Nabycie jednostek uczestnictwa funduszy inwestycyjnych we własnym imieniu, choć na rachunek osoby trzeciej, stanowi posiadanie tytułów uczestnictwa w rozumieniu art. 28j ust. 1 pkt 5 ustawy o CIT, skutkującym utratą prawa do opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
Jednostka samorządu terytorialnego, która realizuje projekt w zakresie zaspokajania zbiorowych potrzeb wspólnoty i nieodpłatnie udostępnia powstały majątek, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT, gdyż czynności te nie są związane z wykonaniem czynności opodatkowanych VAT.
Dochody z należności odsetkowych oraz innych tytułów wypłacanych przez Spółkę na rzecz niemieckiego funduszu inwestycyjnego są zwolnione od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 58 ustawy o CIT, o ile fundusz spełnia określone warunki, w tym pełne opodatkowanie w kraju siedziby i nadzór finansowy.
Podpisanie sprawozdania finansowego po upływie przedłużonego terminu nie stanowi przeszkody do opodatkowania ryczałtem, jeśli rok podatkowy jest tożsamy z rokiem kalendarzowym.
Wydatki związane z działalnością bieżącą przedsiębiorstwa, takie jak podatki i ubezpieczenia, stanowią pośrednie koszty uzyskania przychodów i podlegają rozliczeniu w dacie księgowego ujęcia. Odpisy na ZFŚS uznaje się za koszty podatkowe pod warunkiem faktycznego przekazania na rachunek funduszu.
Sprzedaż nieruchomości niezabudowanych działek nr 3, 4, 5 i 6 korzysta ze zwolnienia z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 9 ustawy o VAT, co nakłada obowiązek wystawienia faktur korygujących z zastosowaniem zwolnienia oraz uzgodnienia korekt z nabywcą.
Usługi zarządzania świadczone przez Wnioskodawcę na rzecz ASI kwalifikują się jako zwolnione z podatku VAT na mocy art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy o VAT, gdyż stanowią istotne i specyficzne funkcje zarządzania funduszami inwestycyjnymi i spełniają odpowiednie warunki przedmiotowe i podmiotowe.
Usługi zarządzania alternatywną spółką inwestycyjną świadczone przez osobę fizyczną wskażącej ZASI, obejmujące analizy rynkowe i inne istotne czynności, podlegają zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 12 lit. a) i b) ustawy VAT, niezależnie od formy wynagrodzenia.
Transakcje realizowane przez podatnika podlegającego estońskiemu CIT z podmiotami powiązanymi, zawierane na warunkach rynkowych oraz posiadające charakter biznesowy, nie stanowią ukrytych zysków ani wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą, zaś wpłaty na PFRON nie są objęte zakresem estońskiego CIT jako ukryte zyski.
Odliczenie podatku naliczonego na podstawie duplikatu faktury możliwe jest wyłącznie, gdy faktura pierwotna jest w obrocie. Jej odesłanie i nieksięgowanie nie przerywa biegu prawa do odliczenia od momentu pierwotnego otrzymania faktury.
W kontekście art. 86 ust. 1 ustawy o VAT, podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia VAT z faktur za usługi i koszty związane z transakcjami inwestycyjnymi, o ile te transakcje pośrednio wspierają działalność opodatkowaną VAT podatnika.
Stosowanie stawki 5% podatku u źródła na podstawie art. 10 ust. 2 lit. a UPO z Francją wymaga, aby rzeczywisty beneficjent dywidendy rozporządzał bezpośrednio co najmniej 10% kapitału w spółce wypłacającej dywidendę.
Dochody uzyskane w latach 2023 i 2024 podlegały opodatkowaniu podatkiem liniowym z uwagi na brak skutecznego oświadczenia o powrocie do opodatkowania według zasad ogólnych, a wybór dokonany dla 2022 r. nie mógł być automatycznie rozszerzony na lata następne.
Odbiór faktury przez finalnego nabywcę węglowego za pomocą KSeF, zgodnie z art. 31a ust. 3i ustawy o podatku akcyzowym, spełnia wymóg złożenia oświadczenia niezbędnego do zwolnienia z akcyzy na wyroby węglowe.
Udział wspólnika będącego fundatorem i Prezesem Zarządu fundacji, który nie uzyskuje z tego tytułu korzyści majątkowych, nie uniemożliwia spółce stosowania ryczałtu od dochodów spółek na podstawie art. 28j ust. 1 pkt 4 ustawy o CIT. Sytuacja ta nie spełnia negatywnych przesłanek wykluczających z opodatkowania estońskim CIT.
Fundacja rodzinna, będąc właścicielem wszystkich lokali w budynku, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od przychodu ze środków trwałych będących budynkami, gdyż lokale te są odrębną własnością, a nie budynkiem w rozumieniu art. 24b ust. 1 ustawy o CIT.
Gmina, realizując zadania własne związane z edukacją publiczną oraz nieodpłatne świadczenie usługi edukacyjnej, nie ma prawa do obniżenia kwoty VAT należnego na podstawie art. 86 ustawy o VAT, gdyż nie działa w charakterze podatnika w ramach działalności gospodarczej.
Wydatki związane z darowizną na rzecz fundacji oraz promocją zbiórki na leczenie córki pracownicy spółki prowadzącej działalność zgodną ze strategią CSR nie stanowią wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą w rozumieniu art. 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o CIT, a zatem nie podlegają opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek.
Podatek należny (VAT UK) z transakcji w Wielkiej Brytanii winien być traktowany jako przychód podatkowy wg ustawy o CIT z uwagi na brak tożsamości z podatkiem od wartości dodanej, co wyklucza zastosowanie zwolnienia z art. 12 ust. 4 pkt 9 CIT, natomiast podatek z transakcji w Irlandii Północnej nie, z uwagi na odpowiednie unijne regulacje podatkowe.
Kwoty rozliczenia kontraktów swap nie spełniają definicji odsetek według art. 21 ust. 1 PDOP i nie powinny być uwzględniane w podstawie opodatkowania podatku u źródła.
Fundusz inwestycyjny zamknięty dokonujący wykupu i umorzenia certyfikatów inwestycyjnych nie jest zobowiązany do poboru zryczałtowanego CIT jako płatnik, gdy dochody te nie podlegają podatkowi w Polsce według CIT art. 26 w związku z umową międzynarodową.
W przypadku podziału przez wydzielenie, faktury korygujące związane z okolicznościami 'z błędu' znanymi przy wystawieniu faktury pierwotnej powinny być wystawione przez Spółkę Przejmującą na rzecz Spółki Dzielonej. Natomiast, korekty z przyczyn zaistniałych po wydzieleniu nie podlegają sukcesji parametrów podatkowych i powinny być dokumentowane notą księgową, zaś do rozliczenia VAT uprawniona jest
Pomniejszenie podstawy opodatkowania o wartość funduszy własnych banku może nastąpić, gdy odpowiednie zmiany mają odzwierciedlenie w zestawieniu obrotów i sald kont księgi głównej sporządzonym zgodnie z ustawą o rachunkowości lub przyjętymi standardami rachunkowości. Skorygowanie rozliczeń podatkowych nie może odbyć się w oderwaniu od wymogów formalnych dotyczących rachunkowości.
Usługi kształcenia zawodowego kupowane przez A. sp. z o.o., finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, mogą korzystać ze zwolnienia z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT, co obniża koszty zakupu i poprawia konkurencyjność oferty. Warunkiem jest dokumentowanie finansowania z publicznych środków.