Przychody uzyskane przez Spółkę z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach projektu grantowego X korzystają ze zwolnienia z podatku dochodowego od osób prawnych zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 53 ustawy o CIT, a nie na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 23, jak wskazano we wniosku.
Nieodpłatne przekazanie instalacji fotowoltaicznych po okresie trwałości projektu, jako finalny element usługi publicznej niegenerujący przysporzenia majątkowego, nie podlega opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych ani obowiązkowi sporządzenia informacji PIT-11.
Koszty centralnego ogrzewania i związane media mogą korzystać ze zwolnienia z VAT jako odrębne świadczenia. Natomiast opłaty eksploatacyjne oraz wynagrodzenie zarządcy są częścią kompleksowej usługi najmu zwolnionej z VAT. Opłaty takie jak wywóz nieczystości i najem garażu nie korzystają z tego zwolnienia.
Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów wydatków bezpośrednio sfinansowanych z dotacji, które są zwolnione z opodatkowania podatkiem dochodowym. Dotacja na zakup środków nie związanych z amortyzacją wyklucza uznanie tych wydatków za koszty uzyskania przychodu. (art. 23 ust. 1 pkt 56 u.p.d.o.f.).
Podatnik ma prawo do odliczenia podatku naliczonego z tytułu nabycia usług doradztwa finansowego, jeśli usługi te są bezpośrednio związane z działalnością opodatkowaną, co wymaga każdorazowej oceny związków funkcjonalnych z przychodami z tej działalności.
Dofinansowanie wycieczek integracyjnych z ZFŚS nie stanowi dla uczestników przysporzenia finansowego nieodpłatnego, a tym samym nie generuje obowiązku podatkowego zgodnie z ustawą o PIT, ponieważ świadczenie takie ma charakter ogólnodostępny i nieprzypisany indywidualnie.
Udział pracowników i emerytów w finansowanej z ZFŚS imprezie integracyjnej nie skutkuje powstaniem przychodu podlegającego opodatkowaniu, gdyż impreza leży w interesie pracodawcy, a korzyści dla uczestników są ogólne i niemierzalne.
Świadczenia emerytalne ze szwajcarskiego II filaru, wypłacane rezydentowi podatkowemu Polski, korzystają ze zwolnienia z opodatkowania w Polsce według art. 21 ust. 1 pkt 58 lit. b i art. 21 ust. 33 ustawy o PIT, zgodnie z porozumieniem między Polską a Szwajcarią w sprawie unikania podwójnego opodatkowania.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS nie stanowi przychodu dla pracowników, jako iż jest integracyjne i służy interesowi pracodawcy. Dla emerytów natomiast nie spełnia przesłanek zwolnienia z podatku, nie będąc nieodpłatnym świadczeniem według art. 21 ust. 1 pkt 38 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS dla pracowników i emerytów, stanowi przychód kwalifikowany do źródła przychodów z pracy lub innych źródeł, lecz podlega zwolnieniu podatkowemu do ustawowych limitów realizujących cele socjalne. Nadwyżka świadczenia ponad limity podlega opodatkowaniu odpowiednio poprzez zaliczki i zryczałtowany podatek.
Dofinansowanie wycieczki ze środków ZFŚS, jako świadczenie organizowane w interesie pracodawcy, nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych, w rozumieniu art. 12 ustawy PIT. W konsekwencji, brak jest obowiązku nałożenia na płatnika obowiązku pobrania zaliczki na ten podatek.
Jednostka samorządu terytorialnego, realizująca projekt niekomercyjny w ramach zadań własnych, nie ma prawa do odliczenia podatku VAT naliczonego, gdyż zakupione towary i usługi nie są związane z działalnością opodatkowaną.
Jednorazowa wypłata zgromadzonych składek z pracowniczego programu emerytalnego w Holandii podlega opodatkowaniu w Polsce jako przychód z innych źródeł, zgodnie z zasadą nieograniczonego obowiązku podatkowego osób mających miejsce zamieszkania na terytorium RP.
Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o PIT ma zastosowanie do części wynagrodzenia finansowanej z unijnych środków europejskich. Część wynagrodzenia finansowana z dotacji państwowych podlega opodatkowaniu, zgodnie z art. 21 ust. 36 ustawy, co wyklucza zwolnienie. Podstawa opodatkowania powinna być ustalana proporcjonalnie do udziału różnych źródeł finansowania w dofinansowaniu
Dopłaty do oprocentowania preferencyjnej pożyczki inwestycyjnej, finansowane z funduszy wspólnotowych, są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f., pod warunkiem, że środki pochodzą z bezzwrotnej pomocy unijnej realizującej cel programu.
Stypendia stażowe wypłacane uczestnikom projektów finansowanych z Europejskiego Funduszu Społecznego Plus są zwolnione z podatku dochodowego od osób fizycznych na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 137 ustawy o PIT, co zwalnia Powiat A z obowiązku pobierania zaliczek oraz wystawiania PIT-11.
Dofinansowanie wyjazdu integracyjnego z ZFŚS nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, wobec czego na wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika w zakresie poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Fundusze generowane przez Spółkę z Instrumentu Finansowego, ze względu na brak charakteru trwałego, bezzwrotnego i definitywnego przysporzenia, nie stanowią przychodów w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT. Opłata za Zarządzanie stanowi przychód, natomiast pozostałe środki są wyodrębnione i podlegają zwrotowi.
Środki uzyskane przez spółkę z zysków kapitałowych czy odsetek, jako element powierzonych i zwracalnych funduszy pożyczkowych, nie stanowią przychodu w rozumieniu art. 12 ust. 1 ustawy o CIT, ze względu na ich nietrwały i zwrotny charakter, nie prowadzący do definitywnego przysporzenia majątkowego.
Powiat realizując zadanie remontu drogi publicznej, nie działa jako podatnik VAT, tylko jako organ władzy publicznej, więc nie ma prawa do odliczenia VAT naliczonego na zakupach związanych z tym zadaniem.
Zaliczki na zaliczki eksploatacyjne oraz fundusz remontowy powinny być traktowane jako element usługi najmu i nie podlegają zwolnieniu z VAT według § 3 ust. 1 pkt 11 Rozporządzenia, podczas gdy zaliczki na wodę, ciepło i prąd mogą być zwolnione, jeśli spełnią odrębne warunki.
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS na cele integracyjne nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów, gdy spełnia warunki wskazane przez Trybunał Konstytucyjny, tj. nie przynosi realnej korzyści majątkowej uczestnikom i jest w interesie pracodawcy.
Dotacje celowe przyznane w ramach projektów finansowanych z budżetu Gminy są wolne od podatku dochodowego na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 129 ustawy o PIT, niezależnie od źródła finansowania. Nieobowiązują wobec nich obowiązki płatnika PIT.