Uznanie rozliczeń w zakresie wyrównywania poziomu dochodowości za zdarzenie niepodlegające opodatkowaniu podatkiem VAT.
Dotyczy ustalenia, czy maksymalne wykorzystanie pomocy publicznej oraz brak wygenerowania dochodów z inwestycji określonej w DOW, uprawnia do zastosowania zwolnienia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych,
Zwolnienie z obowiązku sporządzania informacji o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej.
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Czy przy wyliczaniu wskaźnika dochodu, do którego może być zastosowana stawka podatku, o której mowa w art. 24d ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, mogą być zastosowane odpowiednio (mutatis mutandis) regulacje dotyczące cen transferowych, poprzez zastosowanie metody podziału zysku - analizy udziału (metoda wymieniona w § 13 ust. 3 pkt 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 21 grudnia
Do końca stycznia 2024 r. należy złożyć informacje o cenach transferowych (TPR-C i TPR-P) za rok podatkowy rozpoczynający się po 31 grudnia 2021 r. Przedstawiamy, którzy z podatników mają taki obowiązek i jak powinien on zostać zrealizowany.
1. Czy Transfer Aktywów z FIZ do ASI na podstawie art. 32a USIR będzie zwolniony z opodatkowania CIT po stronie FIZ? 2. Czy w odniesieniu do Transferu Aktywów z FIZ do ASI, zastosowanie znajdą przepisy o cenach transferowych a FIZ będzie zobowiązany do sporządzenia dokumentacji cen transferowych?
Za 2022 r. podatnicy złożą informacje o cenach transferowych w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych (TPR-P) i od osób prawnych (TPR-C) na nowych wzorach. Ministerstwo Finansów opublikowało już formularze interaktywne tych informacji, istnieje już zatem możliwość złożenia ich online. Przypominamy, że zgodnie z informacją MF dla podatników mających rok podatkowy odpowiadający kalendarzowemu
Kto, w rozumieniu art. 3 ust. 2 Ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, będzie płatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych w Rzeczypospolitej Polskiej: Spółka (rezydent Państwa Izrael) czy Spółka Oddział w Polsce, - czy w rozumieniu art. 7 Umowy między Rządem Rzeczypospolitej Polskiej a Rządem Państwa Izrael w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania
Brak obowiązku dokonania korekty podstawy opodatkowania w wyniku korekty cen transferowych, w zakresie dokonanej dostawy krajowej towarów, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów oraz importu towarów.
Realizacja kontraktu budowlanego, w tym ujęcie przychodów i kosztów wspólników z tytułu udziału w spółce cywilnej, obowiązki sporządzenia i raportowania dokumentacji cen transferowych.
Który dotyczy ustalenia: - czy w przedstawionym stanie faktycznym, tj. w sytuacji gdy w 2021 r. Spółka nie wykorzystywała ani nie udostępniała kapitału na podstawie Umowy, po stronie Spółki: a) nie powstał obowiązek dokumentacyjny w zakresie cen transferowych z tytułu Umowy, o którym mowa w artykule 11k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych (dalej: „Ustawa o CIT”), b) nie powstał obowiązek przekazania
Obowiązek podatkowy w związku z dokonaniem korekty cen transferowych.
1. Czy działalność w ramach prac rozwojowych prowadzoną przez Spółkę może być uznana za działalność badawczo-rozwojową, o której mowa w art. 4a pkt 26 u.p.d.o.p, w związku z czym Wnioskodawca może opodatkować dochody (straty) uzyskane ze sprzedaży produktów, w których cenie sprzedaży zostało uwzględnione kwalifikowane prawo własności intelektualnej stawką preferencyjną na podstawie art. 24d u.p.d.o.p
brak rozpoznania przez Państwa importu usług w związku z rozliczeniem podziału marży
Czy do pobieranych przez Spółkę Opłat znajduje zastosowanie art. 11b pkt 1 ustawy o CIT, a tym samym czy pobierane przez Spółkę Opłaty nie podlegają przepisom rozdziału 1a ustawy o CIT dotyczącym cen transferowych, ponieważ sposób ustalania cen w takich przypadkach jest określony przez przepisy ustawy? (pytanie nr 1) W przypadku uznania, iż pobierane przez Spółkę opłaty podlegają pod przepisy rozdziału
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym
Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji transakcji kontrolowanych zawieranych wyłącznie przez podmioty powiązane w przypadku gdy jeden z uczestników tych transakcji poniósł stratę podatkową z konkretnego źródła przychodów
sposób określenia wartości transakcji kontrolowanych z tytułu prowadzenia rachunków bankowych
Czy prawidłowe jest twierdzenie, iż transakcja polegająca na udostępnianiu przez Wnioskodawcę infrastruktury (…), na podstawie art. 11b pkt 1 updop nie podlega przepisom Rozdziału 1a updop dotyczącym cen transferowych, ponieważ jej warunki, w tym stosowane cenniki są określone stosownymi przepisami prawa/regulacjami przygotowanymi w oparciu o przepisy prawa?