Gmina, realizując zadania w zakresie infrastruktury drogowej w ramach przynależnych jej uprawnień władzy publicznej, nie działa jako podatnik VAT, a zatem nie przysługuje jej prawo do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących zakupy towarów i usług związanych z tymi zadaniami.
Rekompensata uzyskiwana przez Spółkę od Miasta z tytułu świadczenia usług transportu zbiorowego nie stanowi elementu podstawy opodatkowania w VAT, gdyż nie wpływa bezpośrednio na cenę tych usług, będąc przeznaczona na pokrycie ogólnych kosztów działalności publicznej przewoźnika.
Jednostka samorządu terytorialnego nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego VAT od wydatków na realizację projektu publicznego, jeżeli inwestycja nie jest wykorzystywana do czynności opodatkowanych VAT i nie generuje przychodów.
Usługi "door-to-door" świadczone przez jednostkę gminną jako działania z zakresu pomocy społecznej, realizowane w celu zaspokojenia potrzeb ograniczonej mobilności społeczności lokalnej, korzystają ze zwolnienia z podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 22 ustawy o VAT.
Dochody polskiego rezydenta podatkowego z pracy na statkach międzynarodowych eksploatowanych przez przedsiębiorstwo zarządzane z Grecji podlegają pod metodę proporcjonalnego zaliczenia z możliwością pełnego odliczenia ulgi abolicyjnej, zgodnie z Konwencją MLI i ustawą o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu świadczenia przez Spółkę usług przewozu i działalności dodatkowej integralnie związanej z realizacją usług przewozu.
Uznanie nieodpłatnego udostępnienia autobusów na podstawie umowy cywilnoprawnej związkowi za czynność niepodlegającą opodatkowania oraz braku uznania wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywania tych czynności.
Brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia Spółce nabytych w ramach realizacji Projektu autobusów i urządzeń, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na realizację Projektu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, wynikającego z faktur wystawionych na okoliczność poniesienia kosztów związanych z realizacją zadań w ramach projektu.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak możliwości odzyskania w całości lub części podatku od towarów i usług od wydatków związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków na zakup autobusów i ładowarek.
Brak prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi na realizację projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku w związku z realizacją projektu w ramach realizacji zadań własnych Gminy.
Skutki podatkowe uzyskiwania dochodów z pracy najemnej wykonywanej na statku wiertniczym.
Opodatkowanie podatkiem od towarów i usług otrzymanej przez Operatora rekompensaty stanowiącej zwrot kosztów realizacji usługi w zakresie lokalnego transportu zbiorowego.
Skutki podatkowe związane z otrzymaniem dofinansowania na cele transportu publicznego w Gminie.
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z wydatków poniesionych w związku z nabyciem autobusów zeroemisyjnych.
Braku prawa do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur dokumentujących nabycie towarów i usług wykorzystywanych do realizacji projektu pn. „(…)”.
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego lub zwrotu podatku VAT, wynikającego z faktur dokumentujących wydatki poniesione na realizację inwestycji.
Prawo do odliczenia podatku VAT w związku z realizacją projektu pn. „(…)”.
W zakresie możliwości zastosowania metody proporcjonalnego odliczenia i ulgi abolicyjnej z tytułu pracy najemnej na statku morskim (gazowcu), eksploatowanym w transporcie międzynarodowym przez przedsiębiorstwo z siedzibą w Wielkiej Brytanii, do dochodów uzyskanych w latach 2020-2021.