Uznanie Odszkodowania dla Najemcy za wynagrodzenie za czynności podlegające opodatkowaniu, a w rezultacie obowiązek rozliczenia VAT i wystawienia faktury dokumentującej te czynności oraz prawo do odliczenia podatku VAT naliczonego wynikającego z faktury wystawionej przez Najemcę.
w zakresie: możliwości zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów przedpłat utraconych w związku z niewykonaniem umowy przez kontrahenta
uznanie noty księgowej za dokument nie dający podstawy do obniżenia podatku należnego z tytułu przyznania kontrahentom bonusów (rabatów),- uznania obniżenia podstawy opodatkowania w związku z udzielonym bonusem (rabatem) za prawo podatnika, a nie zasadę wynikającą z przepisów podatkowych.
Czy w świetle przedstawionego wyżej stanu faktycznego, Wnioskodawca może anulować faktury VAT wystawione w dniu 12 października 2011 r. oraz dokonać korekty deklaracji VAT złożonej za ten miesiąc?
Anulowanie faktury nie doszło do wykonania umowy zawartej pomiędzy stronami, na skutek opóźnienia w rozładunku towar uległ zniszczeniu, kontrahent odesłał wnioskodawcy fakturę dokumentującą wykonanie usługi transportowej.