Możliwość wyłączenia z limitu kosztów finansowania dłużnego kosztów związanych z realizacją długoterminowego projektu z zakresu infrastruktury publicznej.
Ustalenie, czy Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy CIT i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 ustawy CIT Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego tej inwestycji przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Farma fotowoltaiczna będzie stanowiła długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 updop i tym samym na podstawie art. 15c ust. 8 updop, Wnioskodawca nie powinien uwzględniać kosztów finansowania dłużnego farmy fotowoltaicznej przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.
Uwzględnienie w kosztach finansowania dłużnego budowy farmy fotowoltaicznej.
Uwzględnienie w kosztach finansowania dłużnego budowy farmy fotowoltaicznej.
Elektrownia wiatrowa stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, co uprawnia Spółkę do nieuwzględnienia kosztów finansowania dłużnej inwestycji do nadwyżki kosztów.
Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Inwestycja stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, o którym mowa w art. 15c ust. 10 ustawy z dnia 15 lutego 1992 roku o podatku dochodowym od osób prawnych (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 2805, dalej jako: „ustawa CIT”), a w konsekwencji Wnioskodawca, w oparciu o art. 15c ust. 8 ustawy CIT, nie
Czy realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych a w konsekwencji, Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego do nieuwzględniania
Ustalenie czy Inwestycje stanowią długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej oraz czy przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Spółka ma prawo nie uwzględniać kosztów od kredytów otrzymanych od banków i kosztów finansowania dłużnego otrzymanego od podmiotów powiązanych, a wykorzystywanych przez Spółki jawne do sfinansowania Inwestycji.
Możliwość skorzystania z zaniechania poboru podatku dochodowego w sytuacji gdy w umowie kredytowej wskazano, że kredytu udzielono na zakup mieszkania i dowolny cel konsumpcyjny
Przychody Fundacji z tytułu Bezpośrednich Inwestycji kapitałowych będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem CIT. Wypłaty zysków ze Spółki na rzecz Fundacji będą neutralne podatkowo i nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem CIT.
Czy w opisanym stanie faktycznym oraz zdarzeniu przyszłym, realizacja przedsięwzięcia polegającego na budowie farmy wiatrowej lub solarnej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu w art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, a w konsekwencji, czy Wnioskodawca zgodnie z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT jest uprawniony przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego
Dotyczy ustalenia: - czy przystąpienie Fundacji do Funduszu nie będzie stanowiło przejawu działalności niedozwolonej, tj. nie będzie stanowiło działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres wskazany przez UFR, a tym samym: - czy przychody Fundacji z tytułu Inwestycji kapitałowych prowadzonych przez Fundusz będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób
Wyliczanie nadwyżki kosztów finansowania dłużnego Inwestycji stanowiącej długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w związku z zaciągnięciem Kredytu Refinansowego.
Opodatkowanie fundacji rodzinnej w sytuacji przystąpienia do spółki maltańskiej.
Dochody pochodzące z tytułu Bezpośrednich Inwestycji kapitałowych będą w Fundacji Rodzinnej zwolnione z podatku na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT oraz wypłaty zysków ze Spółki na rzecz Fundacji Rodzinnej będą neutralne podatkowo i nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy uznania elektrowni wiatrowej za długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej (koszty finansowania dłużnego)
Wnioskodawca będzie uprawniony, na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, do nieuwzględniania przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego o której mowa w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, kosztów finansowania dłużnego wynikających z pożyczek od podmiotów powiązanych oraz innych źródeł wykorzystywanych do sfinansowania Inwestycji oraz do działalności operacyjnej, polegającej na późniejszej
Możliwość zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów kosztów operacyjnych banku.
Dochody pochodzące z tytułu Bezpośrednich Inwestycji kapitałowych będą w Fundacji Rodzinnej zwolnione z podatku na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT. Również wypłaty zysków ze Spółki na rzecz Fundacji Rodzinnej będą neutralne podatkowo i nie będą podlegały opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Dotyczy ustalenia, czy: 1) przystąpienie przez Fundację do Spółki może być na podstawie art. 6 ust. 7 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych uznane za prowadzenie „działalności gospodarczej fundacji rodzinnej wykraczającej poza zakres określony w art. 5 ustawy o fundacji rodzinnej, 2) przychody Fundacji z tytułu Bezpośrednich Inwestycji kapitałowych będą podlegały zwolnieniu z opodatkowania podatkiem
Opodatkowanie fundacji rodzinnej w sytuacji przystąpienia do spółki maltańskiej.