Braku obowiązku rozliczenia w drodze odwrotnego obciążenia VAT z tytułu nabycia od Wykonawcy usług związanych z zakupem i montażem Instalacji.
Podstawy opodatkowania nie stanowi zarówno kwota otrzymana od Mieszkańców wynagrodzeń przewidziana w Umowach, jak też kwota otrzymanego dofinansowania. Wykonawcy POŚ nie świadczą – w rozumieniu art. 17 ust. 1h ustawy – usługi na Państwa rzecz jako podwykonawcy. W konsekwencji, nie mają Państwo obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców POŚ
Podleganie opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług otrzymanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za świadczone przez Gminę na ich rzecz usługi, - stawka podatku dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - określenie podstawy opodatkowania dla świadczenia Gminy na rzecz mieszkańców, - uznanie otrzymywanych przez Gminę wpłat od mieszkańców za zaliczki podlegające opodatkowaniu w momencie otrzymania
Podatek od towarów i usług w zakresie zaliczenia do podstawy opodatkowania wyłącznie wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług; zaliczenia do podstawy opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych od Mieszkańców oraz kwoty otrzymanego dofinansowania z tytułu świadczenia przez Gminę na rzecz Mieszkańców Usług i wyliczenia metodą „w stu” oraz brak zastosowania
Wyłączenia obowiązku stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki na obrót energią elektryczną i gazem, ale którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne.
Obowiązek stosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do sprzedaży energii elektrycznej i gazu na rzecz podmiotu, który ma koncesję Prezesa URE na obrót tymi towarami i którego zużycie na potrzeby własne nie jest nieznaczne oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego z faktur wystawionych bez uwzględnienia odwrotnego obciążenia.
Brak zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Brak obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Brak opodatkowania przez Gminę usług modernizacji świadczonych na rzecz Mieszkańców, zastosowanie tzw. odwrotnego obciążenia, prawo do odliczenie podatku VAT.
Opodatkowanie przez Miasto usług „termomodernizacji” świadczonych na rzecz Mieszkańców, stawka podatku dla tych usług, podstawa opodatkowania, opodatkowanie zaliczek, brak prawa do obniżenia podatku należnego o podatek naliczony z faktur dokumentujących wydatki poniesione na zakup i montaż Instalacji, brak obowiązku zastosowania tzw. mechanizmu odwrotnego obciążenia.
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawców.
Podstawa opodatkowania w przypadku świadczenia usług na rzecz mieszkańców, prawa do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem i montażem instalacji na rzecz mieszkańców oraz braku obowiązku rozliczenia podatku w drodze odwrotnego obciążenia.
Zastosowanie tzw. odwrotnego obciążenia dla czynności nabycia usługi instalacji solarnej na rzecz mieszkańców. Opodatkowanie usług termomodernizacji/modernizacji. Odliczenie podatku.
Brak obowiązku zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia w odniesieniu do usług nabywanych od Wykonawcy.
Podstawa opodatkowania dla usług świadczonych przez Gminę na rzecz mieszkańców oraz rozliczenia podatku należnego z tytułu nabytych przez Gminę od wykonawcy usług montażu instalacji.
Podstawa opodatkowania w przypadku świadczenia usług na rzecz mieszkańców, prawo do pełnego odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach zakupowych związanych z zakupem i montażem instalacji na rzecz mieszkańców oraz brak obowiązku rozliczenia podatku w drodze odwrotnego obciążenia.
W przedmiotowej sprawie nie macie / będziecie mieć Państwo obowiązku rozliczenia na zasadach odwrotnego obciążenia podatku VAT z tytułu nabycia usług związanych z realizacją czynności w zakresie usuwania azbestu.
Wnioskodawca jest podatnikiem podatku VAT, o którym mowa w art. 145e ust. 1 ustawy, z uwagi na uregulowania zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy, a w konsekwencji transakcja nabycia gazu jest objęta mechanizmem odwrotnego obciążenia.
Obowiązek zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia wynika z faktu, że Wnioskodawca jest zarejestrowanym czynnym podatnikiem VAT i posiada koncesję wydaną przez Prezesa Urzędu Regulacji Energetyki, umożliwiającą obrót energią elektryczną lub gazem, co wypełnia przesłanki zawarte w art. 145e ust. 2 pkt 5 ustawy i na tej podstawie należy uznać, że Wnioskodawca jest podatnikiem, o którym mowa w art
Posiadanie koncesji na obrót gazem lub energią elektryczną przez nabywcę ww. towarów, jest warunkiem wystarczającym do stosowania odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 145e ustawy o VAT.
Możliwość zastosowania odwrotnego obciążenia przy dostawie energii elektrycznej i gazu.
Brak zastosowania mechanizmu odwrotnego obciążenia do nabywanych usług.
Zastosowanie mechanizmu odwrotnego obciążenia w przypadku dostawy, wynikającej ze zlecenia zakupu złożonego przez klienta mieszczącego się w katalogu określonym w art. 145e ust. 2 ustawy.
Posiadanie koncesji na obrót gazem lub energią elektryczną przez nabywcę ww. towarów nie jest warunkiem wystarczającym do stosowania odwrotnego obciążenia, o którym mowa w art. 145e ustawy o VAT