Obowiązek podatkowy z tytułu dostaw energii elektrycznej i gazu powstaje w dacie wystawienia faktury pierwotnej lub korygującej, zgodnie z art. 19a ust. 5 pkt 4 lit. a ustawy o VAT, o ile przyczyny korekty są niezależne od pomyłki w momencie wystawienia faktury pierwotnej.
Sprzedaż terenów budowlanych podlega obowiązkowi podatkowemu VAT, a nabywca takich terenów, działający jako czynny podatnik, zachowuje prawo do odliczenia podatku naliczonego z transakcji, pod warunkiem, że zakup służył wykonywaniu czynności opodatkowanych.
Na gruncie ustawy o podatku od towarów i usług sam fakt późniejszego uznania cywilnoprawnej transakcji za bezskuteczną nie znosi skutków podatkowych przeniesienia władztwa nad towarem, a tym samym zachodzi potrzeba wystawienia faktury korygującej i dokonania korekty podatku na zasadzie bieżącej.
Dokumentowanie czynności wykonywanych pomiędzy członkami Grupy VAT.
Opodatkowanie sprzedaży Nieruchomości 1 i obowiązek wystawienia faktur dokumentujących ww. transakcję oraz obowiązek wystawienia faktury dokumentującej otrzymanie Zaliczki 1 i ewentualne wystawienie faktury korygującej dokumentującej otrzymanie Zaliczki 1 dotyczącej ceny z tytułu sprzedaży Nieruchomości 1 w przypadku późniejszej zmiany stanu prawnego i faktycznego.
Uprawnienie do wystawienia zbiorczej faktury korygującej oraz obowiązek wskazywania precyzyjnych kwot stanowiących podstawę obniżenia do poszczególnych faktur „pierwotnych”.
W sytuacji, gdy Nabywca będzie w posiadaniu wystawionej przez Wnioskodawcę faktury korygującej dokumentującej uiszczony zadatek na poczet dostawy Nieruchomości z wykazaną kwotą podatku oraz faktury końcowej dokumentującej dostawę Nieruchomości z wykazaną kwotą podatku, a nabyta Nieruchomość będzie wykorzystywana do czynności opodatkowanych, Wnioskodawcy, na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy, będzie przysługiwało
Okres rozliczeniowy, w którym należy ująć wystawione faktury korygujące.
brak obowiązku wystawienia przez Wnioskodawcę faktur korygujących na rzecz Dzierżawcy i dokonania obniżenia podstawy opodatkowania i podatku należnego na podstawie art. 29a ust. 13 ustawy, możliwość zastosowania ulgi na złe długi na podstawie art. 89a ustawy z tytułu faktur dokumentujących umorzone należności
obniżenie przez Gminę podstawy opodatkowania VAT z tytułu świadczenia usług najmu/dzierżawy lokali oraz zasadność wystawienia faktur korygujących z uwzględnieniem zmniejszenia podstawy opodatkowania
Niepodleganie opodatkowaniu sprzedaży samochodów służbowych Straży Miejskiej i korekta faktury.
Zastosowania zwolnienia na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 10 dotyczący sprzedaży nieruchomości zabudowanej oraz możliwości wystawienia faktury korygującej.
Korekta faktur dokumentujących kwoty wpłat dokonywanych przez mieszkańców - uczestników projektu oraz korekta deklaracji, w których ujęto przedmiotowe faktury.
Korekta cen transferowych zwiększanie i zmniejszanie przychodów w przeszłości i w przyszłości; moment dokonywania korekty
opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży Nieruchomości Wydzielonej, brak opodatkowania podatkiem VAT zadatku w dacie jego otrzymania, opodatkowanie Dodatkowego Wynagrodzenia I w momencie gdy stanie się należne, opodatkowanie Dodatkowego Wynagrodzenia II w momencie gdy stanie się należne, opodatkowanie czynszu należnego z tytułu umowy dzierżawy, prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego przez Kupującego
W zakresie momentu dokonania korekt dotyczących przychodów i kosztów uzyskania przychodów przez Spółki wchodzące w skład PGK.
w zakresie ustalenia czy otrzymanie faktury korygującej dotyczącej wynagrodzenia za usługi wsparcia w danym roku będzie po stronie Spółki skutkowało obowiązkiem dokonania korekty kosztów uzyskania przychodów w rozliczeniu za okres, w którym Spółka otrzymała tę fakturę.
ustalenia momentu skorygowania kosztów uzyskania przychodów na podstawie otrzymanych przez Wnioskodawcę dokumentów korygujących będących wynikiem kalkulacji Wskaźnika efektywności, - zastosowania ograniczenia wynikającego z art. 15e ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i momentu wyłączenia z kosztów uzyskania przychodów kosztów objętych tym przepisem
Otrzymane przez Gminę dotacje, na realizację projektu dot. montażu systemów fotowoltaicznych na nieruchomościach mieszkańców będą podlegać opodatkowaniu podatkiem VAT. Według stawki 8% w przypadku montażu na budynkach mieszkalnych oraz 23% w przypadku montażu na budynkach użytkowych oraz na gruncie. Momentem powstania obowiązku podatkowego dla otrzymanej dotacji, będzie moment jej otrzymania przez
Interpretacja indywidualna dotycząca podatku od towarów i usług w zakresie opodatkowania 23% stawką podatku czynności, za które pobierane są opłaty w związku z organizowaniem obrotu i umożliwianiem zawierania transakcji na Rynku Terminowym Towarowym Energii Elektrycznej i Gazu, Rynku Praw Majątkowych oraz opłaty z tytułu prowadzenia Rejestru Świadectw Pochodzenia, prawa do odliczenia podatku naliczonego
Opodatkowania opłat związanych z organizowaniem obrotu i umożliwianiem zawierania transakcji.
W zakresie: opodatkowania stawką podstawową pobieranych przez X. opłat związanych z organizowaniem obrotu i zawieraniem transakcji na Rynku Terminowym Towarowym Energii Elektrycznej i Gazu, Rynku Praw Majątkowych oraz opłat związanych ze świadczeniem usług w zakresie prowadzenia Rejestru Świadectw Pochodzenia.