Spółka z o.o., będącą podatnikiem podatku CIT i VAT, utworzyła w 2022 r. odpis na zakładowy fundusz świadczeń socjalnych (ZFŚS). Zgodnie z przepisami ustawy o ZFŚS oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych spółka przekazała zgodnie z ustawowym terminem środki pieniężne na wyodrębniony rachunek bankowy. Został także sporządzony we współpracy z pracownikami spółki i zatwierdzony regulamin dotyczący
Udział pracowników i ich współmałżonków w zagranicznej, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, uczestnictwo w której odbędzie się na zasadzie dobrowolności i powszechnej dostępności dla osób uprawnionych i która ma na celu integrację załogi i poprawienie tym samym relacji służbowych, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o
Udział pracowników w wycieczce turystyczno-integracyjnej na terenie Polski, dofinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, udział w której był dobrowolny i powszechnie dostępny dla osób uprawnionych i która miała na celu integrację i aktywny wypoczynek, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w miejscu pracy oraz motywację i efektywność pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia
Wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich pracowników, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje w pracy, zwiększy motywację i efektywność w pracy, nie stanowi dla pracowników przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego
Przenosząc powyższe rozważania na grunt niniejszej sprawy, wskazać należy, iż udział pracowników w wycieczce krajowej, mającej charakter dobrowolny i dostępny dla wszystkich uprawnionych, dofinansowanej ze środków zakładowego funduszu świadczeń socjalnych, która ma na celu integrację pracowników oraz umożliwienie aktywnego wypoczynku, co pozytywnie wpłynie na wzajemne relacje i efektywność pracy, nie
W zakresie obowiązków płatnika z tytułu dofinansowania w części kosztów wycieczki zagranicznej pracownikom, rencistom i emerytom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczki dla pracowników.
obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczki
Obowiązki płatnika dofinansowanie z ZFŚS do wycieczki oraz imprezy integracyjnej.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z ZFŚS do wycieczek dla pracowników.
Częściowe sfinansowanie pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczek i uczestnictwa w imprezach kulturalno-oświatowych.
w zakresie skutków w podatku od towarów i usług w związku z organizacją festynów zakładowych i przyznawaniem nagród za konkursy organizowane podczas festynu
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem przez Wnioskodawcę wycieczki dla pracowników.
Obowiązki płatnika w związku z udziałem pracowników i emerytów w dobrowolnej, imprezie integracyjno-sportowej, dofinansowanej ze środków ZFŚS, w sytuacji gdy limit zwolnienia, o którym mowa w art. 21 ust. l pkt 67 updof i w art. 21 ust. 1 pkt 38 został już w danym roku wykorzystany.
Prezenty świąteczne lub spotkanie z okazji świąt pracodawca może sfinansować swoim pracownikom np. ze środków obrotowych lub pochodzących z zfśs. O ile sfinansowanie tego rodzaju działalności z rachunku firmowego nie wymaga spełnienia przez pracowników lub inne obdarowane osoby żadnych kryteriów, o tyle przy wykorzystaniu do tego celu środków socjalnych trzeba zachować pewną ostrożność. W tym bowiem
Dofinansowanie z ZFŚS kosztów uczestnictwa w zorganizowanym przez Urząd wyjeździe integracyjnym do teatru nie będzie skutkowało powstaniem po stronie pracowników przychodu ze stosunku pracy, od którego Urząd będzie zobowiązany do obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy od osób fizycznych.
W konsekwencji po stronie pracowników powstanie przychód ze stosunku pracy na podstawie art. 12 ust. 1 ustawy, który powoduje konieczność obliczenia i pobrania zaliczki na podatek dochodowy na podstawie art. 31 ustawy, z uwzględnieniem zwolnienia przewidzianego w art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy.
Czy kwota dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych do świadczeń opisanych w stanie faktycznym stanowi podstawę do opodatkowania?
Udział pracowników, członków ich rodzin, emerytów i rencistów byłych pracowników Wnioskodawcy, oraz innych osób uprawnionych do korzystana z funduszu w zorganizowanej i sfinansowanej z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych imprezie, mającej na celu integrację pracowników i poprawienie relacji służbowych, nie spowoduje powstania przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób
Skutki podatkowe uczestnictwa pracowników w wycieczce o charakterze integracyjnym.
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (poprawienie relacji) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Mając powyższe na uwadze należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi) oraz zwiększenie efektywności pracy - nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 11 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym
Należy wskazać, że sfinansowanie w części ze środków ZFŚS wycieczki mającej charakter integracyjny, której celem jest zintegrowanie pracowników (budowanie pozytywnych relacji między nimi), polepszenie atmosfery w pracy (dobrej komunikacji w zakładzie pracy), a w konsekwencji zwiększenie wydajności pracy, nie stanowi dla pracownika przysporzenia majątkowego, a tym samym nieodpłatnego świadczenia, o