Gmina, realizując zadania własne związane z edukacją publiczną oraz nieodpłatne świadczenie usługi edukacyjnej, nie ma prawa do obniżenia kwoty VAT należnego na podstawie art. 86 ustawy o VAT, gdyż nie działa w charakterze podatnika w ramach działalności gospodarczej.
Gminie, jako jednostce realizującej zadania własne w ramach działalności publicznoprawnej, w związku z budową budynku obejmującego przedszkole, żłobek i część urzędu gminy, nie przysługuje prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego ani do zwrotu podatku VAT, ze względu na brak związku wydatków z czynnościami opodatkowanymi podatkiem VAT.
Gmina realizująca inwestycję w ramach zadań własnych, z której jawnych czynności nie generuje dochodów, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, gdyż zakupy dokonane na potrzeby tej inwestycji nie są związane z działalnością opodatkowaną.
Gmina, jako zarejestrowany czynny podatnik VAT, ma prawo do odliczenia podatku naliczonego w zakresie wydatków związanych z instalacją fotowoltaiczną z zastosowaniem proporcji, gdy istnieje związek z czynnościami opodatkowanymi. Nieodpłatne użyczenie budynku OSP nie podlega opodatkowaniu VAT, natomiast dostarczanie mediów za opłatą zryczałtowaną stanowi czynność opodatkowaną, wymagającą udokumentowania
Uznaje się, że montaż instalacji fotowoltaicznej jest wykorzystywany do działalności opodatkowanej VAT. Nieodpłatne użyczenie budynku na rzecz OSP nie stanowi czynności opodatkowanej VAT. Odpłatność za media uznaje się za czynność opodatkowaną VAT, wymagającą fakturowania.
Powiat realizując zadanie remontu drogi publicznej, nie działa jako podatnik VAT, tylko jako organ władzy publicznej, więc nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego na zakupach związanych z tym zadaniem.
Uznanie wniesienia w formie aportu koparko-ładowarki do Spółki za czynność pozostającą poza zakresem opodatkowania VAT, brak obowiązku wystawiania faktury VAT na Spółkę w związku z wniesieniem w formie aportu koparko-ładowarki.
W zakresie dokonywanych czynności, zleconych przez inne jednostki, dotyczących usług holowania i parkowania zatrzymanych pojazdów, Wnioskodawca nie działa w charakterze podatnika, ponieważ spełnia warunki określone w art. 15 ust. 6 ustawy o VAT.
Ustalenie czy: - przekazanie przez Dom Pomocy Społecznej prac wytworzonych przez mieszkańców, stanowić będzie dla Gminy odpłatną dostawę towarów w rozumieniu art. 5 ust. 1 pkt 1 oraz art. 7 ust. 1 ustawy, - działalność Domu Pomocy Społecznej polegająca na przekazaniu przygotowanych prac mieszkańców jak i późniejsze wydatkowanie środków pieniężnych uzyskanych za wpłacone darowizny stanowić będzie dla
Brak prawa do odliczenia podatku od towarów i usług od wydatków na realizację zadania.
W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu kosztów poniesionych na realizację projektu w ramach konkursu z dziedziny (…) pn. „(…)”, polegającego na polepszeniu warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej nowej pracowni edukacyjnej, którego realizatorem będzie Szkoła Podstawowa.
W zakresie braku prawa do odliczenia podatku VAT z tytułu kosztów poniesionych na realizację projektu w ramach konkursu z dziedziny (…) pn. „(…)”, polegającego na polepszeniu warunków nauczania poprzez utworzenie kreatywnej i pomysłowej nowej pracowni edukacyjnej, którego realizatorem będzie Szkoła Podstawowa.
Brak opodatkowania podatkiem VAT sprzedaży samochodów i broni oraz sposobu udokumentowania ww. czynności.
Dotyczy braku opodatkowania zwrotu kosztów z tytułu robót budowlanych w zakresie Prac Infrastrukturalnych oraz udokumentowania tej czynności fakturą.
Brak opodatkowania podatkiem VAT wyliczonej i wypłaconej rekompensaty. Brak obowiązku wystawienia faktury dokumentującej ww. czynność. Brak opodatkowania podatkiem VAT wyliczonej a niewypłaconej rekompensaty. Moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu wyliczonej a niewypłaconej rekompensaty.
Aport infrastruktury oświetleniowej do Spółki będzie czynnością niepodlegającą opodatkowaniu VAT. Gmina nie będzie zobowiązana do wystawienia faktury go dokumentującej.
brak opodatkowania podatkiem VAT otrzymanej przez Spółkę rekompensaty w związku z wykonywaniem powierzonego przez Gminę zadania własnego Gminy, dokumentowanie otrzymanej rekompensaty dokumentem innym niż faktura
Wskazane przez Wnioskodawcę środki pieniężne stanowiące nienależnie pobrane świadczenia wychowawcze, świadczenia rodzinne i świadczenia z funduszu alimentacyjnego, nie stanowią wynagrodzenia za świadczenie usług podlegających opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, gdyż nie mieszczą się zakresie czynności wymienionych w art. 5 ust. 1 ustawy o podatku od towarów i usług. Tym samym stanowisko Wnioskodawcy
Brak uznania usług opiekuńczych, specjalistycznych usług opiekuńczych oraz umieszczania osób potrzebujących w Domach Pomocy Społecznej za usługi niepodlegające opodatkowaniu; Brak opodatkowania podatkiem VAT dochodów z tytułu wpływów: - od dłużników alimentacyjnych zaległości z tytułu funduszu alimentacyjnego, zaległości z tytułu zaliczek alimentacyjnych, - za wydanie duplikatu Karty Dużej Rodziny,
W zakresie opodatkowania zaliczki na koszty zarządu nieruchomością wspólną i fundusz remontowy.
Prawo do odliczenia kwot podatku VAT wynikających z faktur dokumentujących realizację zadania ().
Prawo do obniżenia podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w wysokości wynikającej z wystawionych faktur dokumentujących poniesione nakłady na realizację etapu I i etapu II zadania pn.: ().
Ustalenie, czy w związku z wykonywaniem zadań dotyczących gospodarowania nieruchomościami gminnymi powierzonych Spółce przez Gminę Wnioskodawca działa jako podatnik VAT oraz czy dopłata na sfinansowanie zadań w tym zakresie podlega opodatkowaniu. Ustalenie, czy coroczna dopłata wnoszona przez Gminę jako dofinansowanie zadań publicznych powinna zostać udokumentowana wystawioną przez Spółkę fakturą.
Prawo do odliczenia VAT naliczonego z tytułu wydatków ponoszonych w związku z realizacją inwestycji.