Delegowanie pracowników do zakładów produkcyjnych kontrahenta w Polsce nie powoduje powstania stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, gdy nie występuje odpowiednia, niezależna struktura personalna i techniczna umożliwiająca prowadzenie działalności w sposób samodzielny i stały.
Podatnik nieposiadający w Polsce siedziby działalności gospodarczej ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej, w rozumieniu przepisów o VAT, nie jest zobowiązany do stosowania Krajowego Systemu e-Faktur (KSeF) od 1 lutego 2026 r., zgodnie z art. 106ga ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT.
Oddział zagranicznej spółki nie spełnia warunków samodzielności prawnej wymaganych dla utworzenia podatkowej grupy kapitałowej; spółka dominująca musi posiadać siedzibę w Polsce, co wyklucza C. jako potencjalną spółkę dominującą w PGK.
Spółka A. GmbH, nieposiadająca siedziby ani stałego miejsca prowadzenia działalności gospodarczej na terytorium Polski, zgodnie z art. 106ga ust. 2 pkt 1 ustawy o VAT, nie jest zobowiązana do wystawiania faktur ustrukturyzowanych przy użyciu Krajowego Systemu e-Faktur od 1 lutego 2026 r.
Zgodnie z art. 22 ust. 1d ustawy o p.d.o.f., przy sprzedaży akcji nabytych nieodpłatnie w ramach programu motywacyjnego oraz opodatkowanych za granicą, pracownik może zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu wartość tego świadczenia, zapobiegając podwójnemu opodatkowaniu.
Faktury zaliczkowe powinny odzwierciedlać wartość usług przypadającą na odpowiedni okres rozliczeniowy. Zmiana umowy wpływająca na przyszłe wynagrodzenie nie wymaga korekty faktur zaliczkowych, a ostatnia faktura zaliczkowa zamykająca całą transakcję powinna zawierać numery poprzednich faktur dotyczących tego okresu rozliczeniowego.
Fundacja rodzinna, jako wyłączny udziałowiec spółek zagranicznych, nie spełnia przesłanek uznania sprawdzonych spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane w rozumieniu art. 30f ust. 3 ustawy o PIT, co wyklucza obowiązek opodatkowania beneficjentów fundacji z tego tytułu.
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Ustalenie czy spółka zagraniczna jest zagraniczną jednostką kontrolowaną.
W zakresie uznania Spółek za zagraniczne jednostki kontrolowane.
Ustalenie obowiązku podatkowego od dochodów Spółki Cypryjskiej dla Fundacji Rodzinnej oraz obowiązku prowadzenia przez Fundację rejestru zagranicznych jednostek.
W opisanej sprawie nie zostanie spełniona przesłanka, która powtarza się w art. 30f ust. 3 pkt 3 lit. a, pkt 4 lit. a i pkt 5 lit. a ustawy o PIT, w konsekwencji czego Spółka nie będzie dla Wnioskodawcy jako fundatora i beneficjenta Fundacji zagraniczną jednostką kontrolowaną. Jako beneficjent oraz fundator Fundacji Rodzinnej Wnioskodawca nie będzie miał obowiązku zapłaty podatku od dochodu zagranicznej
Opodatkowanie fundacji rodzinnej w sytuacji przystąpienia do spółki maltańskiej.
Opodatkowanie fundacji rodzinnej w sytuacji przystąpienia do spółki maltańskiej.
Fundacja Rodzinna jest uprawniona do przystąpienia do Spółki z siedzibą na terytorium Malty, która jest spółką handlową będącą podatnikiem podatku dochodowego od osób prawnych oraz uzyskiwania przychodów z tytułu uczestnictwa w takiej Spółce. Przystąpienie Fundacji Rodzinnej do takiej Spółki jest działalnością dozwoloną w myśl art. 5 ust. 1 pkt 3 ufr. Dochody pochodzące z tytułu Bezpośrednich Inwestycji
Uznanie, czy Spółka będzie dla Wnioskodawcy zagraniczną jednostką kontrolowaną.
Czy w związku z otrzymaniem od Fundatora mienia w postaci praw udziałowych (partnership interest) w special limited partnership (Societe en commandite specjale, „SCSp”) z siedzibą w Luxemburgu, Fundacja będzie zwolniona od podatku dochodowego od osób prawnych w związku z otrzymaniem dywidendy od Spółki, która wypracuje zyski w ramach Inwestycji kapitałowych oraz czy przystąpienie przez Fundację do
Czy prawidłowe jest stanowisko, że przychody Fundacji z tytułu otrzymania majątku likwidacyjnego spółki zagranicznej będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że przychody Fundacji z tytułu otrzymania majątku likwidacyjnego Spółek zagranicznych będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?
Czy fundacja będzie zwolniona z podatku dochodowego od osób prawnych w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 ustawy o CIT jako wspólnika spółki oraz czy przystąpienie przez fundację do spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o CIT uznane za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres
Fundacja będzie zwolniona z podatku CIT w zakresie przychodów i dochodów z Inwestycji kapitałowych Spółki przypadających na nią na zasadzie art. 5 updop jako wspólnika Spółki. Przystąpienie przez Fundację do Spółki nie jest uznane na podstawie art. 6 ust. 7 updop za prowadzenie działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczające poza zakres określony w art. 5 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r.
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, że przychody Fundacji z tytułu otrzymania majątku likwidacyjnego kapitałowych spółek prawa handlowego i Spółek zagranicznych będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych?