Przy ustalaniu dochodu podatkowej grupy kapitałowej nie należy uwzględniać wyniku podatkowego z tytułu nieodpłatnego lub częściowo odpłatnego świadczenia, które wynikałoby z braku samodzielnego zobowiązania spółek tworzących PGK do uregulowania zaliczek na podatek CIT. Organ podkreśla, że byłoby to sprzeczne z istotą oraz prawidłowym funkcjonowaniem PGK jako podatnika.
Nieodpłatne zapewnienie opieki dla osób starszych lub niepełnosprawnych w ramach Domu Dziennego Pobytu przez gminę nie podlega opodatkowaniu VAT, a wydatki na ten cel nie dają prawa do odliczenia VAT, gdyż gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT.
Gmina, realizując zadania własne zgodnie z ustawą o samorządzie gminnym, udostępnia nieodpłatnie Infrastrukturę niebędącą przedmiotem opodatkowania VAT, co wyklucza możliwość odliczenia VAT naliczonego na podstawie art. 86 ust. 1 ustawy o VAT z uwagi na brak związku z czynnościami opodatkowanymi.
Przekazanie przez jednostkę samorządu terytorialnego samorządowemu zakładowi budżetowemu środków trwałych na własność skutkuje obowiązkiem rozpoznania przychodu z nieodpłatnych świadczeń, z uwagi na trwałe i definitywne przysporzenie majątkowe, nieobjęte wyjątkiem określonym w art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT.
Gmina nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od wydatków związanych z realizacją inwestycji wodociągowej, gdyż inwestycja służy czynnościom nieopodatkowanym, a użyczenie infrastruktury nie stanowi czynności opodatkowanej VAT zgodnie z art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Uznanie nieodpłatnego udostępnienia autobusów na podstawie umowy cywilnoprawnej związkowi za czynność niepodlegającą opodatkowania oraz braku uznania wnioskodawcy za podatnika z tytułu wykonywania tych czynności.
Brak opodatkowania nieodpłatnego udostępnienia pomieszczeń Urzędu Gminy na rzecz Instytucji.
Z tytułu udostępniania, a następnie przekazania na własność Mieszkańcom Zbiorników, po stronie mieszkańców nie powstanie przychód w rozumieniu art. 11 ust. 1 i art. 20 ust. 1 ustawy o PIT.
Obowiązek informacyjny gminy z tytułu świadczeń nieodpłatnych na rzecz mieszkańców, finansowanych z funduszu sołeckiego.
Czy ustanowienie w formie aktu notarialnego na rzecz Spółki nieodpłatnej służebności przesyłu w celu posadowienia i utrzymywania napowietrznej linii elektroenergetycznej wraz z wszelkimi urządzeniami związanymi z jej eksploatacją oraz pozostałymi prawami wymienionymi w lit. b-d stanowi przychód Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych
Czy przychód z nieodpłatnego świadczenia w postaci udzielonych Wnioskodawcy gwarancji powinien być ustalany i rozpoznawany w każdym roku podatkowym przez cały okres obowiązywania gwarancji? Jeśli stanowisko Wnioskodawcy w zakresie pytania nr 1 jest nieprawidłowe, a więc jeżeli przychód z nieodpłatnego świadczenia w postaci udzielonych Wnioskodawcy gwarancji powinien być rozpoznawany jednorazowo w dacie
Czy w przypadku utworzenia PGK, w odniesieniu do Uczestników, którzy wejdą w skład PGK, na potrzeby ustalenia dochodu lub straty PGK, przedstawione w niniejszym wniosku odsetki płacone/otrzymywane przez tych Uczestników będą stanowiły odpowiednio koszty uzyskania przychodów lub przychody podlegające opodatkowaniu u tych Uczestników na zasadzie kasowej, natomiast przelewane w ramach cash poolingu
Brak powstania przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń w sytuacji, gdy członkowie rady nadzorczej Banku pełnią swoje funkcje bez wynagrodzenia, a jednocześnie są zatrudnieni w spółce-matce (pytanie nr 1) lub w innym podmiocie należącym do Grupy Kapitałowej, w tym spółce-siostrze lub jakimkolwiek podmiocie zależnym od Grupy Kapitałowej (pytanie nr 2).
Wobec jednoznacznego stanowiska Trybunału Konstytucyjnego wyrażonego w wyroku z dnia 8 lipca 2014 r., sygn. akt K 7/13 uznać należy, że udział członków Gminnej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych w finansowanych szkoleniach, mających na celu pogłębianie wiedzy merytorycznej do wypełniania nałożonych przez burmistrza obowiązków, nie generuje po stronie ich uczestników przychodu, a na świadczeniodawcy
Opodatkowanie podatkiem VAT nieodpłatnego użyczenia pomieszczeń stadionu przebudowanego w ramach projektu.
W przypadku otrzymania darowizny w postaci gruntu z nakładami podstawę opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych będzie stanowiła wartość całej darowizny pomniejszona o kwoty poczynionych przez wydzierżawiającego wcześniej nakładów. Stanowisko takie zajął Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Nieodpłatna praca osób pozbawionych wolności na rzecz Wnioskodawcy nie stanowi nieodpłatnego świadczenia w rozumieniu przepisów o CIT
Czynności Gminy wykonywane w ramach Projektu nie będą stanowiły usług podlegających opodatkowaniu podatkiem VAT. Gmina nie będzie miała prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego w związku z wydatkami poniesionymi w ramach realizacji Projektu.
1. Czy Wnioskodawcy, jako płatnicy, są zobowiązani do poboru zryczałtowanego podatku dochodowego od odsetek wypłacanych do Lidera w ramach systemu Cash pooling, a jeśli tak to według jakiej stawki? 2. Czy w związku z uczestnictwem w systemie Cash pooling Wnioskodawcy są zobowiązani do rozpoznawania przychodów z tytułu świadczeń otrzymanych nieodpłatnie lub częściowo nieodpłatnie w oparciu o art. 12
Na Wnioskodawcy nie ciąży obowiązek sporządzenia i przekazania dla ww. osób, którzy skorzystali z przedmiotowej dotacji informacji, o której mowa w art. 42a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych (PIT-11).
Obowiązek informacyjny – kolektory słoneczne dla mieszkańców Gminy.
powstanie przychodu w związku z poniesieniem przez Gminę nakładów na nieruchomość będącą własnością Wnioskodawcy w ramach realizacji projektu partnerskiego