Obowiązek płatnika i obowiązek informacyjny przy wypłacanych wynagrodzeniach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Wobec jednoznacznego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego wyrażonego w wyroku z dnia 8 lipca 2014 r., sygn. akt K 7/13 uznać należy, że udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w finansowanych szkoleniach, mających na celu pogłębianie wiedzy merytorycznej do wypełniania nałożonych przez burmistrza obowiązków, nie generuje po stronie ich uczestników przychodu, a na świadczeniodawcy
Diety otrzymywane przez członków – powołanej zarządzeniem wójta – Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych należy zakwalifikować do przychodów z działalności wykonywanej osobiście z tytułu udziału w komisjach powoływanych przez organy władzy lub administracji państwowej albo samorządowej, tj. do źródła, o którym mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzenia członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych.
Brak opodatkowania podatkiem od towarów i usług środków finansowych uzyskiwanych z tytułu działania Miejskiej Komisji ().
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą wynagrodzeń członkom Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Skutki podatkowe wypłaty wynagrodzenia członkom gminnej komisji urbanistyczno-architektonicznej.
Wynagrodzenia otrzymywane przez członków Miejsko-Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych stanowią dla tych osób przychód z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, do którego mają zastosowanie koszty uzyskania przychodu w wysokości 20% uzyskanego przychodu. Płatnik dokonując ich wypłaty zobowiązany jest do obliczenia
Czy wynagrodzenie przyznane członkowi Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, który prowadzi jednoosobową działalność gospodarczą, może być uznane jako przychód z tej działalności podlegający opodatkowaniu, a tym samym podstawą do wystawienia faktury za udział w pracach Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych?
Czy członkowi Komisji od wypłaconego wynagrodzenia należy pobrać zryczałtowany podatek dochodowy zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a, czy też podatek powinien zostać naliczony na zasadach ogólnych zgodnie z art. 41 ust. 1 i art. 22 ust. 9 pkt 4 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (Dz. U. z 2012 r., poz. 361, z późn. zm.)?
Czy dla członka Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych wartość szkoleń opłacanych przez gminę (w tym odpłatnych szkoleń organizowanych przez Forum Profilaktyki Uzależnień) stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, od którego należy pobierać zaliczki na podatek dochodowy w wysokości 19% należności pomniejszonej o koszty uzyskania przychodów
Skutki podatkowe sfinansowania członkom Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych kosztów uczestnictwa w szkoleniach.
Czy koszt szkolenia członka Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych jak i pedagoga szkolnego należy uznać jako nieodpłatne świadczenie w ramach rządowego programu wolne od podatku zgodnie z art. 21 ust.1 pkt 114 ?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
Czy wynagrodzenie otrzymywane w 2012 r. przez członków Komisji podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych i powinno być wykazywane w deklaracji PIT 4R?
Czy zwrot poniesionych wydatków związanych z uczestnictwem w posiedzeniach Społecznej Komisji Mieszkaniowej stanowi przychód opodatkowany podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy wynagrodzenie przyznane członkom Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w kwocie 150 zł netto jest przychodem i podlega opodatkowaniu ryczałtem w wysokości 18%, czy może należy uznać, że jest to dieta za udział w komisji i nie pobierać podatku dochodowego?
Czy diety przyznane członkom Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych są opodatkowane podatkiem dochodowym?