Ekwiwalenty przyznawane kuratorom za używanie i pranie własnej odzieży roboczej, przyznawane na zasadach określonych w przepisach o bezpieczeństwie i higienie pracy, są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym od osób fizycznych, jeśli odpowiadają rzeczywistym kosztom poniesionym przez pracownika.
Ekwiwalent za pranie umundurowania strażników nie jest zwolniony z opodatkowania, gdyż nie spełnia kryteriów odzieży roboczej, a zatem stanowi przychód podlegający opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych.
Ryczałtowe ekwiwalenty za używanie i pranie własnej odzieży roboczej, spełniające kryteria art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy o PIT, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania jako świadczenia związane z bezpieczeństwem i higieną pracy.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą zleceniobiorcom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej
Obowiązki płatnika w związku z: wypłatą kuratorom sądowym ryczałtu na pokrycie zwiększonych kosztów dojazdów służbowych oraz wypłatą pracownikom ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej.
Obowiązki płatnika związane ze zwrotem pracownikom kosztów zakupu togi radcowskiej.
Obowiązki płatnika w zakresie wypłaty ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej w myśl art. 21 ust. 1 pkt 11 ustawy PIT.
Możliwość skorzystania ze zwolnienia przedmiotowego w odniesieniu do przychodu uzyskanego w związku z wypłatą pracownikom ekwiwalentu za używanie własnej odzieży jako odzieży roboczej oraz ekwiwalent za pranie odzieży roboczej.
Zwolnienie z opodatkowania wypłacanych pracownikom ekwiwalentów pieniężnych za pranie odzieży roboczej.
Zastosowanie zwolnień przedmiotowych do świadczeń w postaci ekwiwalentu za mundur pilota i ekwiwalentu za pranie.
Wypłacane pracownikom, ekwiwalenty za pranie i używanie odzieży roboczej stanowić będą dla nich przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy.
Czy wydatek, który poniosła Spółka na zakup kasku motocyklowego opatrzonego nazwą firmy można zaliczyć do kosztów uzyskania przychodów w wysokości 75% wartości zgodnie z art. 16 ust. 1 pkt 51 i art. 16 ust. 5a updop
Czy Wnioskodawca ma prawo do zaliczenia ekwiwalentów pieniężnych za pranie i używanie odzieży roboczej do kosztów uzyskania przychodu w rozumieniu art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.
Wypłacane pracownikom, ekwiwalenty za pranie i używanie odzieży roboczej stanowić będą dla nich przychód ze stosunku pracy, o którym mowa w art. 12 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, podlegający zwolnieniu z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 11 ww. ustawy.
Obowiązki płatnika w związku z wypłatą pracownikom ekwiwalentu za pranie własnej odzieży używanej zamiast roboczej
Czy wypłacana pracownikowi kwota ekwiwalentu za pranie odzieży roboczej w formie ryczałtu w jednakowej wysokości, niezależnie od poniesionych kosztów stanowi przychód pracownika i podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych?
Czy od wypłacanego ekwiwalentu pieniężnego za używanie własnej odzieży i obuwia oraz ekwiwalentu pieniężnego za pranie tej odzieży należy potrącić zaliczkę na podatek dochodowy od osób fizycznych?
Czy należy naliczyć, pobrać i odprowadzić podatek dochodowy od wypłacanego uprawnionemu pracownikowi ryczałtu za czyszczenie chemiczne umundurowania?
Czy należy naliczyć, pobrać i odprowadzić podatek dochodowy od wypłacanego uprawnionemu pracownikowi równoważnika pieniężnego w zamian za umundurowanie?
Choć zasadniczo to na pracodawcy spoczywa obowiązek zapewnienia pracownikowi odzieży roboczej czy narzędzi niezbędnych do wykonywania obowiązków służbowych, to nic nie stoi na przeszkodzie, aby pracownik, w związku ze świadczoną pracą, wykorzystywał własną odzież czy własne narzędzia, a pracodawca wypłacał mu z tego tytułu ekwiwalent. Stosowny ekwiwalent pracodawca musi wypłacić także wówczas, gdy
Czy na Urzędzie Miasta jako pracodawcy ciążą obowiązki płatnika podatku dochodowego od osób fizycznych w przypadku wypłaty pracownikom ekwiwalentu pieniężnego za ubiór reprezentacyjny wykorzystywany wyłącznie przy uroczystym przyjmowaniu oświadczeń woli, czy też świadczenia te korzystają ze zwolnienia na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 10 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w związku z tym