W okresie zawieszenia działalności gospodarczej dopuszczalne jest wystawianie faktur VAT za najem lokali usługowych na podstawie umów zawartych przed zawieszeniem działalności, jako czynności niezbędnej do zabezpieczenia źródeł przychodu, zgodnie z art. 5 i 8 ustawy o VAT oraz przepisami Prawa przedsiębiorców.
Wystawienie faktury przychodowej za usługi najmu przez przedsiębiorcę w trakcie zawieszenia działalności gospodarczej jest zgodne z prawem, pod warunkiem że faktura odnosi się do umowy najmu zawartej przed zawieszeniem, zaś podatnik nie traci statusu podatnika VAT w tym okresie.
Skutki podatkowe zmiany formy opodatkowania przychodów z najmu w trakcie roku podatkowego.
Przedsiębiorcy niezatrudniający pracowników oraz niektórzy przedsiębiorcy zatrudniający pracowników mogą zawiesić wykonywanie działalności gospodarczej. W niniejszej publikacji omówione zostaną zasady zawieszania działalności gospodarczej oraz skutki podatkowe i składkowe takiej decyzji. Wyjaśnione zostaną również zasady prowadzenia pkpir i ksiąg rachunkowych w tym okresie.
Możliwość wystawiania faktur i paragonów podczas zawieszenia działalności gospodarczej oraz brak obowiązku naliczania podatku VAT i dokumentowania fakturą wynagrodzenia otrzymywanego z tytułu umowy zlecenia.
Opodatkowanie przychodów z działalności gospodarczej-zmiana formy opodatkowania.
możliwości wystawiania faktur w okresie zawieszenia działalności gospodarczej
Zmiana formy opodatkowania po wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej.
Konstytucja Biznesu to zawarty w pakiecie 5 ustaw zbiór przepisów, których zadaniem jest ułatwienie prowadzenia własnego biznesu, szczególnie w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw. Największe zmiany wprowadzono dla przedsiębiorców, którzy zaczynają prowadzenie własnej działalności. Dla nich przewidziano tzw. ulgę na start, polegającą na półrocznym zwolnieniu z opłacania części obowiązkowych
Czy zaliczki (rezerwacja na poczet najmu krótkotrwałego w sezonie), które wpłyną na konto poza sezonem, podczas okresu zawieszenia działalności, przerwą okres zawieszenia działalności, a co za tym idzie spowodują obowiązek zapłaty należnego podatku dochodowego?
Prowadzę działalność gospodarczą i zatrudniam na umowę o pracę 4 pracowników. Od sierpnia 2013 r. podpisałam umowę o pracę z moim pełnoletnim synem. Mieszkam wraz z synem w jednym domu i prowadzimy wspólne gospodarstwo. 1. Czy składki na ubezpieczenie społeczne syna (bez względu na stawkę miesięcznego wynagrodzenia wynikającą z umowy o pracę) powinnam opłacać od podstawy stanowiącej 60% prognozowanego
Prowadzę jednoosobową działalność gospodarczą i nie zatrudniam pracowników. 20 lipca 2013 r. zawiesiłem działalność gospodarczą na okres 2 lat. 8 sierpnia 2013 r. zgłosiłem odwieszenie działalności ze względu na otrzymane zlecenia na prace remontowe. Jak prawidłowo powinna być sporządzona deklaracja ZUS DRA za lipiec i sierpień 2013 r.? Czy składki rozliczyć proporcjonalnie? Czy w pełnych kwotach?
Czy Zainteresowany będzie mógł () wystawiać faktury VAT związane z drugą i trzecią częścią wynagrodzenia, przysługującego z tytułu realizacji umów rezultatu, w okresie zawieszenia działalności gospodarczej?
Czy sprzedaż budynku warsztatu będzie podlegała opodatkowaniu podatkiem liniowym jako przychód uzyskany w ramach prowadzonej działalności gospodarczej, mimo że Wnioskodawca ma obecnie zawieszoną działalność gospodarczą?
Wartość początkową samochodu osobowego należy ustalić wg ceny nabycia. Samochód ten spełnia definicję używanego środka trwałego, zatem zastosowanie wobec niego indywidualnej stawki amortyzacyjnej w wysokości 40% będzie możliwe.
Wraz z Mk nr 7/2011 prenumeratorzy otrzymali ujednolicony tekst ustawy o VAT uwzględniający zmiany wprowadzone od 1 kwietnia 2011 r. Kwietniowe zmiany wprowadzone w ustawie oraz rozporządzeniach wykonawczych zostały także skomentowane na łamach Mk nr 8/2011. Poniżej przedstawiamy przygotowane przez MF objaśnienia zmian wprowadzonych od kwietnia w przepisach VAT.
Działalność gospodarcza (handel obwoźny artykułami spożywczymi i przemysłowymi) w 1997 roku opodatkowana była na zasadach ogólnych. W dniu 17 grudnia 1997 podatnik poinformował Urząd Skarbowy o zawieszeniu działalności gospodarczej.Podatnik zwraca się z pytaniem, czy kontynuacja prowadzenia działalności gospodarczej w roku 2004 pozwala na jej opodatkowanie na zasadach ogólnych?