Jednorazowa wypłata zgromadzonych składek z pracowniczego programu emerytalnego w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce jako przychód z innych źródeł, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osób mających miejsce zamieszkania na terytorium RP.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Możliwość zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła.
Dotyczy możliwości zastosowania zasady look-through (czyli oceny konsekwencji podatkowych w odniesieniu do podmiotu będącego rzeczywistym właścicielem, a nie podmiotu pośredniczącego) na potrzeby rozliczenia podatku u źródła, przez Wnioskodawcę.
Stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Wnioskodawca będzie uprawniony do skorzystania z postanowień polsko-holenderskiej UPO w związku z przychodem (dochodem) uzyskanym z tytułu udziału w zyskach osób prawnych lub dochodem / zyskiem kapitałowym alokowanym w ramach FGR do Wnioskodawcy, należało uznać za prawidłowe.
Czy w przypadku zbycia na rzecz Funduszu sekurytyzacyjnego przedawnionej wierzytelności z tytułu Kredytu hipotecznego zabezpieczonej hipoteką, która to hipoteka pozwala dalej skutecznie egzekwować tę wierzytelność do wartości zabezpieczonego majątku, Bank będzie mógł na podstawie art. 15 ust. 1h pkt 2 updop zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów stratę ze zbycia tej wierzytelności stanowiącą różnicę
w zakresie obowiązków płatnika w związku z wypłatą na rzecz Seniorów wynagrodzenia z tytułu odstępnego (ograniczenia przysługujących im praw służebności osobistej mieszkania)
Przychodami z udziału w zyskach osób prawnych, są w myśl art. 7b ust. 1 pkt 1 lit. a) ustawy o CIT tylko takie dochody otrzymywane przez uczestników funduszy inwestycyjnych, w przypadku których statut przewiduje ich wypłacanie bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych. Natomiast w analizowanej sprawie Fundusz planuje wykupić, a następnie umorzyć certyfikaty inwestycyjne. Mając zatem na uwadze ww.
w zakresie ustalenia, czy: - wypłaty przez Fundusz na rzecz Uczestnika dochodów Funduszu z tytułu przychodów z Zamknięcia Inwestycji netto Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych stanowi dla Uczestnika przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - wypłaty przez Fundusz na rzecz Uczestnika dochodów Funduszu z tytułu
wypłaty przez Fundusz na rzecz Uczestnika dochodów Funduszu z tytułu przychodów z Zamknięcia Inwestycji netto Funduszu bez wykupywania certyfikatów inwestycyjnych stanowi dla Uczestnika przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, - wypłaty przez Fundusz na rzecz Uczestnika dochodów Funduszu z tytułu przychodów z Zamknięcia
1.Czy wypłata przez Fundusz na rzecz Uczestnika z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych stanowi dla Uczestnika przychód podlegający opodatkowaniu na zasadach ogólnych, zgodnie z art. 12 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych? (pytanie oznaczone we wniosku nr 1)2.Czy wypłata przez Fundusz na rzecz DutchCo z tytułu wykupu przez Fundusz certyfikatów inwestycyjnych
Czy uzyskiwane przez Wnioskodawcę przychody z tytułu wypłat dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy w związku z likwidacją Funduszu będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?
Czy uzyskiwane przez Wnioskodawcę przychody z tytułu wypłat dokonywanych na rzecz Wnioskodawcy bez wykupu (bez umorzenia) certyfikatów będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych w Polsce?
Czy Fundusz powinien pobierać, jako płatnik, zryczałtowany podatek dochodowy od osób prawnych od wypłat dokonywanych na rzecz Inwestora w związku z likwidacją Funduszu?