Obowiązki płatnika dotyczące sposobu opodatkowania świadczeń z ZFŚS sfinansowanych pracownikom, emerytom i rencistom
Obowiązki płatnika związane z dofinansowaniem w oparciu o kryteria socjalne wycieczek/wczasów, spotkań o charakterze integracyjnym oraz dofinansowanie/sfinansowanie biletów/karnetów dla pracowników, emerytów, rencistów i uprawnionych członków rodzin.
Obowiązki płatnika ciążące na Szkole w związku ze finasowaniem świadczeń z ZFŚS dla pracowników, emerytów i rencistów.
Ustalenia: - czy wydatki na opłacanie składek PFRON powinny zostać zakwalifikowane jako wydatki niezwiązane z działalnością w rozumieniu 28m ust. 1 pkt 3 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i tym samym podlegać opodatkowaniu ryczałtem od dochodów spółek, - czy wydatki na opłacanie kolacji biznesowych z kontrahentami powinny zostać zakwalifikowane jako wydatki niezwiązane z działalnością w
Sposób dokumentowania otrzymanych od Współorganizatora udziałów we wpływach ze współorganizacji wydarzenia artystycznego.
W celu uniknięcia podwójnego opodatkowania do dochodów uzyskanych w 2021 r. z Kenii może Pan zastosować metodę o unikaniu podwójnego opodatkowania (metodę odliczenia proporcjonalnego). Dochód należy rozliczyć w zeznaniu PIT-36L składanym za 2021 r., zgodnie z art. 30c ust. 4 ustawy o PIT, tj. od podatku obliczonego od łącznego sumy dochodów może Pan odliczyć kwotę równą podatkowi zapłaconemu w Kenii
Prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego z tytułu nabycia usług organizacji wyjazdu integracyjnego dla Współpracowników.
Wstępna korekta przychodów i kosztów, kwalifikacja opisanych wydatków do ukrytych zysków i wydatków niezwiązanych z działalnością gospodarczą (szkolenia, reprezentacja, alkohol, imprezy, upominki, kwiaty, wieńce, PFRON, samochody, podatek od wartości dodanej).
Prawo do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących nabycie kompleksowej usługi organizacji Eventów i Eventów Pracowniczych.
Uznania świadczonej usługi oprawy gastronomicznej za usługę kompleksową oraz braku obowiązku opodatkowania opłaty wstępnej.
Obowiązki płatnika w związku z udziałem sołtysów w szkoleniach, konferencjach, warsztatach, imprezach kulturalnych i sportowych związanych z pełnieniem funkcji publicznej finansowanych z budżetu gminy.
Częściowe sfinansowanie pracownikom z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych kosztów wycieczek i uczestnictwa w imprezach kulturalno-oświatowych.
Podatek od towarów i usług w zakresie ustalenia, czy Wnioskodawca świadczy usługę kompleksową polegającą na organizacji imprezy okolicznościowej (typu przyjęcia weselne, imprezy plenerowe), w której tzw. świadczeniem głównym jest usługa gastronomiczna oraz ustalenia, czy świadczone przez Wnioskodawcę usługi kompleksowe, polegające na organizacji imprez okolicznościowych (typu przyjęcia weselne, imprezy
w zakresie prawa do odliczenia podatku naliczonego wykazanego na fakturach dokumentujących nabycie kompleksowej usługi organizacji Eventów i Eventów Pracowniczych
W zakresie prawa do odliczenia podatku VAT z otrzymanej faktury dokumentującej nabycie kompleksowej usługi organizacji i produkcji Imprezy.
Obowiązki płatnika z tytułu świadczenia w postaci imprezy o charakterze wypoczynkowo rekreacyjnym tj. spotkania świątecznego dla wszystkich pracowników, w całości finansowanego z ZFŚS.
Udział pracowników w imprezie integracyjnej nie prowadzi do powstania u pracownika przychodu z tytułu nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Dotyczy to zarówno imprez integracyjnych o charakterze otwartym, jak i spotkań adresowanych do ściśle określonego kręgu
Zorganizowanie przez Wnioskodawcę tego rodzaju spotkania integracyjnego, nie stanowi dla pracownika nieodpłatnego świadczenia, o którym mowa w art. 12 ust. 1 w związku z art. 11 ust. 1 ustawy PIT. Nie są bowiem spełnione kryteria, o których mowa w wyroku Trybunału Konstytucyjnego. Tym samym, wzięcie udziału w imprezie integracyjnej, zorganizowanej przez pracodawcę, nie będzie prowadzić do powstania
Czy umożliwienie udziału pracownikom i ich rodzinom w pikniku zorganizowanym przez firmę w całości sfinansowanym z Zakładkowego Funduszu Socjalnego powoduje u tych pracowników powstanie przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym?
Usługi świadczone przez Fundację jako instytucję o charakterze kulturalnym, polegające na organizowaniu imprez kulturalnych, które są finansowane ze środków publicznych, podlegają zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 33 lit. a ustawy
W przypadku uczestnictwa pracowników w imprezach integracyjnych pracownikom tym Spółka zobowiązana jest przypisać przychód ze stosunku pracy w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i od łącznego dochodu z tytułu wypłaconego wynagrodzenia w danym miesiącu obliczyć, pobrać i odprowadzić zaliczkę na podatek dochodowy. W sytuacji gdy impreza jest finansowana w części
Prawo do odliczenia podatku naliczonego w związku z nabyciem usług reklamowych związanych z organizacją imprezy organizowanej w ramach zadań własnych gminy na podstawie zawieranych umów cywilnoprawnych.
Czy działalność w postaci imprez masowych (ogólnodostępnych) jak np. zakładowe pikniki, andrzejki itp. mieści się w działaniach socjalnych zakładu i finansowana ze środków ZFŚS jest zwolniona z podatku dochodowego od osób fizycznych ze szczególnym uwzględnieniem sytuacji gdy osoby uczestniczące (uprawnione) nie składają wniosków o przyznanie świadczeń socjalnych i uczestniczą w przedmiotowych imprezach
Czy w przypadku gdy brak jest możliwości indywidualizacji świadczenia i przypisania go konkretnemu pracownikowi z uwagi na otwarty charakter imprezy integracyjnej, wówczas nie będzie ono stanowiło przychodu ze stosunku pracy czy też w związku z art. 21 ust. 1 pkt 67 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, świadczenie to powinno być przypisane pracownikom i będzie podlegało zwolnieniu podatkowemu