Prawidłowość dokumentowania dodatkowych kosztów ponoszonych na rzecz wspólnoty mieszkaniowej związanych z najmem lokalu użytkowego, które będą przenoszone przez właściciela lokalu na najemcę.
Zwolnienie z podatku VAT czynności świadczonych na rzecz wspólnot mieszkaniowych dotyczących będących w ich posiadaniu budynków mieszkalnych oraz prawidłowość wystawiania faktur na rzecz klientów konsorcjum zarówno za zarządzanie nieruchomościami, jak i usługi ochrony.
Zwolnienie z podatku VAT czynności zarządzania nieruchomościami na rzecz wspólnot mieszkaniowych, prawidłowość wystawiania faktur na rzecz klientów konsorcjum zarówno za zarządzanie nieruchomościami, jak i usługi ochrony oraz prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego wynikającego z faktur otrzymanych od Konsorcjanta.
Możliwość wystawiania faktury VAT m.in. za opłaty eksploatacyjne, opłaty za media i opłaty kanalizacyjne na osoby trzecie na wniosek właściciela lokalu lub osoby, której przysługuje spółdzielcze własnościowe prawo do lokalu.
Dotyczy ustalenia czy: - nadwyżka z produkcji energii wypłacana przez dostawcę energii na konto wspólnoty, będzie przychodem z gospodarki zasobami mieszkaniowymi; - środki te wykorzystane na cele utrzymania budynku lub zasilenie funduszu remontowego, powinny być obarczone podatkiem CIT.
Uznania czynności wykonywanych przez Wspólnotę na podstawie Porozumienia za podlegające opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, jak również, że wynagrodzenie Wspólnoty wynikające z Porozumienia powinno być wliczone do wartości sprzedaży, o której mowa w art. 113 ustawy o VAT, a także zobowiązania tej Wspólnoty do naliczenia podatku VAT z tytułu wykonania ww. czynności. Uprawnienia Dewelopera do
Dotyczy opodatkowania rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną.
Czy przychód Wspólnoty z tytułu opisanej Transakcji, w tym w zakresie otrzymanej przez Wspólnotę zaliczki, będzie zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych?
Opodatkowane zwrotu środków z funduszu remontowego Wspólnoty Mieszkaniowej.
Dotyczy opodatkowania rozliczeń kosztów zarządu nieruchomością wspólną (eksploatacja), opodatkowania rozliczeń kosztów funduszu remontowego oraz opodatkowania rozliczeń opłat za gospodarowanie odpadami komunalnymi.
Czy przekazanie przez Spółdzielnię niewykorzystanych środków funduszu remontowego na rzecz Wspólnoty Mieszkaniowej (dokonanie przelewu środków na rachunek bankowy Wspólnoty) powoduje po stronie Spółdzielni obowiązek zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych i ujęcia tego faktu w zeznaniu CIT-8 (zeznanie o wysokości osiągniętego dochodu /poniesionej straty/ i należnego podatku dochodowego od osób
w zakresie ustalenia: - czy dochody na pokrycie bieżącego utrzymania części wspólnej nieruchomości, dochody zaliczek na fundusz remontowy oraz dochody na pokrycie mediów uiszczanych przez właścicieli lokali użytkowych w budynku mieszkalnym, wchodzących w skład Wspólnoty Mieszkaniowej stanowią dochód Wspólnoty podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych – jest nieprawidłowe, - czy
Opodatkowanie podatkiem VAT sprzedaży działek i udokumentowanie transakcji fakturą VAT.
Wnioskodawca nie będzie uprawniony do skorzystania z „ulgi na złe długi”
Prawo do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego w związku z realizacją projektu obejmującego modernizację budynku mieszkalnego.
Brak możliwości odzyskania podatku VAT naliczonego w związku z realizacją projektu pod nazwą Termomodernizacja (...).
Prawo do wystawiania faktur dokumentujących koszty ponoszone na nieruchomość wspólną oraz prawo do odliczenia podatku naliczonego zawartego w fakturach dokumentujących te koszty.
stwierdzenia: - czy Wnioskodawca dokonując zakupu towarów i usług związanych z nieruchomością, które następnie przyporządkuje do poszczególnych lokali, dokona ich odsprzedaży podlegającej opodatkowaniu VAT, - w jakim okresie i w jaki sposób Wnioskodawca powinien wystawiać faktury dokumentujące opisane dostawy towarów i świadczenia usług oraz rozliczyć VAT należny, - czy Wnioskodawcy będzie przysługiwało
Dokumentowanie czynności wykonywanych przez Wspólnotę na rzecz swoich członków z tytułu kosztów utrzymania lokali użytkowych oraz z tytułu pokrycia kosztów związanych z nieruchomością wspólną.
Dokumentowanie czynności wykonywanych przez Wspólnotę oraz stawki podatku z tytułu refakturowania dostawy wody.