Moment rozpoznawania przychodów podatkowych i korespondujących kosztów podatkowych związanych ze sprzedażą usług dostawy paliwa gazowego w opisanych modelach rozliczeń z Klientami.
Powstanie obowiązku podatkowego na gruncie podatku od towarów i usług oraz podatku akcyzowego w przypadku przedstawionych dwóch modeli rozliczenia sprzedaży energii elektrycznej
Przyjęty system automatycznego doręczania faktur będzie pozwalał na potwierdzenie złożenia oświadczenia przez finalnego nabywcę węglowego, że odebrane przez niego wyroby węglowe zostaną zużyte do celów uprawniających do zwolnienia, w ilości wskazanej na fakturze, wystawionej Wnioskodawcę jako przez pośredniczący podmiot węglowy
Prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego z faktur dokumentujących zakup oleju napędowego, wystawionych na Wnioskodawczynię, niezawierających numeru NIP.
zwolnienie od akcyzy sprzedaży wyrobów węglowych na terytorium kraju na rzecz finalnych nabywców węglowych
Wyrób nie stanowi paliwa silnikowego w rozumieniu art. 86 ust. 2 ustawy o podatku akcyzowym, gdyż zgodnie z opisem sprawy stosowany jest jako dodatek do olejów napędowych o niskiej liczbie cetanowej w celu podniesienia jakości zapłonu paliwa. Tym samym Wnioskodawca nie przeznacza wyrobu do użycia, nie oferuje na sprzedaż, ani nie używa do napędu silników spalinowych. Wnioskodawca przeznacza wyrób do
Obowiązek umieszczania na fakturach dokumentujących sprzedaż benzyny alkilatowej, benzyny lotniczej oraz benzyny rajdowej adnotacji „mechanizm podzielonej płatności” oraz stosowanie w odniesieniu do faktur dokumentujących sprzedaż tych towarów oznaczenia „MPP” w ewidencji podatkowej JPK_V7M
Czy zniesienie obowiązku wystawiania dokumentu dostawy przy sprzedaży węgla do 200 kg, podmiotom zwolnionym z akcyzy na podstawie art.31a pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym, pozwala na ewidencjonowanie takiej sprzedaży na podstawie bezimiennego paragonu fiskalnego, a kupujący nie musi składać oświadczenia, że zakupiony węgiel zużyje na cele zwolnione zgodnie z art.31a pkt 2 ustawy o podatku akcyzowym
wartość wykonanych usług, obejmujących odbiór, transport i utylizację wyrobów zawierających azbest, realizowanych przez Wnioskodawcę w ramach funduszu celowego z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, stanowi dla osób fizycznych nieodpłatne świadczenie korzystające ze zwolnienia z opodatkowania, na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 114 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
stwierdzić należy, iż w związku z rozszerzeniem swojej działalności gospodarczej opodatkowanej w formie karty na podmioty inne niż osoby fizyczne Wnioskodawca nie utraci prawa do opodatkowania przychodów w formie karty podatkowej.