, według zasad określonych w ustawie.
Wszelkie wpłaty dokonywane przez osoby fizyczne na rzecz wnioskodawcy za pośrednictwem platformy internetowej, o ile mają charakter darowizn, podlegają podatkowi od spadków i darowizn, przy czym obowiązek podatkowy powstaje z chwilą spełnienia świadczenia, a zwolnienie podatkowe obejmuje jedynie kwoty do wysokości przewidzianej dla III grupy podatkowej.
Przeniesienie prawa własności nieruchomości do spółki jawnej tytułem wkładu niepieniężnego generuje przychód, jednakże jest on zwolniony z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 50b ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Otrzymanie środków pieniężnych tytułem darowizny od osoby fizycznej wspierającej twórczość Wnioskodawcy.
Skutki podatkowe sprzedaży nieruchomości na cele publiczne nabytej w drodze spadku oraz darowizny.
W zakresie skutków podatkowych otrzymania wpłat od anonimowych patronów.
Obowiązki płatnika w związku z wydawaniem nagród wygranych w konkursach oraz rywalizacjach organizowanych podczas festynu.
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek wydatków Spółki poniesionych na organizację Eventów, Darowizny, Paczki dla kontrahentów, domu dziecka oraz paczki dla szkół
Możliwości zmiany formy opodatkowania na ryczałt od dochodów spółek oraz uznania wskazanych we wniosku wydatków za wydatki niezwiązane z działalnością gospodarczą zgodnie z art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT.
Skutki podatkowe otrzymania odszkodowania za wywłaszczenie nieruchomości otrzymanej w darowiźnie.
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy CIT jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie może być na podstawie art. 6 ust. 7 Ustawy CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia
Możliwość rozliczenia dochodów i uzyskania nadpłaty podatku za zmarłą matkę.