obowiązek zmniejszenia kwoty podatku naliczonego wynikającego z faktur korygujących w przypadku 1 (udzielenie Spółce rabatów), przypadku 2 (zwroty i reklamacje), przypadku 3 (błędy i pomyłki) w okresu roliczeniowym, w którym została wystawiona faktura korygująca
Obniżenie podstawy opodatkowania w świetle art. 29a ust. 13 ustawy o podatku od towarów i usług w brzmieniu obowiązującym od 1 stycznia 2021 r.
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 2?
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 4?
Kiedy (w jakim miesiącu) należy skorygować przychód w ww. przypadku, jeśli Spółka sprzedaje towar i wykazuje z tego tytułu przychód w 2016 r., klient po otrzymaniu towaru zgłasza w 2016 r. reklamację i zwraca Spółce reklamowany towar (zwrot ma miejsce w 2016 r.), procedura reklamacyjna rozpoczyna się w 2016 r. i w 2016 r. dochodzi do uznania reklamacji i zwrotu Kosztów Reklamacji i Kosztów Administracyjnych
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Reklamacji i Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 1?
Kiedy (w którym miesiącu) należy skorygować przychód w ww. przypadku, jeśli Spółka sprzedaje towar i wykazuje z tego tytułu przychód w 2015 r., klient po otrzymaniu towaru zgłasza w 2015 r. reklamację i zwraca Spółce reklamowany towar (zwrot ma miejsce w 2015 r.), procedura reklamacyjna rozpoczyna się w 2015 r., trwa do 2016 r. i dopiero w 2016 r. dochodzi do uznania reklamacji i zwrotu Kosztów Reklamacji
Kiedy Spółka powinna zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów Koszty Administracyjne w sytuacji opisanej w ramach Przypadku 3?
W zakresie ciążących na Spółce obowiązków płatnika związanych z nienależnie pobranym i wpłaconym zryczałtowanym podatkiem dochodowym oraz ustalenia kosztów uzyskania przychodów w przypadku umorzenia/odkupienia jednostek uczestnictwa nabytych na rzecz Uczestniczki w wyniku rozliczenia reklamacji oraz obowiązków informacyjnych lub rozliczeniowych związanych z rozliczeniem reklamacji.
1. Czy podatek pobrany przez płatnika i wpłacony do urzędu skarbowego w związku z zaksięgowaniem na rachunku Uczestniczki błędnej transakcji oraz dokonanymi czynnościami restytucyjnymi w ramach reklamacji należy uznać za podatek wpłacony nienależnie, i w konsekwencji płatnik, który poniósł ciężar tego podatku uprawniony jest do otrzymania zwrotu nadpłaty?2. W jakiej wysokości należy ustalić koszt uzyskania
Czy koszt uzyskania przychodu w przypadku przyszłego umorzenia/odkupienia jednostek uczestnictwa, nabytych na rzecz Uczestniczki w wyniku rozliczenia opisanej w stanie faktycznym reklamacji, może być ustalony przez płatnika w wysokości wydatku na nabycie umarzanych/odkupowanych jednostek uczestnictwa nabytych uprzednio w wyniku realizacji reklamacji, który to koszt został zapisany w rejestrze Uczestniczki
Wnioskodawca wnosi o udzielenie pisemnej informacji, w którym miesiącu lub roku podatkowym na Stronie spoczywa obowiązek pomniejszenia kosztów uzyskania przychodu w przypadku zwrotu przez Wnioskodawcę dla kontrahentów nabytych w poprzednich miesiącach lub też latach podatkowych materiałów czy też zmniejszenia przez kontrahentów należności za nabyte usługi bezpośrednio lub pośrednio związane z prowadzoną
Wnioskodawca wnosi o udzielenie pisemnej informacji, w którym miesiącu lub roku podatkowym na Stronie spoczywa obowiązek pomniejszenia kosztów uzyskania przychodu w przypadku zwrotu przez Wnioskodawcę dla kontrahentów nabytych w poprzednich miesiącach lub też latach podatkowych materiałów czy też zmniejszenia przez kontrahentów należności za nabyte usługi bezpośrednio lub pośrednio związane z prowadzoną
Korekta sprzedaży zaewidencjonowanej za pomocą kasy rejestrującej i potwierdzonej fakturą VAT.
Wnioskodawca powinien zatem pomniejszyć pierwotnie uzyskane przychody o wartość zwróconego towaru i w konsekwencji dokonać stosownych korekt w okresie sprawozdawczym (miesiącu), w którym pierwotnie wykazano przychód, tj. w grudniu 2012 r. W konsekwencji powinien również dokonać stosownej korekty kosztów uzyskania przychodów związanych ze zwrotem towaru podlegających ujęciu w spisie z natury. Korekty
Uznanie wydanie nowych towarów w zamian za wadliwe jako odrębnej dostawy towarów i wystawiania faktury korekty.
Czy dokonywane przez Wnioskodawcę korekty wcześniej wykazywanych przychodów powinny być uwzględniane wstecz, tj. w okresie sprawozdawczym, w którym pierwotnie wykazywany był przychód, czy też wykazane powinny być zgodnie z datą wystawienia faktury korygującej?
Kiedy dla celów CIT powinny być ujmowane faktury korygujące wartość przychodów in minus, których przyczyną wystawienia jest rabat udzielony nabywcy? Kiedy dla celów CIT powinny być ujmowane faktury korygujące wartość przychodów in minus, które są związane ze zwrotem towarów w wyniku reklamacji?
dot. możliwości i momentu zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów prowadzonej pozarolniczej działalności gospodarczej wydatków z tytułu usunięcia usterek, o których mowa we wniosku
Czy zwrot wadliwego towaru handlowego przez Wnioskodawcę, nabytego jako składnik przedsiębiorstwa, który to towar jest zwracany w opisanych wyżej okolicznościach Producentowi, stanowi czynność opodatkowaną VAT i powinien być dokumentowany fakturą sprzedaży wystawioną przez Wnioskodawcę na rzecz Zbywcy?
Kiedy powinny zostać ujęte faktury korygujące wartość przychodów in minus, których przyczyną wystawienia jest błędna cena jednostkowa lub błędna wartość towaru lub usługi lub inna przyczyna (np. zwrot towaru, reklamacja jakościowa, rabat, zmniejszenie ceny)?