Przychody uzyskane z usług związanych z promocją w mediach społecznościowych, sklasyfikowanych w grupowaniach PKWiU 59.11.12.0, 63.11.20.0, 58.19.29.0, mogą być opodatkowane zryczałtowaną stawką 8,5%, o ile spełnione są ustawowe przesłanki korzystania z ryczałtu oraz stosowanie właściwej klasyfikacji PKWiU.
Przychody uzyskiwane z tytułu sprzedaży miejsca na reklamy oraz z umieszczania lokowań produktów w materiałach wideo, klasyfikowane pod kodem PKWiU 59.11.30.0, podlegają opodatkowaniu ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych wg stawki 8,5%.
Przychody z działalności gospodarczej w zakresie świadczenia usług sprzedaży miejsca reklamowego, wyświetlania reklam oraz produkcji reklam, mieszczące się w grupowaniach PKWiU związanych z działalnością reklamową, mogą podlegać opodatkowaniu ryczałtem według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby
Usługi produkcji programów telewizyjnych i nagrań wideo, sklasyfikowane jako PKWiU 59.11.13.0, podlegają opodatkowaniu stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, o ile nie stanowią przesyłania strumieni wideo. Klasyfikacja PKWiU jest determinująca dla stawki podatku.
Przychody z działalności polegającej na produkcji filmów i materiałów wideo, klasyfikowane jako usługi pod PKWiU 59.11.1 oraz 59.11.30.0, mogą być opodatkowane ryczałtem według stawki 8,5%, zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym od przychodów ewidencjonowanych.
Podstawą prawną dla opodatkowania przychodów ze sprzedaży miejsc reklamowych, sklasyfikowanych pod PKWiU 59.11.30.0, jest art. 12 ust. 1 pkt 5 lit. a) ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym, określający stawkę ryczałtu na poziomie 8,5%, zaś zastosowanie niewłaściwej podstawy prawnej dotyczącej wyższej stawki ryczałtu stanowi błąd.
Przychody z publikowania autorskich materiałów audiowizualnych na platformie internetowej, klasyfikowane jako PKWiU 59.11.11.0, mogą być opodatkowane stawką 8,5% ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych, pod warunkiem niespełnienia przesłanek negatywnych z art. 8 ustawy o zryczałtowanym podatku dochodowym.
Przychody z pozarolniczej działalności gospodarczej w zakresie usług produkcji filmów reklamowych, sklasyfikowane pod PKWiU 59.11.12.0, można opodatkować ryczałtem według stawki 8,5%, o ile są spełnione warunki formalne, a świadczone usługi są odrębne od obowiązków w ramach stosunku pracy.
Możliwość zastosowania 8,5% stawki zryczałtowanego podatku dochodowego od przychodów ewidencjonowanych dla usług sklasyfikowanych wg PKWiU 85.59.1 oraz PKWiU 59.11.2.
Prawo do odliczenia w pełnej wysokości podatku naliczonego w związku z dokonywanym przez Pana zakupem towarów przeznaczonych do prowadzenia bloga o tematyce kulinarnej oraz kręcenia materiałów video.
Środki pieniężne ze wspólnego przedsięwzięcia otrzymane w celu przekazania współtwórcy kanału nie stanowią przychodu do opodatkowania.
Uzyskiwane przychody ze świadczenia usług, sklasyfikowanych wg PKWiU 59.12.14.0 – „Usługi związane z efektami wizualnymi”, PKWiU 59.12.15.0 - „Usługi związane z animacją”, PKWiU 59.12.19.0 – „Pozostałe usługi postprodukcyjne związane z filmami, nagraniami wideo i programami telewizyjnymi” - podlegają opodatkowaniu 8,5% stawką ryczałtu.
Możliwość opodatkowania przychodów z działalności (działalność poprodukcyjna) 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych.
Stylizacja paznokci u kosmetyczki jako koszt uzyskania przychodów w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą (współpraca reklamowa w internecie).
„Usługi związane z produkcją filmów, nagrań wideo i programów telewizyjnych”, oraz PKWiU 59.13.1 „Usługi związane z dystrybucją i udzielaniem licencji na korzystanie z praw do filmów kinowych, nagrań wideo i programów telewizyjnych”, będą mogły być od 1 stycznia 2022 r. (do czasu gdy stan faktyczny lub prawny nie ulegnie zmianie ) opodatkowane 8,5% stawką ryczałtu od przychodów ewidencjonowanych zgodnie
Ustalenie stawki opodatkowania w zryczałtowanym podatku dochodowym od niektórych przychodów osiąganych przez osoby fizyczne.
Zastosowanie właściwej stawki ryczałtu wobec przychodów z tytułu licencji oraz udostępniania miejsca/czasu na reklamę w Internecie.