Zagraniczną jednostką kontrolowaną nie jest estońska spółka kontrolowana przez polskiego rezydenta, gdy nie spełnia w sposób łączny przesłanek z art. 30f ust. 3 pkt 1-5 ustawy PIT, pomimo posiadania większościowego udziału i niższego efektywnego opodatkowania.
Na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 ustawy o CIT, fundacja rodzinna jest zwolniona z opodatkowania dochodów zagranicznych jednostek kontrolowanych oraz nie jest zobowiązana do prowadzenia rejestrów zagranicznych jednostek i ewidencji zdarzeń. Zwolnienie to nie obejmuje innych wyłączeń wskazanych w ustawie. Decyzja zależy od zgodności działalności fundacji z zakresem określonym dla fundacji rodzinnych
Zgodnie z art. 5 Umowy pomiędzy Polską a Gruzją, zmiana rezydencji podatkowej wnioskodawcy do Gruzji, z jednoczesnym przekazaniem majątku do polskiej fundacji, skutkuje uznaniem Gruzji za miejsce jego rezydencji podatkowej i nie powoduje powstania obowiązku podatkowego z tytułu niezrealizowanych zysków w Polsce.
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek ani ewidencjonowania zdarzeń zaistniałych w zagranicznej jednostce kontrolowanej w ewidencji odrębnej od ewidencji rachunkowej.
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Ustalenie, czy Fundacja na podstawie art. 6 ust. 1 pkt 25 updop będzie zwolniona z podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, czy od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up, Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej oraz czy Fundacja nie będzie zobowiązana do prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek
Wniesienie do Fundacji Rodzinnej udziałów w spółce cypryjskiej nie będzie wiązało się z obowiązkiem zapłaty podatku dochodowego od osób prawnych po stronie Fundacji. - W przypadku likwidacji spółki cypryjskiej i uzyskania mienia likwidacyjnego spółki, Fundacja będzie zwolniona z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób prawnych i nie znajdzie zastosowania przepis art. 24r updop. - Fundacja nie
Fundacja nie będzie zobowiązana do zapłaty podatku od dochodów zagranicznej jednostki kontrolowanej, o którym mowa w art. 24a ust. 1 updop, od dochodów z dywidend wypłacanych Spółce przez Spółkę typu start-up. Konsekwencją zwolnienia wynikającego z art. 6 ust. 1 pkt 25 Ustawy o CIT jest brak obowiązku prowadzenia rejestru zagranicznych jednostek, o którym mowa w art. 24a ust. 13 updop, jak również
Ustalenie czy na moment powierzenia Powiernikowi posiadanych udziałów Spółki Zagranicznej nie powstanie przychód podatkowy, posiadanie prawa do pomniejszenia przychodu podatkowego w momencie odpłatnego zbycia udziałów Spółki Zagranicznej o koszty uzyskania przychodów w postaci wydatków poniesionych na objęcie udziałów w Spółce Zagranicznej, brak konieczności zastosowania przepisów dotyczących zagranicznych