Zmiana roku podatkowego Fundacji Rodzinnej jest skuteczna, jeśli modyfikacja statutu dokonana jest przed końcem roku obrotowego w odpowiednim dokumencie oraz jeśli zgłoszenie do sądu rejestrowego jest dokonane w terminie, niezależnie od daty faktycznej rejestracji sądowej.
Spółka, która nie złożyła w terminie zawiadomienia o wyborze opodatkowania ryczałtem zgodnie z art. 28j ust. 1 pkt 7 ustawy o CIT, nie może być uznana za opodatkowaną ryczałtem. Zawierając umowę, spółka rozpoczęła działalność 30 stycznia 2024 r., więc zgłoszenie marzec 2024 r. było spóźnione.
Rok podatkowy fundacji rodzinnej może być zmieniony zgodnie z nowym statutem przed jego rejestracją przez sąd, jeśli zmiana zostanie zgłoszona w zeznaniu podatkowym, a statut przewiduje taką możliwość.
Zmiana roku podatkowego fundacji rodzinnej skuteczna jest od momentu jej dokonania i nie zależy od daty rejestracji zmiany statutu przez sąd, pod warunkiem iż zostanie zgłoszona w wymaganym terminie w zeznaniu CIT.
Podatnik, który dokonuje płatności na rachunek bankowy kontrahenta znajdujący się poza wykazem podatników VAT, jest zobowiązany do złożenia zawiadomienia ZAW-NR w terminie siedmiu dni od przelewu, aby uniknąć negatywnych konsekwencji na gruncie podatku CIT, nawet jeśli kontrahent wykonuje zwolnione z VAT usługi jako podatnik VAT czynny.
Jednorazowe złożenie przez spółkę zawiadomienia ZAW-NR, wskazującego rachunek bankowy faktora, skutecznie obejmuje wszystkie kolejne płatności na ten rachunek, nawet dla faktur od różnych dostawców, eliminując obowiązek wielokrotnego zawiadamiania i potencjalne sankcje podatkowe (art. 15d ust. 4 Ustawy o CIT).
Jednokrotne złożenie ZAW-NR przez podatnika, wskazujące numer rachunku bankowego Banku jako faktora, skutecznie zapobiega zastosowaniu sankcji przewidzianej w art. 15d ust. 1 pkt 2 ustawy o CIT w odniesieniu do wszystkich kolejnych płatności dokonywanych na ten rachunek, niezależnie od różnorodności dostawców.
Skuteczne jest jednorazowe złożenie zawiadomienia ZAW-NR o zapłacie na rachunek spoza Wykazu, co zwalnia z obowiązku ponownego zgłaszania dla kolejnych transakcji na ten rachunek, zgodnie z art. 15d ust. 4 ustawy o CIT oraz objaśnieniami podatkowymi.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca po zbyciu Udziału, jaki posiadał w innej spółce i przy założeniu spełnienia wszystkich pozostałych warunków opodatkowania ryczałtem może dokonać wyboru opodatkowania ryczałtem poprzez złożenie zawiadomienia ZAW-RD, bez konieczności upływu okresu, o którym mowa w art. 28I ust. 2 Ustawy o CIT.
Ustalenie skuteczności Zawiadomienia ZAW-RD o wyborze opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek przed upływem terminu określonego w art. 28l ust. 2 updop.
Ustalenie, kiedy Spółka będzie uprawniona do wyboru opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek kapitałowych (tzw. estońskim CIT)
Zakresie ustalenia czy: - prawidłowe jest stanowisko spółki, że nie rozpoczęła opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek w związku ze złożeniem w dniu 25 kwietnia 2024 r. zawiadomienia ZAW-RD; - spółka może rozpocząć opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek od dnia 1 lipca 2024 r.
Skuteczność złożenia zawiadomienia ZAW-RD oraz konieczność złożenia zeznania CIT-8.
Dotyczy ustalenia, czy Spółka po sprzedaży funduszy inwestycyjnych i spełnieniu wszystkich warunków określonych w rozdziale 6b ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, może być opodatkowana ryczałtem od dochodów spółek bez okresu oczekiwania określonego w art. 28l ust. 2 ww. ustawy
Możliwość opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek począwszy od stycznia 2022 roku w przypadku połączenia ze spółką komandytową w 2021 roku i złożenia stosowanego zawiadomienia do końca 2021 roku.
• Czy w okolicznościach przedstawionych w stanie faktycznym przychód należny z tytułu sprzedaży w podatku dochodowym od osób prawnych powstanie z chwilą: - otrzymania przez kupującego zawiadomienia o gotowości towaru do odbioru, co strony uznają za wydanie towaru, - faktycznego odebrania tegoż towaru przez Kupującego, względnie w przypadku zwłoki w odbiorze z chwilą przejścia na kupującego ciężarów
1) Czy w związku z niedopełnieniem obowiązku, o którym mowa w art. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, rokiem podatkowym Fundacji jest rok kalendarzowy, pomimo że jej rokiem obrotowym, zgodnie ze statutom jest okres od 1 lipca do 30 czerwca ? 2) W przypadku odpowiedzi pozytywnej na powyższe pytanie 1, czy Fundacja może stosować do celów ustalenia wysokości podatku dochodowego od osób prawnych
Czy Wnioskodawca zobowiązany jest do złożenia w urzędzie skarbowym odrębnego oświadczenia o wyborze opodatkowania w formie ryczałtu ewidencjonowanego?
1. Czy ustawa o zryczałtowanym podatku dochodowym określa ilość osób jaką można zatrudnić do utrzymania czystości czy decyduje o tym podatnik stosownie do swoich potrzeb? 2. Czy o fakcie zatrudnienia osób do utrzymania czystości podatnik ma obowiązek informować urząd skarbowy?
Czy w 2009 r. Wnioskodawca może powadzić z tytułu prowadzonej działalności gospodarczej ewidencję przychodów i czy złożenie druku EDG-1, NIP-1 jest oświadczeniem o którym mowa w art. 9 ustawy z dnia 20 listopada 1998 r. o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne (Dz. U. z dnia 27 listopada 1998 r.)
dotyczy wystawiania i akceptowania faktur oraz stawki na dostawę drewna opałowego