Logo Platforma Księgowych i Kadrowych
    Pokaż wyniki dla:
    Pokaż wyniki dla:
    uźytkownik Zaloguj się koszyk Kup dostęp
    • Twój panel
    • Tematyka
      • Podatki (607969)
      • Kadry i płace (26133)
      • Obrót gospodarczy (88843)
      • Rachunkowość firm (3841)
      • Ubezpieczenia (35947)
    • Aktualności
    • Kalkulatory
    • Porady i artykuły
    • Tematy na czasie
      • ZMIANY 2026
      • KSeF 2026
      • ZMIANY 2025
      • SYGNALIŚCI
    • Czasopisma
    • Akty prawne
    • Interpretacje
    • Orzeczenia
    • Formularze
    • Wskaźniki i stawki
    • Narzędzia i programy
      • Kursy walut
      • PKD
      • PKWiU 2015
      • KŚT ze stawkami amortyzacji
    • Terminarz
    • Wideoporady
    finansowanie
    finansowanie
    Kategoria
    Wszystkie Porady i artykuły Interpretacje
    Temat
    Wszystkie FIFO Francja Fundusz Pracy faks faktor faktoring faktura faktura VAT finanse publiczne finansowanie finansowanie dłużne finansowanie społecznościowe (crowdfunding) fundacja rodzinna fundacje fundusz fundusz europejski fundusz inwestycyjny fundusz sołecki fundusz strukturalny fundusze europejskie
    Indeks tematów
    Wszystkie f
    Interpretacja
    15.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.523.2025.1.KW

    Budowa farmy wiatrowej jako długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej spełnia warunki wyłączające limitowanie kosztów finansowania dłużnego na podstawie art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT. Projekt ten kwalifikuje się jako infrastruktura publiczna w interesie ogólnospołecznym, co umożliwia nieuwzględnianie związanych z nim kosztów kredytów i pożyczek przy wyliczaniu nadwyżki kosztów

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.519.2025.1.AG

    Budowa Farmy Fotowoltaicznej przez spółkę stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, uprawniając do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego związanych z projektem z nadwyżek, zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, z uwagi na spełnienie wymogów strukturalnych oraz znaczenie w ogólnym interesie publicznym.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.522.2025.1.ED

    Realizacja Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co uprawnia do wyłączenia kosztów finansowania dłużnego przy wyliczaniu nadwyżki kosztów finansowania, w świetle zapewnienia ogólnego interesu publicznego oraz formy i struktury inwestycyjnej.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.12.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 grudnia 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.516.2025.1.AJ

    Realizowana inwestycja w postaci budowy Farmy Fotowoltaicznej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej w rozumieniu art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, co umożliwia nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego przy obliczaniu nadwyżki kosztów finansowania dłużnego.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    25.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 25 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.479.2025.1.SG

    Nabycie towarów od zagranicznych dostawców przez polską spółkę podlega rozliczeniu podatku VAT w ramach mechanizmu odwrotnego obciążenia, pod warunkiem niespełnienia kryterium rejestracji dostawcy na potrzeby VAT w Polsce, co wynika z art. 17 ust. 1 pkt 5 ustawy o VAT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.470.2025.1.AS

    Realizacja Farmy Wiatrowej stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej, umożliwiający zastosowanie wyłączenia z art. 15c ust. 8 ustawy o CIT, co pozwala na nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego w nadwyżce kosztów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    17.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 17 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.449.2025.1.ED

    Przychody z dywidend, w tym zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 22 ust. 4 ustawy o CIT, winny być uwzględniane w całkowitych przychodach do limitów kosztów finansowania dłużnego w zgodzie z art. 15c ust. 1 i 4 CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.496.2025.1.BD

    W obliczaniu wskaźnika EBITDA dla celów limitu z art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, spółka powinna powiększyć EBITDA o niezamortyzowane koszty finansowania dłużnego związane z nieruchomością, które zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodu przy jej sprzedaży.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.495.2025.1.EWJ

    Wskaźnik EBITDA podlega zwiększeniu o koszty finansowania dłużnego zawarte w wartości początkowej nieruchomości, jeśli te nie zostały rozliczone odpisami amortyzacyjnymi do momentu ich zakwalifikowania jako koszty uzyskania przychodu ze sprzedaży nieruchomości.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    13.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 13 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.494.2025.1.EWJ

    Podatnik obliczając wskaźnik EBITDA w zakresie limitu kosztów finansowania dłużnego, powinien powiększyć ten wskaźnik o niezamortyzowane koszty finansowania dłużnego zaliczone do wartości początkowej nieruchomości, które zostaną zaliczone do kosztów uzyskania przychodu przy jej sprzedaży.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    07.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 7 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.459.2025.2.AP

    Wynik z realizacji kontraktów IRS, zabezpieczających ryzyko stóp procentowych dla finansowania inwestycyjnego, w zakresie transakcji związanych z wytworzeniem środka trwałego, może zwiększać lub zmniejszać jego wartość początkową zgodnie z art. 16g ust. 4 updop, jako integralna część kosztów wytworzenia.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    06.11.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 6 listopada 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-1.4010.493.2025.2.AZ

