Rozwiązanie lub wygaśnięcie umowy o pracę wiąże się z dokonaniem rozliczenia z pracownikiem. W takiej sytuacji pracodawca ma często obowiązek wypłaty m.in. wynagrodzenia za pracę, ekwiwalentu za niewykorzystany urlop wypoczynkowy, a w niektórych przypadkach określonych w przepisach ogólnie obowiązujących lub wynikających z porozumienia z pracownikiem - również odprawy, odszkodowania czy innych rekompensat
W lipcu będziemy wypłacać kilku pracownikom odprawy pieniężne w związku z likwidacją jednego z działów w naszej firmie (podlegamy ustawie o zwolnieniach grupowych). Niektórzy z zatrudnionych na 2 miesiące przed rozwiązaniem umowy wystąpili z wnioskiem o obniżenie etatu, na co zgodziliśmy się. Zmiana etatu spowodowała jednoczesne obniżenie przysługującego im wynagrodzenia od 1 maja br. Pracownicy otrzymywali
Czy emeryt zatrudniony na umowę o pracę na czas nieokreślony w zakładzie zatrudniającym 30 osób przy wypowiedzeniu z przyczyn ekonomicznych ma prawo do odprawy pieniężnej?