Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.
Ulga termomodernizacyjna przysługuje jedynie właścicielowi istniejącego budynku mieszkalnego jednorodzinnego, a wydatki poniesione przed zakończeniem budowy i formalnym odbiorem budynku nie kwalifikują się do odliczenia w ramach tej ulgi.
Odszkodowanie uzyskane za wywłaszczenie nieruchomości nabytych nieodpłatnie w drodze spadku i działu spadku korzysta ze zwolnienia podatkowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o PIT, niezależnie od przyszłego zwiększenia udziału w tej nieruchomości.
Wydatki poniesione na tymczasową przebudowę drogi publicznej przez podatnika mogą zostać zaliczone do kosztów uzyskania przychodów jako koszty pośrednie, gdy stanowią konieczny element prowadzenia i realizacji inwestycji generującej przychody, w myśl art. 15 ust. 4d ustawy o CIT.
Wydatki poniesione przez spółkę na modernizację infrastruktury drogowej jako integralny element realizowanej inwestycji niedrogowej mogą być uznane za koszty uzyskania przychodów pośrednio związane z przyszłymi przychodami spółki, zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych.
Gminie działającej jako organ władzy publicznej w zakresie zadań własnych i realizującej projekt nieopodatkowany, nie przysługuje prawo do odliczenia naliczonego podatku VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Odszkodowanie wypłacone na podstawie ustawy o gospodarce nieruchomościami, stanowiące rekompensatę za zmniejszenie wartości nieruchomości w wyniku decyzji administracyjnej dotyczącej infrastruktury, korzysta ze zwolnienia podatkowego zgodnie z art. 21 ust. 1 pkt 29 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zwolnienie z art. 21 ust. 1 pkt 120a nie ma zastosowania bez ustanowienia służebności przesyłu
Gmina nie ma prawa do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków na budowę kanalizacji deszczowej i dróg wewnętrznych, gdy inwestycje te, będące zadaniami własnymi, nie są bezpośrednio związane z czynnościami opodatkowanymi.
Wydatki poniesione na budowę części domu rodzinnego, przeznaczonego do działalności gospodarczej, nie mogą być bezpośrednio zaliczone do kosztów uzyskania przychodów, a budynki mieszkalne nie podlegają amortyzacji od 2023 r., co uniemożliwia zaliczenie ich do kosztów poprzez odpisy amortyzacyjne.
Gmina nie jest uprawniona do odliczenia podatku VAT związanego z inwestycją, gdyż zakupione towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o VAT.
Wydatki poniesione przez spółkę na realizację inwestycji stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodu i mogą zostać rozpoznane jako takie w momencie ich przekazania na rzecz gminy lub PWiK.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z Projektem.
Brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z ponoszonymi wydatkami inwestycyjnymi związanymi z budową budynku Centrum wraz z wyposażeniem; prawo do częściowego odliczenia podatku naliczonego z tytułu budowy instalacji fotowoltaicznej oraz od kosztów związanych pośrednio i bezpośrednio z funkcjonowaniem instalacji fotowoltaicznej oraz funkcjonowaniem Centrum.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją Inwestycji Drogowej oraz brak opodatkowania podatkiem VAT nieodpłatnego przeniesienia nakładów poniesionych w związku z Inwestycją Drogową wraz z Dokumentacją projektową i powykonawczą, autorskimi prawami majątkowymi, Prawami z rękojmi i gwarancji oraz Dokumentów związanych z Prawami rękojmi i gwarancji.
Ustalenie, czy wykonanie koncepcji architektonicznej oraz zagospodarowania przestrzennego, będącej podstawą do opracowania dokumentacji projektowej budowy hali do obsługi pojazdów (…), a także sporządzenie opisu wymogów w zakresie dostosowania istniejących obiektów myjni i przeglądów OC do obsługi pojazdów (…) powiększają wartość początkową środków trwałych: budowy hali do obsługi pojazdów (…).
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na budowę dróg na terenie inwestycyjnym, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków dotyczących budowy i przebudowy infrastruktury technicznej w tym sieci wodociągowych, kanalizacyjnych, elektroenergetycznych i telekomunikacyjnych oraz zagospodarowania terenu.
Podatek od towarów i usług w zakresie czy czynności, w ramach których wykorzystują Państwo majątek powstały w ramach Projektu, stanowią czynności podlegające opodatkowaniu VAT w rozumieniu art. 5, art. 7 lub art. 8 ustawy oraz braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze zrealizowanym projektem pn. „(…)”.
Uznanie czynności wniesienia aportem do Spółki działki za transakcję niepodlegającą opodatkowaniu podatkiem VAT.
Podatek od towarów i usług w zakresie czy czynności, w ramach których wykorzystują Państwo majątek powstały w ramach Projektu, stanowią czynności podlegające opodatkowaniu VAT w rozumieniu art. 5, art. 7 lub art. 8 ustawy oraz braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku ze zrealizowanym projektem pn. „(…)”.
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Czy koszty pożyczek zaciągniętych przez Wnioskodawcę w celu realizacji Inwestycji są kosztami finansowania dłużnego wykorzystywanego do sfinansowania długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej, o których mowa w art. 15c ust. 8 w zw. z art. 15c ust. 10 ustawy o CIT, w konsekwencji czego Spółka nie jest zobowiązana do uwzględnienia kosztów tych pożyczek przy kalkulowaniu nadwyżki kosztów
1. Czy realizowana przez Spółkę, finansowana z pożyczek udzielonych (…), Inwestycja, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy o CIT; tym samym koszty finansowania dłużnego, w części w jakiej zostaną przeznaczone na finansowanie Inwestycji, stanowią koszty finansowania dłużnego wykorzystywane do sfinansowania długoterminowego projektu
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego