Dopłaty do oprocentowania preferencyjnej pożyczki inwestycyjnej, finansowane z funduszy wspólnotowych, są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f., pod warunkiem, że środki pochodzą z bezzwrotnej pomocy unijnej realizującej cel programu.
Dopłaty do ceny odprowadzania ścieków, będące czynnością wewnętrzną Gminy, nie stanowią elementu podstawy opodatkowania podatkiem VAT i nie wpływają na prawo do odliczenia podatku naliczonego metrażowym prewspółczynnikiem. Nie zmniejszają dochodów przy kalkulacji prewspółczynnika Urzędu i nie wymagają wykazania na fakturze VAT.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Obowiązki płatnika w związku z opodatkowaniem Dopłat wyrównawczych związanych z wypłatą świadczenia z Umowy ubezpieczenia na życie z ubezpieczeniowym funduszem kapitałowym.
Otrzymanie Dopłaty do dostawy Pojazdów na rzecz Pomiotów Zewnętrznych.
Dokumentowanie otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzenia ścieków.
Skutki podatkowe otrzymania przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą dopłat z Funduszu rozwoju przewozów autobusowych o charakterze użyteczności publicznej.
dokumentowanie otrzymanych od Gmin dopłat, - obliczanie kwot podatku należnego od otrzymanych od Gmin dopłat do ceny wody i ścieków i jego udokumentowanie,
dokumentowanie otrzymanych dopłat do usług zaopatrzenia w wodę i odprowadzania ścieków oraz moment powstania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymania dotacji
Nieuznanie dofinansowania (dotacji) mającego na celu pokrycie kosztów związanych z realizacją projektu pn. „(…)” za podstawę opodatkowania.
Dokumentowanie otrzymanych od gminy dopłat do usług zbiorowego zaopatrzenia w wodę i zbiorowego odprowadzania ścieków.
Ustalenie, czy w związku z wykonywaniem zadań dotyczących gospodarowania nieruchomościami gminnymi powierzonych Spółce przez Gminę Wnioskodawca działa jako podatnik VAT oraz czy dopłata na sfinansowanie zadań w tym zakresie podlega opodatkowaniu. Ustalenie, czy coroczna dopłata wnoszona przez Gminę jako dofinansowanie zadań publicznych powinna zostać udokumentowana wystawioną przez Spółkę fakturą.
Uznanie finansowego wsparcia ze środków Funduszu Dopłat z Banku Gospodarstwa Krajowego za przychód korzystający ze zwolnienia od opodatkowania.
Dokumentowanie przekazanych przez Gminę dopłat, obliczanie podatku należnego oraz moment postania obowiązku podatkowego z tytułu otrzymanej dopłaty.
Zwrot osobom fizycznym części niektórych wydatków poniesionych w związku z budową budynku mieszkalnego na podstawie ustawy z dnia 27 września 2013 r. o pomocy państwa w nabyciu pierwszego mieszkania przez młodych ludzi.
uznanie, że Spółka działając w ramach powierzonego zadania własnego Miasta nie jest podatnikiem VAT, uznanie, że otrzymane środki finansowe (dopłata) nie będą wynagrodzeniem (zapłatą) i nie będą stanowić elementu podstawy opodatkowania, brak obowiązku wystawiania na rzecz Miasta faktur, obowiązek dokonania korekty podatku naliczonego odliczonego przy wytworzeniu Inwestycji
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci do lat 18 zwolnienie art. 21 ust. 1 pkt 78 PIT.
Prawo do odliczenia podatku z faktury dokumentującej wypłacenie dopłaty.
Uznanie czy dotacja rozwojowa otrzymana na pokrycie kosztów realizowanego projektu zwiększa podstawę opodatkowania oraz prawo do odliczenia podatku VAT od zakupów wykorzystywanych do realizacji projektu