Środki uzyskane jako inkasent na mocy Spec Ustawy i przekazywane do Skarbu Państwa nie stanowią przychodu podatkowego na gruncie CIT z uwagi na brak charakteru definitywnego i trwałego wzrostu aktywów Spółki.
Środki pobrane i przekazane przez Spółkę do Zarządcy Rozliczeń w związku z realizacją Obowiązku 1 nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, z uwagi na brak definitywnego przysporzenia majątkowego dla Podatnika.
Spółka pełniąc funkcję udzielającego pomocy publicznej nie działa jako podatnik VAT w odniesieniu do czynności polegających na pobieraniu i przekazywaniu nienależnej pomocy, natomiast dokonując korekt sprzedaży energii elektrycznej zgodnie z Obowiązkiem 2, zobowiązana jest do wystawienia faktur korygujących zmieniających cenę maksymalną na umowną.
Spółka, wykonując czynności w ramach Obowiązku 1, nie działa jako podatnik VAT, a czynności te nie podlegają opodatkowaniu. W kontekście Obowiązku 2 Spółka jest zobowiązana do wystawiania faktur korygujących, jeżeli zmienia się cena stosowana w ramach udzielanej pomocy publicznej.
Środki pieniężne pobierane jako nienależna pomoc publiczna i następnie przekazywane przez Spółkę do Zarządcy Rozliczeń, w procesie realizacji obowiązków wynikających z ustawy o bonie energetycznym, nie stanowią przychodu podatkowego na gruncie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, z uwagi na brak trwałego przysporzenia majątkowego.
Spółka realizując obowiązki wynikające z ustawy o bonie energetycznym, polegające na ustalaniu nieuprawnionych beneficjentów pomocy publicznej, funkcjonuje poza zakresem VAT jako podmiot wypełniający funkcję quasi-administracyjną. Jednakże, zmiana cen ustalona w ramach obowiązku korygowania rozliczeń wymaga wystawienia faktur korygujących zgodnie z przepisami ustawy o VAT.
Wykonywanie przez Spółkę czynności związanych z poborem nienależnej pomocy publicznej (Obowiązek 1) nie klasyfikuje jej jako podatnika VAT, a zatem czynności te są poza zakresem opodatkowania VAT. Natomiast działanie w ramach korekty ceny energii elektrycznej (Obowiązek 2) wymaga wystawienia faktury korygującej jako czynności opodatkowanej, mającej wpływ na podstawę opodatkowania VAT.
Środki finansowe pobierane przez Podatnika w związku z realizacją obowiązku zwrotu nieuprawnionej pomocy publicznej do Zarządcy Rozliczeń nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego po stronie Podatnika.
Brak powstania przychodu z tytułu otrzymanego przez Spółkę dofinansowania z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki (pytanie nr 1) i możliwość zwolnienia z opodatkowania pomocy publicznej, którą Spółka otrzymała ze środków Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji, na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 w zw. z art. 12 ust. 1 pkt 1
Uznanie za przychód podatkowy w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT otrzymanych przez spółkę pieniędzy stanowiących dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej.
Ustalenie, czy otrzymane Dofinansowanie stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za okres od dnia 1 lipca 2019 r. do dnia 31 grudnia 2019 r., będące pomocą de minimis, będzie stanowiło przychód do opodatkowania (przychód stanowiący podstawę do wyliczenia należnego podatku) po stronie Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
ustalenie, czy otrzymane na podstawie art. 7 ust. 4a-4d oraz art. 7b ust. 8 w zw. z art. 8 ust. 6-8a ustawy o zmianie ustawy o podatku akcyzowym oraz niektórych innych ustaw dofinansowanie jest przychodem w rozumieniu ustawy o podatku dochodowego od osób prawnych i czy podlega opodatkowaniu tym podatkiem
Czy dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej, w stosunku do której nastąpił wzrost cen stosowanych wobec Spółki, otrzymane jako pomoc de minimis, nie stanowi przychodu zgodnie z art. 12 ust. 4 pkt 14 u.p.d.o.p.
w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc de minimis powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
w zakresie ustalenia, czy otrzymana pomoc de minimis powinna zostać zakwalifikowana jako przychód (dochód) podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych.
ustalenie czy w opisanym stanie faktycznym przyznana Wnioskodawcy kwota różnicy ceny oraz rekompensata finansowa winny być zakwalifikowane jako przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
ustalenie, czy otrzymane dofinansowanie z tytułu wzrostu cen energii elektrycznej za III kwartał 2019 r., stanowiące pomoc de minimis, o którym mowa we wniosku, jest przychodem Wnioskodawcy w rozumieniu przepisów ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i powoduje powstanie dochodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób prawnych
Wydatki na nabycie składników majątku niezaliczonych do środków trwałych, niezbędnych do prowadzenia działalności gospodarczej, sfinansowane ze środków otrzymanych z Urzędu Pracy, mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów z pozarolniczej działalności gospodarczej.
Jednorazowa amortyzacja podatkowa to znany już od 2007 r. przywilej podatkowy dla małych podatników oraz dla firm rozpoczynających działalność. W roku 2010 kończą się jednak dodatkowe preferencje (wprowadzone ustawą z 5 marca 2009 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - Dz.U. Nr 69, poz. 587) związane z: ● podniesieniem limitu
Czy podatnik od miesiąca stycznia 2008 r. odpisy amortyzacyjne od wartości początkowej używanego samochodu ciężarowego w kwocie 19.440 zł 86 gr będzie miał prawo zaliczyć do kosztów uzyskania przychodu w 30 równych ratach miesięcznych?
Czy podstawowe i przedłużone wsparcie pomostowe oraz jednorazowa dotacja inwestycyjna, udzielona w ramach projektu Zostań Przedsiębiorcą - wsparcie dla osób tworzących miniprzedsiębiorstwa w ramach Priorytetu 2 ZPORR - Wzmocnienie rozwoju zasobów ludzkich w regionach, działanie 2.5 Promocja przedsiębiorczości, opodatkowana jest podatkiem dochodowym od osób fizycznych?