Odpłatne udostępnianie przez Gminę pasa drogowego drogi wewnętrznej na podstawie umowy cywilnoprawnej nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, gdyż czynność ta ma charakter publicznoprawny, związany z realizacją zadań własnych Gminy, co wyłącza ją z opodatkowania według art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Odpłatne udostępnianie przez gminę pasa drogowego drogi wewnętrznej na podstawie umów cywilnoprawnych nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług (VAT), gdyż czynność ta należy do sfery publicznoprawnej zadań własnych gminy, wyłączając zastosowanie ustawowych przepisów o podatnikach VAT, zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Odpłatne udostępnianie toalety publicznej przez Gminę stanowi odpłatne świadczenie usług podlegające opodatkowaniu VAT. Gminie przysługuje pełne prawo do odliczenia VAT naliczonego od wydatków inwestycyjnych i bieżących związanych z toaletą, pod warunkiem, że działalność ta jest wykonywana w ramach działalności gospodarczej i nie występują przesłanki negatywne z art. 88 ustawy o VAT.
Odpłatne udostępnianie Sali przez gminę na rzecz podmiotów zewnętrznych stanowi działalność gospodarczą podlegającą opodatkowaniu VAT i niekorzystającą ze zwolnienia. Gminie przysługuje prawo do pełnego odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z utrzymaniem sali, zgodnie z art. 86 ustawy o VAT.
Gmina A. nie ma prawa do odliczenia podatku VAT od inwestycji realizowanej w ramach rozbudowy Domu Zdrojowego, gdyż przekazana nieodpłatnie infrastruktura będzie wykorzystywana przez Centrum Kultury, a wydatki nie są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną Gminy.
Odpłatne udostępnianie przez jednostki samorządu terytorialnego pasa drogowego dróg wewnętrznych, w ramach wykonywania zadań publicznych, nie podlega opodatkowaniu podatkiem VAT, gdyż stanowi czynność wykonywaną w ramach publicznoprawnego władztwa, a nie świadczenie usług w rozumieniu ustawy o VAT.
Pobieranie opłat za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych przez Gminę nie stanowi czynności podlegającej opodatkowaniu VAT, jako że opłaty mają charakter publicznoprawny. Gmina nie jest zobowiązana do wystawiania faktur VAT w tym zakresie.
Opłaty pobierane przez Gminę za zajęcie pasa drogowego dróg wewnętrznych nie podlegają opodatkowaniu VAT, jako daniny o charakterze publicznoprawnym, związane z realizacją zadań własnych Gminy, w rozumieniu art. 15 ust. 6 ustawy o VAT. Gmina, działając w sferze władztwa publicznego, nie jest uznawana za podatnika w aspekcie tych czynności.
Gminie nie przysługuje prawo do obniżenia podatku VAT naliczonego z faktur za zakupy pojazdów dla OSP, gdyż nie są one związane z czynnościami opodatkowanymi, lecz służą wyłącznie do wykonywania zadań własnych gminy niepodlegających VAT.
Nieodpłatne udostępnienie infrastruktury komunalnej przez Gminę w ramach realizacji jej zadań własnych nie podlega opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, a Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego, gdy inwestycja nie jest wykorzystywana do czynności opodatkowanych VAT.
Nieodpłatne udostępnienie infrastruktury ciepłowniczej przez Gminę nie stanowi czynności opodatkowanej VAT, gdyż realizowane jest w ramach zadań publicznoprawnych Gminy, nie związanych z działalnością gospodarczą. Brak jest podstaw do odliczenia podatku naliczonego z tytułu wydatków poniesionych na tę infrastrukturę.
Dzierżawa nieruchomości przez gminę, jako zarejestrowanego podatnika VAT, na podstawie umowy cywilnoprawnej, podlega opodatkowaniu VAT, dając prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego od poniesionych wydatków inwestycyjnych, przy braku negatywnych przesłanek z art. 88 ustawy o VAT.
Odpłatne udostępnianie pasa drogi wewnętrznej przez gminę, realizowane w ramach zadań publicznych, nie podlega podatkowi VAT jako czynność o charakterze publicznoprawnym, niebędąca dostawą towarów ani świadczeniem usług.
Uznanie odpłatnego udostępnienia Hali na rzecz GOK powstałej w wyniku realizacji Inwestycji na podstawie umowy dzierżawy za czynność podlegającą opodatkowaniu VAT oraz prawo do odliczenia pełnych kwot podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki ponoszone na realizację przedmiotowej Inwestycji.
Brak opodatkowania podatkiem VAT czynności udostępnienia pasa dróg wewnętrznych.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT opłat pobieranych za udostępnienie pasa drogi wewnętrznej.
Czynności, w ramach których Gmina będzie wykorzystywała majątek powstały w ramach Projektu (objęty przedmiotem wniosku), nie będą stanowiły czynności podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT w rozumieniu art. 5, 7 lub 8 ustawy. Gminie nie będzie przysługiwało prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją Projektu w przedmiotowym zakresie.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT opłat pobieranych przez Gminę za zajęcie pasa drogowego dróg publicznych oraz dróg wewnętrznych.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT nieodpłatnego użyczenia Basenu, brak prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w całości lub części w związku z realizacją projektu.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT czynności odpłatnego udostępniania przez Gminę pasa drogowego drogi wewnętrznej na podstawie Umowy.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem VAT czynności zajęcia pasa drogowego drogi wewnętrznej, za które pobierana jest opłata.
Opodatkowanie odpłatnego udostępniania Domów przedpogrzebowych na rzecz Podmiotów zewnętrznych, prawo do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na ich budowę.
W zakresie ustalenia: 1. czy dokumentacja projektowa, którą Spółka nabędzie, jest wartością niematerialną i prawną, która podlega amortyzacji podatkowej w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz czy koszt nabycia dokumentacji stanowił będzie dla Państwa koszt uzyskania przychodu stosownie do art. 15 ust. 1 ustawy o CIT, 2. czy wydatki na nabycie geodezyjnych map dla celów projektowych