czy Wnioskodawca prawidłowo postąpił podejmując w 2020 r., decyzję o obniżeniu stawek amortyzacyjnych wynikających z Wykazu stawek amortyzacyjnych przy zastosowaniu, których Wnioskodawca dokonywał odpisów amortyzacyjnych od wartości początkowej środków trwałych oddanych w leasing operacyjny i wprowadzonych do ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych Wnioskodawcy w 2020 roku
Czy zgodnie z art. 16g ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych prawidłowe będzie ustalenie wartości początkowej Budynków i budowli dla celów amortyzacji w wysokości ceny nabycia Budynków i budowli wynikającej z umowy sprzedaży (z uwzględnieniem art. 16g ust. 3 ww. ustawy)?
Czy nabyte przez Spółkę Budynki i budowle,używane będą na potrzeby związane z prowadzoną działalnością gospodarczą w okresie przekraczającym rok, będą mogły podlegać amortyzacji w rozumieniu ustawy o CIT (tj. według tzw. metody liniowej przy zastosowaniu stawki wykazanej w Wykazie stawek amortyzacyjnych) lub z zastosowaniem indywidualnych sławek amortyzacyjnych na mocy art. 16j ust. 1 pkt 4 ustawy
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Spółki, zgodnie z którym Spółka może według własnego uznania i niezależnie od stawek amortyzacyjnych wynikających z obowiązującej w Spółce polityki rachunkowości obniżyć do dowolnej wysokości (nawet bliskiej zeru) stawki amortyzacji podatkowej w stosunku do stawek amortyzacyjnych wynikających z Wykazu, dla wybranych lub wszystkich środków trwałych (zarówno w odniesieniu
Wnioskodawca skorzystał z prawa do zastosowania indywidualnej stawki amortyzacyjnej określonej w art. 16j ust. 14 ustawy dla hali magazynowej (tj. stawka 3,13%), to Spółka nie może skorzystać z prawa wynikającego z art. 16i ust 5 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych i dokonać zmiany (obniżyć lub podwyższyć) ustalonej indywidualnie stawki amortyzacyjnej.
Jednorazowa amortyzacja podatkowa to znany już od 2007 r. przywilej podatkowy dla małych podatników oraz dla firm rozpoczynających działalność. W roku 2010 kończą się jednak dodatkowe preferencje (wprowadzone ustawą z 5 marca 2009 r. o zmianie ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych - Dz.U. Nr 69, poz. 587) związane z: ● podniesieniem limitu