Zatrudniamy pracownika, który wykonując swoją pracę na stanowisku zaopatrzeniowca korzysta z samochodu służbowego i bardzo często jest delegowany w podróż służbową. Pracuje on od poniedziałku do piątku w godzinach od 7.00 do 15.00. W jednym z dni pracy (czwartek) pracownik otrzymał polecenie wyjazdu do Wrocławia po odbiór zamówionego towaru. Wyjazd nastąpił o godzinie 4.00, natomiast powrót o godzinie
Pracownicy pracujący na nocną zmianę z 27 na 28 października br. będą faktycznie wykonywali pracę przez 9 godzin. Nastąpi bowiem wtedy zmiana czasu z letniego na zimowy. W związku z tym, że pracownicy przepracują 1 godzinę nadliczbową, przysługuje im za nią odbiór czasu wolnego lub dodatek w wysokości 100% wynagrodzenia.
Od 1 stycznia 2011 r. obowiązuje nowelizacja przepisów Kodeksu pracy wprowadzająca istotną zmianę w zasadach obliczania wymiaru czasu pracy. Pracodawca nie ma już obowiązku wyznaczania pracownikom dnia wolnego za święto przypadające w dzień wolny od pracy z tytułu przeciętnie 5-dniowego tygodnia pracy. Wpłynie to m.in. na ustalanie: współczynnika ekwiwalentowego, wysokości rekompensaty za pracę nadliczbową
Czy kierowcy transportu międzynarodowego, który wykonuje pracę stale poza zakładem pracy, można ustalić w umowie o pracę wynagrodzenie zasadnicze w określonej wysokości i dodatki w formie ryczałtu miesięcznego w stałej wysokości: za pracę w godzinach nadliczbowych, za pracę w porze nocnej i za dyżury? Czy ryczałt za wszystkie te dodatki do wynagrodzenia możemy określić w jednej kwocie, nie rozbijając
W październiku br. zamierzamy zatrudnić kierowcę. Czy możemy w umowie o pracę określić miesięczne ryczałty za godziny nadliczbowe i nocne dla tego stanowiska, zamiast co miesiąc obliczać nadgodziny? W jaki sposób ustalić taki ryczałt?