Grunty, budynki i budowle uznaje się za związane z działalnością gospodarczą, jeżeli są w posiadaniu przedsiębiorcy, stanowią składnik jego przedsiębiorstwa i funkcjonalnie powiązane z prowadzoną działalnością, uwzględniając nie tylko posiadanie, lecz także status podatnika oraz sposób wykorzystania. Literalne rozumienie jest niewystarczające, gdyż prowadzi do nadmiernego opodatkowania.
Gmina zobowiązana jest do opodatkowania aportu nieruchomości podatkiem VAT, jako że stanowi on odpłatną dostawę towarów w rozumieniu ustawy o VAT, a nieruchomość jest terenem budowlanym, co wyklucza zastosowanie zwolnienia zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 9 i pkt 2 ustawy o VAT.
Gmina będąc stroną umów cywilnoprawnych, jako płatnik podatku dochodowego, obowiązana jest obliczać, pobierać i wpłacać zaliczki na podatek dochodowy przy użyciu własnego NIP-u; jednostki organizacyjne nie mogą pełnić roli płatnika w rozumieniu ustawy.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku naliczonego z tytułu inwestycji w infrastrukturę publiczną, ponieważ nabyte towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych podatkiem VAT, zgodnie z art. 86 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją inwestycji (zbiorniki retencyjne).
Podatek od towarów i usług w zakresie braku prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków poniesionych na projekt.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak opodatkowania dotacji uzyskanej na usuwanie azbestu oraz braku prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dotyczących realizacji projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług z faktur związanych z realizacją projektu.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu.
Brak możliwości odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Zwolnienie od podatku sprzedaży nieruchomości oraz prawo do odliczenia podatku.
Braku obowiązku uwzględniania równowartości odpisów amortyzacyjnych od środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych przekazywanych nieodpłatnie do Zakładu przez Gminę.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową i modernizacją infrastruktury wodno-kanalizacyjnej.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur dokumentujących wydatki inwestycyjne związane z budową infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej wykorzystywanej nieodpłatnie przez GMZBGKiM.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego.
Podatek od towarów i usług w zakresie wskazania, czy dopuszczalne jest wystawienie faktury na rzecz Wnioskodawcy z tytułu zakupu autobusów oraz prawa do obniżenia kwoty podatku należnego z tytułu odpłatnego świadczenia usług lokalnego transportu zbiorowego o kwotę podatku naliczonego z tytułu dostawy autobusów.
w zakresie skutków podatkowych przekazania przyłączy wodociągowych wykonanych przez członków inicjatywy lokalnej
w zakresie ustalenia, czy Zakład będzie podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z planowanymi inwestycjami.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawa do korekty podatku naliczonego w związku ze zrealizowanymi inwestycjami.