Podatek od towarów i usług w zakresie możliwości odliczenia podatku VAT z faktury za zakup lokalu, wystawionej na oboje małżonków oraz z faktur za zakup wyposażenia do lokalu wystawionych na Pana.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia czy odpłatne udostępnianie lokalu na cele komercyjne na podstawie umowy najmu będzie opodatkowane stawką 23%, prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego od nabycia lokali oraz od wydatków ponoszonych na utrzymanie i dostosowanie nieruchomości do wynajmu (tj. wydatki remontowe, wydatki na wyposażenie itp.), ustalenia czy koszty i opłaty (media), którymi
Dochód Wnioskodawcy pochodzący ze sprzedaży mieszkania otrzymanego w drodze darowizny, przeznaczony, a następnie wydatkowany na zakup innego mieszkania, które będzie wykorzystywane do działalności statutowej, będzie spełniał przesłanki wynikające z art. 17 ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT, i jako taki będzie podlegał zwolnieniu z opodatkowania. Powyższe odnosi się także do różnicy jaka może pozostać w związku
1) Od kiedy należy liczyć początek źródła przychodu z tytułu odpłatnego zbycia nieruchomości (mieszkania)? 2) Czy w koszty nabycia nowego mieszkania Wnioskodawca może wliczyć i w jakiej części: - prowizję bankową w wysokości 2.455,38 zł; - opłatę za oszacowanie wartości lokalu w wysokości 150 zł, - wpłatę z tytułu kosztów ubezpieczenia, koszt w wysokości 1.294,66 oraz opłacenie miesięcznych kosztów
Odliczenie podatku naliczonego, wynikającego z faktur na zakup mieszkania przeznaczonego na prowadzenie działalności gospodarczej, wystawionych na Wnioskodawcę prowadzącego działalność gospodarczą i jego małżonkę.
1) Czy przy zakupie nowego mieszkania w 2005r można skorzystać z ulgi remontowej ? 2) Czy potrzebny jest akt notarialny, czy też wystarczy protokół odbioru lokalu ? 3) Kto powinien figurować jako odbiorca faktury ?
Czy w przypadku cesji umowy zakupu mieszkania i wpłaconej zafakturowanej zaliczki w 2001r., kiedy obowiązywała stawka VAT w wys. 0%, należy obecnie dokonać korekty ze stawką 0% czy ze stawką 7% ?