Stosowanie paragonów niefiskalnych w celach testowych, bez finalizacji transakcji i wydruku fiskalnego, nie narusza przepisów ewidencyjnych i nie wymaga ich ujmowania w ewidencjach korekt. Dokumenty te nie wpływają na obrót ani na należności podatkowe.
W przypadku sprzedaży pojazdu samochodowego na rzecz posła na Sejm RP, za nabywcę należy uznać posła jako osobę fizyczną, a nie biuro poselskie jako jednostkę organizacyjną, co implikuje obowiązek ewidencjonowania sprzedaży na kasie rejestrującej oraz wystawienia faktury z danymi posła.
Nie przysługuje podatnikowi prawo do korekty stawki VAT ani uzyskania zwrotu nadpłaconego podatku, jeśli ostateczny ciężar podatku ponieśli konsumenci, a korekta prowadziłaby do bezpodstawnego wzbogacenia podatnika.
Dokumentowanie sprzedaży na rzecz osób fizycznych nieprowadzących działalności gospodarczej fakturą VAT, za ich uprzednią zgodą na jej otrzymanie drogą elektroniczną, zgodnie z regulaminem serwisu, zwalnia z obowiązku wystawienia e-paragonu. Wystawienie faktury elektronicznej spełnia wymogi ustawy o VAT, jeśli odpowiednio udokumentowano transakcję na kasie rejestrującej.
Udostępnianie e-paragonów za pomocą kodów QR lub linków, jako spełniających wymogi art. 111 ust. 3a pkt 1 lit. b) ustawy o VAT, jest zgodne z przepisami, pod warunkiem uzyskania zgody nabywcy i zapewnienia możliwości zapoznania się z danymi paragonu.
Opłata SUP związana z opakowaniami jednorazowego użytku z tworzyw sztucznych stanowi integralną część ceny dostarczanego towaru i jest włączana do podstawy opodatkowania; nie podlega wyodrębnieniu na paragonie fiskalnym.
Obowiązek drukowania dokumentów oraz prawo do przechowywania dokumentów wyłącznie w formie elektronicznej.
Możliwość zutylizowania już wydrukowanych i zachowanych u siebie paragonów, papierowych wersji dobowych raportów fiskalnych oraz papierowych wersji miesięcznych raportów fiskalnych bez konieczności ich zdigitalizowania.
Brak obowiązku wydruku i wydania faktur elektronicznych oraz e-paragonów nabywcom, którzy zaakceptują Regulamin sklepu internetowego.
Opisany we wniosku sposób przesłania klientowi obrazu e-paragonu nie jest zgodny z obowiązującymi przepisami prawnymi, a w szczególności z art. 111 ust. 3a ustawy.
Podatek od towarów i usług w zakresie prawidłowości dostarczania konsumentom paragonów drogą elektroniczną oraz okresu ich udostępniania.
Podatek od towarów i usług dotyczący braku opodatkowania opłaty rezerwacyjnej oraz opłat dodatkowych nakładanych przez Hotel w wyniku rezygnacji z rezerwacji lub dokonanych szkód.
Przechowywanie wszystkich dokumentów fiskalnych wyłącznie w formie elektronicznej.
Możliwość zastosowania do sprzedaży platynowych sztabek, oraz platynowych monet procedury szczególnej VAT-marża w myśl art. 120 ust. 4 ustawy, a także prawo do dokonania korekty podatku należnego z tytułu sprzedaży ww. towaru z uwagi na zmianę w określeniu podstawy opodatkowania.
Brak obowiązku wydruku i wydawania paragonów fiskalnych nabywcom, którzy zaakceptują Regulamin sklepu internetowego.
Możliwość wystawienia faktur do paragonu na rzecz rolnika ryczałtowego bez żądania jej wystawienia oraz wydania rolnikowi ryczałtowemu faktury bez wydania paragonu.
Zwrot podatku VAT na podstawie sporządzonej w tym celu odrębnej ewidencji sprzedaży VAT zawierającej skorygowaną sprzedaż z właściwą stawką VAT.
Możliwość zaewidencjonowania sprzedaży przy użyciu kasy rejestrującej w terminie późniejszym w przypadku, kiedy nie ma możliwości zarejestrowania tej sprzedaży w dniu wpływu zapłaty na Państwa rachunek.
Spełnienie obowiązku art. 111 ust. 3a pkt 1 ustawy o VAT o wydaniu paragonu Klientowi poprzez przesłanie Klientowi linków do wewnętrznego repozytorium Podatnika, gdzie Klient będzie mógł pobrać w dowolnym momencie, w okresie nie krótszym niż pięć lat licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano sprzedaży, kompletny, zawierający wszystkie elementy obraz tegoż paragonu w formacie PDF lub alternatywnie
Podatek od towarów i usług w zakresie: - braku opodatkowania podatkiem VAT dobrowolnie i uznaniowo przydzielanych pracownikom napiwków, - uznania za dopuszczalne wykazywanie na paragonach napiwki ze stawką 0% (zero techniczne) - możliwości wykazywania napiwków na fakturach ze stawką n/p.
Ewidencja na kasie rejestrującej usług mycia samochodów przy użyciu myjni automatycznych.