Opodatkowanie ryczałtem ewidencjonowanym przychodów ze sprzedaży prawa wieczystego użytkowania gruntów oraz utwardzonego placu, ogrodzenia i kontenerów.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego oraz w przypadku podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT ww. czynności, zastosowanie właściwej stawki podatku VAT.
Niepodleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług sprzedaży nieruchomości gruntowej na rzecz użytkownika wieczystego oraz w przypadku podlegania opodatkowaniu podatkiem VAT ww. czynności, zastosowanie właściwej stawki podatku VAT.
Opodatkowanie dochodów z kwalifikowanych praw własności intelektualnej preferencyjną stawką IP Box.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 58.21.20.0 oraz PKWiU 58.21.30.0.
Możliwość opodatkowania przychodów z działalności gospodarczej w formie ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5%.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 56.10.19.0.
Prawo do zastosowania preferencyjnej stawki podatku przy dostawie tablic interaktywnych na rzecz placówki oświatowej.
Możliwość zakwalifikowania do działalności wytwórczej przekształcenia, uzbrojenia i uzyskania pozwolenia na budowę oraz opodatkowania jej 5,5% stawką ryczałtu.
Określenie stawki ryczałtu dla Pozostałych usług gastronomicznych świadczonych w oparciu o zawartą z klientem umowę.
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Preferencyjne opodatkowanie dochodów generowanych przez prawa własności intelektualnej (IP Box).
Brak zastosowania zwolnienia z opodatkowania podatkiem VAT dla sprzedaży niezabudowanej działki gruntu, która powstanie z podziału działki głównej.
Brak zastosowania stawki VAT 0% dla dostawy urządzenia wielofunkcyjnego dla placówek oświatowych.
Brak opodatkowania przez Gminę usług modernizacji świadczonych na rzecz Mieszkańców, zastosowanie tzw. odwrotnego obciążenia, prawo do odliczenie podatku VAT.
Opodatkowanie przez Miasto usług „termomodernizacji” świadczonych na rzecz Mieszkańców, stawka podatku dla tych usług, podstawa opodatkowania, opodatkowanie zaliczek, brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących wydatki poniesione na zakup i montaż Instalacji, brak obowiązku zastosowania tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia.
Czy opisane powyżej opłaty za usługi ubezpieczeniowe, podlegają/będę podlegać na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 2a ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych opodatkowaniu zryczałtowanym podatkiem dochodowym, a w konsekwencji czy Spółka jest zobowiązana/ będzie zobowiązana do obliczenia, pobrania i wpłacenia zryczałtowanego podatku dochodowego w wysokości 20%.
Zastosowanie tzw. odwrotnego obciążenia dla czynności nabycia usługi instalacji solarnej na rzecz mieszkańców. Opodatkowanie usług termomodernizacji/modernizacji. Odliczenie podatku.
Gmina nie wykonuje działalności gospodarczej w związku z realizacją Inwestycji OZE, zatem nie wykonuje czynności opodatkowanych.
Określenie stawki ryczałtu z tytułu świadczonych usług sklasyfikowanych wg PKWiU pod symbolem 70.22.20.0.
‒ Uznanie świadczonych usług na rzecz usługobiorców za czynności podlegające opodatkowaniu, ‒ stawka VAT dla świadczonych przez Gminę usług, ‒ określenie podstawy opodatkowania dla świadczonych przez Gminę usług, ‒ brak rozliczenia podatku VAT zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 8 ustawy o VAT w zakresie usług nabywanych od wykonawcy/wykonawców POŚ, ‒ prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego w związku
Produkty cyfrowe, tj. wirtualne przedmioty funkcjonujące w grach komputerowych, w postaci skinów (skórek), broni używanej w grach komputerowych, mogą być uznane za towar w myśl art. 4 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne. Skoro sprzedaje Pan wirtualne przedmioty w stanie nieprzetworzonym uprzednio zakupione przez Pana