Działalność podatnika została uznana za działalność badawczo-rozwojową zgodnie z art. 4a pkt 26 uCIT, uprawniającą do uwzględnienia ponoszonych wydatków jako kosztów kwalifikowanych, z zastrzeżeniem, że składki na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych nie stanowią kosztów kwalifikowanych na podstawie art. 18d ust. 2 pkt 1 uCIT. Interpretacja potwierdza zasadę ścisłej interpretacji
Środki otrzymane przez podatnika z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych na dofinansowanie wynagrodzeń pracowników nie stanowią dochodu zwolnionego od opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, gdyż nie są dochodem bezpośrednio wygenerowanym z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie SSE w ramach zezwolenia.
Dofinansowanie wynagrodzeń z FGŚP, przyznane na prowadzenie działalności w specjalnej strefie ekonomicznej, stanowi przychód zwolniony z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop, jeżeli wykazuje ścisły związek z działalnością określoną w zezwoleniu na prowadzenie działalności gospodarczej w SSE.
Świadczenia na rzecz ochrony miejsc pracy otrzymane z Funduszu Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych stanowią przychód podlegający zwolnieniu podatkowemu jako dochód uzyskany z działalności gospodarczej prowadzonej na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o CIT.
Działalność spółki w zakresie tworzenia produktów internetowych uznaje się za działalność badawczo-rozwojową, co umożliwia odliczenie kosztów kwalifikowanych, takich jak wynagrodzenia oraz materiały, pod ulgę B+R zgodnie z art. 18d ustawy o CIT, z wykluczeniem składek na Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych.
Płatnicy składek mają określone obowiązki wynikające z przepisów ustawy systemowej. Niedopełnienie tych obowiązków stanowi wykroczenie przeciwko przepisom tej ustawy, które dotychczas było zagrożone stosunkowo niską grzywną (do 5000 zł). Od 1 czerwca 2025 r. kwota grzywny znacząco wzrosła (prawie 10-krotnie).
Dotacje otrzymane z FGŚP na podstawie art. 15g i 15gg ustawy o COVID-19 jako dofinansowania wynagrodzeń pracowników podlegają zaliczeniu do przychodów podatkowych i winny być uwzględnione w kalkulacji dochodu zwolnionego z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 updop ze względu na związek z działalnością w specjalnej strefie ekonomicznej.
Środki z FGŚP przyznane jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód podatkowy, jednakże środki te w przypadku działalności strefowej kwalifikowane są jako przychody z działalności prowadzonej w specjalnej strefie ekonomicznej i są wolne od podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34 ustawy o PDOP.
Uznanie środków otrzymanych przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń za przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o PDOP; - Uznanie środków otrzymanych przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g Ustawy o Covid-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników (wykonujących przede wszystkim działalność strefową) za przychód z działalności
Stosowanie ulgi na innowacyjnych pracowników w tym możliwość zaliczenia kosztów składek na Fundusz Pracy oraz Fundusz Gwarantowanych Świadczeń do kosztów składek na ubezpieczenie społeczne.
W zakresie ustalenia, czy: - wartość Dofinansowania otrzymana przez Spółkę na pokrycie Wynagrodzeń nie będzie stanowiła przychodu Spółki na podstawie art. 12 ust. 1 w zw. z art. 12 ust. 4 pkt 6a updop, - wartość Dofinansowania będzie stanowić przychód Spółki zwolniony z podatku dochodowego od osób prawnych na podstawie z art. 17 ust. 1 pkt 34 updop.
Wnioskodawca może zaliczyć do kosztów kwalifikowanych, określonych w art. 18d ust. 3 updop opisane w stanie faktycznym/zdarzeniu przyszłym odpisy amortyzacyjne od środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych.
W zakresie ustalenia, czy Spółka może dokonać odliczenia na podstawie art. 18d ust. 1 w związku z ust. 2 pkt 1-1a Ustawy o CIT wymienionych Składników Wynagrodzenia B+R w proporcji czasu pracy z miesiąca poprzedzającego miesiąc wypłaty wynagrodzenia zgodnie z przedstawionym opisem stanu faktycznego i zdarzenia przyszłego.
Czy składki na ubezpieczenie społeczne, Fundusz Pracy, Fundusz Gwarantowanych Świadczeń Pracowniczych sfinansowane przez Wnioskodawcę od dodatkowego wynagrodzenia rocznego, które zostaną opłacone w terminie są kosztem uzyskania przychodów w miesiącu grudniu 2023 r.?
Zwolnienia z opodatkowania dopłaty/dofinansowania z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych wypoczynku dziecka pracownika.
W zakresie ustalenia, czy prowadzone przez Wnioskodawcę prace spełniają definicje działalności badawczo-rozwojowej, a tym samym uprawniają do odliczenia kosztów kwalifikowanych.
1. Czy Spółka ma prawo za rok 2021 zastosować ulgę B+R w podatku dochodowym od osób prawnych w wysokości 100% kosztów kwalifikowanych (które odpowiadają wysokości amortyzacji podatkowej WNIP, w proporcji, w jakiej w jej wartości początkowej pozostają koszty wymienione w ust. 2 pkt 1-4a lub ust. 3a pkt 2 updop? 2. Czy za rok 2022 i kolejne, o ile nie nastąpi zmiana przepisów, Spółka ma prawo zastosować
Czy podejmowana przez Spółkę działalność w zakresie branży maszynowej, wykonawstwa instalacji systemów automatyki, elektroenergetycznych i teletechnicznych oraz usług inżynierskich, stanowi działalność badawczo-rozwojową w rozumieniu art. 18d ust. 1 ustawy z dnia 15 lutego 1992 r. o podatku dochodowym od osób prawnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1800 ze zm., dalej jako: „ustawa o CIT”) w zw. z art. 4a
W zakresie ustalenia, czy dofinansowanie, które Wnioskodawca otrzymał z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o COVID, stanowi przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania podatkiem CIT, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a updop.
Ustalenie czy środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19 jako dofinansowanie wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT oraz czy stanowią one przychód z działalności zwolnionej z opodatkowania zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34 Ustawy o CIT
W zakresie ustalenia, czy : - środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15gg ustawy o COVID, jako dofinansowanie do wynagrodzeń pracowników Spółki oraz należnych od nich składek na ubezpieczenia społeczne stanowią przychód podatkowy, - środki otrzymane przez Wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15gg ustawy o COVID, jako dofinansowanie Wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach
W zakresie ustalenia, czy środki otrzymane przez wnioskodawcę z FGŚP na podstawie art. 15g ustawy o przeciwdziałaniu COVID-19 jako dofinansowanie Wynagrodzeń stanowią przychód w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT.