Obowiązki płatnika w związku z wypłatą należności wynikających z delegacji sędziowskich.
Obowiązki płatnika i sposób opodatkowania wynagrodzeń otrzymanych przez członków komisji egzaminacyjnej oraz diet związanych z udziałem w posiedzeniach zarządu.
MF opublikował projekt z 26 lipca 2021 r. dotyczący zmian podatkowych, które mają być wprowadzone w ramach programu Polski Ład. Dla podatników PIT przewiduje się m.in. podniesienie kwoty wolnej od podatku do 30 000 zł oraz wzrost limitu drugiego progu podatkowego do 120 000 zł. Podatnicy CIT skorzystają m.in. w szerszym zakresie z tzw. estońskiego CIT, a podatnicy VAT będą mogli tworzyć grupy podatkowe
Czy przychody, które otrzymają pracownicy Urzędu Gminy w … wyznaczeni przez Gminnego Komisarza Spisowego do pracy w Gminnym Biurze Spisowym można zaliczyć do przychodów z działalności wykonywanej osobiście, o której mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2 w związku z art. 13 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
Dodatki spisowe oraz nagrody spisowe, które przyznane zostaną członkom Gminnego Biura Spisowego nie stanowią przychodu ze stosunku pracy dla pracowników Urzędu Gminy. Świadczenia te otrzymywane będą w związku z wykonywaniem przez te osoby prac zleconych przez inny podmiot niż pracodawca, mianowicie Gminnego Komisarza Spisowego, dlatego też przychód z tego tytułu należy zaliczyć do przychodów z działalności
opodatkowanie wynagrodzeń członków Zarządu i członków Komisji …. z tytułu ekwiwalentu za udział w posiedzeniach
W zakresie możliwości łącznego opodatkowania dochodów z małżonką, w sytuacji gdy Wnioskodawca złożył oświadczenie o opodatkowaniu liniowym podatkiem dochodowym dochodów z prowadzonej działalności gospodarczej.
Możliwość skorzystania z preferencyjnego opodatkowania według stawki 5% podatku dochodowego od osób fizycznych (zgodnie z art. 30ca ust. 1 UPDOF, tzw. IP Box).
w zakresie obowiązków płatnika z tytułu wypłat dokonywanych sędziom sportowym
Czy w opisanej sytuacji od ekwiwalentu do 200 zł brutto wypłacanego dla sędziego należy pobrać podatek w wysokości 18% przychodu, wynikający z art. 41 ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych (zasady ogólne), czy też od ekwiwalentu do 200 zł brutto należy pobrać ryczałtowany podatek wynikający z art. 30 ust. 1 pkt 5a ww. ustawy?
Czy Związek ma możliwość naliczania podatku od osób fizycznych w formie ryczałtu określonego w art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych?
1. Czy w opisanej sytuacji przy wypłacie ryczałtów sędziowskich za obsługę meczu do kwoty 200 zł należy zastosować przepisy art. 22 ust 9 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych i w myśl art. 41 ust. 1 ww. ustawy pobrać zaliczkę na podatek dochodowym wg skali, z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodów? 2. Czy w sytuacji, gdy pomiędzy sędzią sportowym a Wnioskodawcą nie jest zawierana
1. Czy wypłacone na podstawie złożonych rachunków ekwiwalenty sędziowskie, które nie przekraczają jednorazowo kwoty 200 zł należy opodatkować ryczałtowo pobierając tylko 18% podatku czy też należy naliczyć koszty uzyskania przychodu w wysokości 20%?2. Czy Spółka prawidłowo nalicza podatek od osób fizycznych w formie ryczałtu w oparciu o art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych
Czy w obecnym stanie prawnym, postępowanie Wnioskodawcy jako płatnika zaliczek podatku dochodowego od wypłat delegacji sędziowskich, należnych za sędziowanie, które jednorazowo nie przekraczają kwoty 200,00 zł jest prawidłowe, czy też przy wypłacie delegacji sędziowskich za rozegrany mecz należy potrącać zryczałtowany podatek dochodowy w wysokości 18%, zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a) ustawy o podatku
W związku z pojawiającymi się wątpliwościami co do słuszności rozliczania delegacji sędziowskich, Wnioskodawca prosi o interpretacje jak prawidłowo obliczyć podatek pobierany przez płatnika od wynagrodzenia sędziego, czy ryczałtowo zgodnie z art. 30 ust. 1 pkt 5a ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych, bez kosztów uzyskania przychodów, czy na zasadach ogólnych zgodnie z art. 41 ustawy o podatku
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika.
W jaki sposób należy opodatkować opisane powyżej ekwiwalenty sędziowskie jeśli kwota jednej delegacji sędziowskiej nie przekracza kwoty 200 zł? A w jaki sposób jeżeli ekwiwalent sędziowski przekroczy kwotę 200 zł, ale z dwóch delegacji w jednym miesiącu?
Czy wypłacone na podstawie złożonych rachunków ekwiwalenty sędziowskie, które nie przekraczają każdorazowo kwoty 200 złotych należy opodatkować ryczałtowo pobierając tylko 18% podatku czy też należy naliczyć koszty uzyskania przychodu w wysokości 20%?
Czy wypłacone ekwiwalenty, które każdorazowo przekraczają kwotę 200 złotych należy opodatkować z uwzględnieniem 20% kosztów uzyskania przychodu?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie opodatkowania ekwiwalentu sędziowskiego wypłacanego sędziom sportowym.
Czy Wnioskodawca postępuje prawidłowo stosując do delegacji sędziowskich art. 41 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych pobierając zaliczkę wg skali - art. 27 ust. 1 pomniejszając przychód o 20% kosztów uzyskania przychodu, choć najczęściej kwota wystawianego rachunku nie przekracza 200 zł?
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w 2010 roku.
Podatek dochodowy od osób fizycznych w zakresie obowiązków płatnika w 2011 roku, gdy kwota należności określona w jednej delegacji nie przekracza 200 zł oraz obowiązków płatnika w 2011 roku gdy kwota należności określona w jednej delegacji przekracza 200 zł.