Pracodawca powinien prowadzić ewidencję czasu pracy dla każdego pracownika. Może ją obecnie prowadzić zarówno w formie papierowej, jak i w formie elektronicznej. Nie ma też przeszkód, żeby część dokumentacji prowadzić w formie papierowej, a resztę w formie elektronicznej.
Od kilku lat zatrudniamy w niepełnym wymiarze czasu pracy pracownika, który jest uprawniony do renty z tytułu częściowej niezdolności do pracy. Renta została przyznana na stałe. Pracownik urodził się 12 marca 1949 r. i posiada ponad 27-letni staż pracy. ZUS jest co roku informowany o wysokości osiąganego przez pracownika przychodu. Czy powinniśmy sporządzić wniosek o emeryturę przed osiągnięciem przez
Od 2 października 2017 r. ZUS wprowadził nowe wzory formularzy w sprawach emerytalno-rentowych. Zmiana druków polegająca na ich uproszczeniu ma spowodować skrócenie czasu ich wypełniania.
Od 1 października 2017 r. obowiązują przepisy obniżające wiek emerytalny. Kobiety mogą przechodzić na emeryturę już po ukończeniu 60 lat, a mężczyźni po osiągnięciu 65. roku życia. Pracodawca jest zobligowany do udzielenia pomocy w wypełnieniu wniosku o emeryturę oraz zebraniu dokumentacji emerytalnej, gdy pracownik zwróci się do niego w tej sprawie.
Czy podpis, w postaci imienia i nazwiska upoważnionej przez podatnika osoby, składany w sposób opisany we wniosku (elektronicznie. z autoryzacją hasłem oraz z wyłączeniem dostępu dla osób nieupoważnionych, w ramach wprowadzanych danych do ewidencji przebiegu pojazdu) spełnia warunki do uznania go za podpis podatnika, o którym mowa w art. 16 ust. 5 Ustawy o CIT?
Kilka lat temu naszemu pracownikowi przyznano na stałe prawo do rolniczej renty inwalidzkiej. Obecnie spełnia on warunki wymagane do przyznania wcześniejszej emerytury kolejowej. Czy może pobierać obydwa świadczenia? Czy na żądanie pracownika musimy skompletować jego wniosek o wcześniejszą emeryturę?