Wnioskodawca ma/będzie miał prawo do obniżenia podstawy opodatkowania oraz kwoty podatku z tytułu dostawy Leków o wartość Payback wypłaconego przez Państwa na rzecz NFZ na podstawie Decyzji wydanych w stosunku do poszczególnych Leków.
Uznanie Fundacji rodzinnej za podatnika podatku od towarów i usług w zakresie wykonywania działalności gospodarczej, w szczególności w zakresie zbywania bądź udostępniania mienia.
Kwota nadpłaty zwróconej Państwu stanowi/stanowić będzie zwiększenie podstawy opodatkowania podatkiem VAT w rozliczeniu za okres, w którym otrzymali Państwo płatność, czyli za okres w którym dokonali Państwo potrącenia należności od zwrotów (paybacków) na rzecz NFZ lub otrzymali Państwo od NFZ płatność na rachunek bankowy zgodnie z wystawioną notą obciążeniową. W tym momencie nastąpi rzeczywiste podwyższenie
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, obowiązek rozliczenia podatku VAT z tytułu nieodpłatnego
Prawo do obniżenia podstawy opodatkowania z tytułu wypłaty zwrotu refundacji, podwyższenia podstawy opodatkowania z tytułu wystąpienia nadpłaty związanej ze zwrotem refundacji, sposób kalkulacji obniżenia podstawy opodatkowania o kwoty podatku VAT, obowiązek wystawienia faktury korygującej, wskazanie deklaracji za jako okres istnienie prawo do obniżenie podstawy opodatkowania i podatku VAT, obowiązek
Czy Wnioskodawca podlega opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek od 1 stycznia 2022 r.?
brak możliwości odliczenia podatku VAT naliczonego z faktury korygującej związanej z realizacją konserwacji i restauracji elementów kościoła
W którym momencie należy dokonać korekty kosztów uzyskania przychodów (umorzonych odpisów amortyzacyjnych) środka trwałego w związku z otrzymaną dotacją na zakup tego środka trwałego będącego w trakcie amortyzacji?
1. czy Wnioskodawca powinien zaliczyć do przychodu wpływy wynikające z refundacji wydatków na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych; 2. czy wartość refundacji wydatków, o którym mowa w pytaniu 1, powinna być częścią składową przychodów wymienionych w zeznaniu CIT-8
Uznanie Wnioskodawcy za podatnika podatku VAT w związku z wykonywanymi czynnościami.
W zakresie uznania sprawowanej przez pracownika Spółki stałej opieki nad osobą wskazaną przez organizatora stażu za wynagrodzeniem, jako świadczenie usług podlegające opodatkowaniu podatkiem VAT i dokumentowaniu fakturą.
w zakresie sposobu ujęcia różnic kursowych w wartości początkowej środka trwałego i momentu korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z refundacją w formie dotacji
Podatek od towarów i usług w zakresie sposobu dokumentowania czynności przeniesienia kosztów podatku od nieruchomości oraz trwałego zarządu na użytkownika pomieszczeń.
W zakresie dokumentowania przenoszonych kosztów konwoju i asysty dla komornika oraz dokumentowania przenoszonych kosztów paliwa, usług holowania, parkowania.
Uzyskana przez pracodawcę refundacja części kosztów poniesionych na wynagrodzenia, nagrody oraz składki na ubezpieczenia społeczne skierowanych bezrobotnych do 30. roku życia na podstawie ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy stanowi jego przychód. Takie stanowisko zajął Dyrektor Izby Skarbowej w Katowicach w interpretacji, której fragment przedstawiamy.
Czy prawidłowym jest stanowisko Spółki, że przychód z tyt. zwrotu części wynagrodzenia przez Powiatowy Urząd Pracy nie stanowi przychodu w podatku dochodowym, a jednocześnie naliczone wynagrodzenie pracownika ujęte w księgach rachunkowych w kwocie wynikającej ze stosunku pracy, czyli 1850 zł brutto, pomimo, że refundacja nie pokrywa całej kwoty, zalicza się do podatkowych kosztów uzyskania przychodu
Czy otrzymana pomoc de minimis podlega zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w Ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 47 Ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. - wolne od podatku dochodowego są dotacje otrzymane z budżetu Państwa lub budżetu jednostki samorządu terytorialnego, z wyjątkiem dopłat do oprocentowania kredytów bankowych w zakresie określonych w odrębnych
W jakim okresie należy dokonać korekty zaliczonych do kosztów uzyskania przychodów, prawidłowo dokonanych odpisów amortyzacyjnych, czy w okresie wpływu dofinansowania, czyli w okresie bieżącym, czy też poprzez korektę za okres, w którym zostały one dokonane?
W okresie od 1 stycznia 2016 r. do 31 grudnia 2017 r. pracodawcy uzyskają możliwość korzystania z refundacji części kosztów wynagrodzenia, nagród i składek na ubezpieczenia społeczne za zatrudnienie w pełnym wymiarze czasu pracy skierowanych bezrobotnych do 30. roku życia. Takie rozwiązanie przewidziano w uchwalonej przez Sejm i Senat ustawie z 25 września 2015 r. o zmianie ustawy o promocji zatrudnienia
Czy otrzymana pomoc podlega zwolnieniu przedmiotowemu, o którym mowa w ustawie o podatku dochodowym od osób prawnych
Sposób ujęcia różnic kursowych w wartości początkowej środka trwałego i moment korekty kosztów uzyskania przychodów w związku z refundacją w formie dotacji.
Czy w świetle art. 12 ust. 1 pkt 2 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych przychodem Instytucji będzie wartość otrzymanej dotacji, a odpisy amortyzacyjne od nieruchomości i środków trwałych sfinansowanych dotacją będą stanowiły koszt uzyskania przychodów?