Przychód podatkowy z tytułu wyrównania rekompensaty powstaje w momencie faktycznego uzyskania środków, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, jako przychód z otrzymanych pieniędzy, a nie w dacie związanej z wykonaniem usługi przewozowej.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług wykonywanego na rzecz Mieszkańców świadczenia w zakresie usługi indywidualnego transportu door-to-door oraz zwolnienie świadczonej usługi z opodatkowania na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy o VAT.
Ustalenie, czy otrzymana rekompensata stanowi przychód, a jeśli tak, to ustalenie momentu jego powstania.
Opodatkowanie podatkiem VAT świadczonych w ramach Projektu usług transportu pasażerskiego oraz prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację Inwestycji.
Miasto pobierając, za pośrednictwem szkół, opłaty za usługę transportu dzieci na zajęcia pływania odbywające się poza szkołą, będzie działać w charakterze podatnika w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy i w zakresie , w jakim realizuje ww. zadania, nie jest objęte regulacją przepisu art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług i świadczona usługa transportowa będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem
Prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu usługi przewozu osób i bagażu środkami komunikacji miejskiej autobusowej oraz tramwajowej a także budowy, utrzymania i remontów torowisk tramwajowych.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanej dopłaty do realizowanego zadania, polegającego na przewozach autobusowych o charakterze użyteczności publicznej, brak prawa do odliczenia pełnych kwot podatku VAT, z faktur otrzymanych od wykonawcy realizującego zadanie objęte dopłatą.
brak opodatkowania usług bezpłatnych przejazdów środkami lokalnego transportu zbiorowego na rzecz uprawnionych grup, które będą świadczone przez Miasto w ramach umowy o świadczenie usług transportowych, prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego z faktur wystawionych przez Spółkę za usługi transportowe, prawa do odliczenia pełnej kwoty podatku VAT naliczonego z faktur dotyczących pozostałych
Prawo do odliczenia pełnej kwoty podatku naliczonego z tytułu zakupu towarów i usług związanych wyłącznie z komunikacją miejską przy uwzględnieniu możliwości bezpłatnego korzystania z transportu miejskiego przez określone grupy osób.
Prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacja zadań Nr 1, Nr 4 i Nr 5, prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacja zadań Nr 2 i Nr 6 w oparciu o sposób określenia proporcji wyznaczony dla Urzędu Miejskiego oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją zadania Nr 3.
Podatek od towarów i usług w zakresie braku obowiązku stosowania tzw. prewspółczynnika, o którym mowa w art. 86 ust. 2a ustawy, w celu ustalenia wartości podatku naliczonego podlegającego odliczeniu.
Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej udział Związku Gmin w kosztach utrzymania kursów i połączeń komunikacyjnych;- Opodatkowanie rekompensaty stanowiącej refundację kosztów stosowania uprawnień do ulgowych przejazdów stanowionych przez Związek Gmin.
1. Czy otrzymane wynagrodzenie (rekompensata) z budżetu danej gminy stanowi obrót będący podstawą opodatkowania podatkiem od towarów i usług? 2. Czy Spółka powinna dokumentować obrót z tego tytułu fakturą VAT, czy wystarczy innym dokumentem księgowym np: notą księgową - obciążeniową?
Czy rekompensata, którą otrzyma Spółka od Gminy za świadczenie usług publicznych - wykonywania usług komunikacji miejskiej na terenie Gminy na wyrównanie kosztów działalności Spółki (pokrycia ujemnego wyniku finansowego netto wynikającego z różnicy poniesionych kosztów i przychodów) - Wariant II, stanowi w zakresie podatku dochodowego od osób prawnych przychód, czy zmniejszenie kosztów uzyskania przychodów
Firma budowlana realizuje w systemie generalnego wykonawcy usługę budowy domów mieszkalnych na terenie Irlandii, na zamówienie irlandzkiego inwestora. Zatrudnia w związku z tym podwykonawcę w zakresie robót budowlanych. Materiały na teren budowy dostarcza z terenu Polski transportem obcym, wynajmując w tym celu polskiego przewoźnika. Zarówno inwestor, jak i generalny wykonawca, podwykonawca i przewoźnik