    Kwoty rozliczenia kontraktów swap nie spełniają definicji odsetek według art. 21 ust. 1 PDOP i nie powinny być uwzględniane w podstawie opodatkowania podatku u źródła.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-2.4012.523.2025.3.MŻA

    Usługi kształcenia zawodowego kupowane przez A. sp. z o.o., finansowane w co najmniej 70% ze środków publicznych, mogą korzystać ze zwolnienia z podatku VAT zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy o VAT, co obniża koszty zakupu i poprawia konkurencyjność oferty. Warunkiem jest dokumentowanie finansowania z publicznych środków.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    23.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 23 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0113-KDIPT2-3.4011.683.2025.2.GG

    Zapewnienie zleceniobiorcom nieodpłatnych noclegów przez zleceniodawcę, skutkując uniknięciem wydatków na zakwaterowanie, stanowi dla zleceniobiorców przychód z innych nieodpłatnych świadczeń, obligując płatnika do obliczenia i pobrania zaliczek na podatek dochodowy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-1.4010.440.2025.1.SG

    Opłaty z tytułu leasingu operacyjnego nie stanowią kosztów finansowania dłużnego w rozumieniu art. 15c ust. 12 ustawy o CIT, przez co nie podlegają ograniczeniom wyznaczonym przez art. 15c ustawy, gdyż są wynagrodzeniem za korzystanie z rzeczy, a nie ze środków finansowych.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    15.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 15 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP4-3.4012.436.2025.2.DS

    Wynagrodzenie otrzymywane przez Bank od sklepu lub integratora płatności za udostępnienie możliwości udzielania klientom darmowego/tańszego finansowania w Modelu 2 nie podlega zwolnieniu z VAT na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 38 ustawy o VAT, jako że usługa taka nie mieści się w zakresie zwolnienia dotyczącego bezpośredniego udzielania kredytów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    08.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 8 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.508.2025.3.PC

    Odsetki oraz opłaty ponoszone w ramach systemu cash poolingu stanowią koszty finansowania dłużnego podlegające ograniczeniom z art. 15c ustawy CIT; nie podlegają jednak wyłączeniu z podstawy opodatkowania podatkiem minimalnym, o ile występują dodatkowe powiązania kapitałowe. Przekazywane środki pieniężne są podatkowo neutralne.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    01.10.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 1 października 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-2.4010.382.2025.2.EJ

    Różnice kursowe powstałe z realizacji kontraktów zabezpieczających ryzyko kursowe, które wynikają z działalności operacyjnej, nie stanowią kosztów finansowania dłużnego w rozumieniu art. 15c ust. 1 ustawy o CIT i nie wchodzą w zakres nadwyżki kosztów finansowania wymagającej limitowania.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    30.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 30 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.467.2025.1.PC

    Koszty finansowania dłużnego, wyłączone z kosztów uzyskania przychodów na mocy art. 15c ust. 1 CIT, mogą być rozliczane w kolejnych pięciu latach według zasady FIFO. Dla kosztów obejmujących działalność opodatkowaną i zwolnioną stosuje się proporcję alokacji z roku ich powstania, nie bieżący klucz alokacji.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    29.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 29 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB2-1.4010.369.2025.1.KW

    Dyskonto uzyskiwane w ramach sekurytyzacji wierzytelności stanowi koszt finansowania dłużnego i podlega ograniczeniom przewidzianym w art. 15c ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0111-KDIB1-3.4010.383.2025.1.MBD

    Przedsięwzięcie polegające na budowie Zakładu, realizowane przez Wnioskodawcę, stanowi długoterminowy projekt z zakresu infrastruktury publicznej zgodnie z art. 15c ust. 8 i 10 ustawy o CIT, umożliwiający nieuwzględnianie kosztów finansowania dłużnego w kosztach uzyskania przychodów.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    24.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 24 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0115-KDIT1.4011.600.2025.1.DB

    Pokrycie kosztów szkoleń członków Rady Nadzorczej banku, wynikające z ustawowego obowiązku zapewnienia odpowiednich kwalifikacji, nie stanowi przychodu członków RN w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, a tym samym bank nie jest zobowiązany do obliczania i pobierania zaliczek na podatek dochodowy.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.364.2025.2.ASK

    Limit kosztów finansowania dłużnego, określony w art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, powinien uwzględniać przychody z dywidend, w tym zwolnione na mocy art. 22 ust. 4 oraz art. 20 ust. 3 ustawy o CIT, przy kalkulacji dla potrzeb obliczenia podatkowej EBITDA.

    czytaj dalej
    Interpretacja
    12.09.2025 Podatki

    Interpretacja indywidualna z dnia 12 września 2025 r., Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej, sygn. 0114-KDIP2-2.4010.363.2025.1.SP

    Na potrzeby obliczania limitu kosztów finansowania dłużnego, Spółka powinna uwzględniać przychody z dywidend, w tym zwolnione z opodatkowania, w zsumowanych przychodach, zgodnie z art. 15c ust. 1 oraz art. 15c ust. 4 ustawy o CIT.

    czytaj dalej
    Poprzednia
    1 2 3 4 5 6 7 8 9
    Następna
    • INFOR.PL
    • INFORLEX
    • GAZETA PRAWNA
    • INFORORGANIZER
    • SKLEP
    Copyright © 2025 INFOR PL S.A.