Środki uzyskane jako inkasent na mocy Spec Ustawy i przekazywane do Skarbu Państwa nie stanowią przychodu podatkowego na gruncie CIT z uwagi na brak charakteru definitywnego i trwałego wzrostu aktywów Spółki.
Środki pobrane i przekazane przez Spółkę do Zarządcy Rozliczeń w związku z realizacją Obowiązku 1 nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, z uwagi na brak definitywnego przysporzenia majątkowego dla Podatnika.
Środki pieniężne pobierane jako nienależna pomoc publiczna i następnie przekazywane przez Spółkę do Zarządcy Rozliczeń, w procesie realizacji obowiązków wynikających z ustawy o bonie energetycznym, nie stanowią przychodu podatkowego na gruncie art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o CIT, z uwagi na brak trwałego przysporzenia majątkowego.
Środki finansowe pobierane przez Podatnika w związku z realizacją obowiązku zwrotu nieuprawnionej pomocy publicznej do Zarządcy Rozliczeń nie stanowią przychodu podatkowego w rozumieniu art. 12 ust. 1 pkt 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych ze względu na brak definitywnego przysporzenia majątkowego po stronie Podatnika.
Dopłaty do oprocentowania preferencyjnej pożyczki inwestycyjnej, finansowane z funduszy wspólnotowych, są zwolnione z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 46 u.p.d.o.f., pod warunkiem, że środki pochodzą z bezzwrotnej pomocy unijnej realizującej cel programu.
Możliwość zastosowania zwolnienia z opodatkowania na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT przychodu z tytułu pomocy publicznej otrzymanej przez Spółkę od NFOŚiGW w ramach programu „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 r.”.
Pomoc którą spółka otrzymała w ramach programów "Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2022 oraz 2023 r." oraz pomoc którą Spółka może otrzymać w przyszłości na analogicznych zasadach, zgodnie z programem rządowym pod nazwą „Pomoc dla przemysłu energochłonnego związana z cenami gazu ziemnego i energii elektrycznej w 2024 r.”, nie będzie stanowić
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek - zwrot zaliczek, umowy najmu, umowy wydawnicze, umowa o pracę, świadczenie usług, zwrot dopłat, samochody, nieodpłatne przekazanie publikacji.
W zakresie sposobu ustalenia przychodu Spółki w dniu wykupu obligacji, wniesionych jako wkład niepieniężny do Spółki na pokrycie kapitału zakładowego oraz na podwyższenia kapitału zapasowego.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Uznanie za dotację podlegającą zwolnieniu z art. 17 ust. 1 pkt 47 otrzymanej premii gwarantowanej w zw. z wytwarzaniem przez Spółkę energii elektrycznej z tzw. wysokosprawnej kogeneracji.
Opodatkowanie ryczałtem od dochodów spółek - zwrot zaliczek, umowy najmu, umowy wydawnicze, umowa o pracę, świadczenie usług, zwrot dopłat, samochody, nieodpłatne przekazanie publikacji.
W zakresie możliwości ustalenia, że otrzymana rekompensata nie stanowi dopłaty i nie zwiększa podstawy opodatkowania.
Przygotowane na podstawie informacji opublikowanych w okresie od 1 maja do 3 czerwca 2022 r.
Otrzymywane przez Wnioskodawcę dofinansowanie z opłat OZE na zasadach wynikających z przepisów ustawy o OZE nie będzie stanowić czynności podlegającej opodatkowaniu podatkiem od towarów i usług, w tym również nie będzie stanowić dopłaty (dotacji), o której mowa w art. 29a ust. 1 ustawy o VAT, do ceny wytwarzanej przez Wnioskodawcę energii. W konsekwencji Wnioskodawca z tytułu otrzymywanych kwot celem
Skutki podatkowe odpłatnego zbycia udziałów w nieruchomości nabytych w wyniku dziedziczenia, w związku z odpłatnym zniesieniem współwłasności, w drodze darowizny, oraz zamiany.
Opodatkowanie otrzymywanych dopłat z opłaty OZE do sprzedanej energii wytwarzanej ze źródeł odnawialnych tytułem pokrycia Ujemnego Salda zgodnie z zasadami wynikającymi z ustawy o OZE, uwzględnienie ww. kwot w obrocie, o którym mowa w art. 90 ust. 3 ustawy o VAT oraz obowiązek odliczenia podatku naliczonego zgodnie z art. 86 ust. 2a ww. ustawy
zwolnienia od podatku VAT dopłat uczestników projektu do egzaminu na zakończenie szkolenia komputerowego i językowego na podstawie § 3 ust. 1 pkt 14 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 20 grudnia 2013 r. w sprawie zwolnień od podatku od towarów i usług oraz warunków stosowania tych zwolnień, obowiązku ewidencji w rejestrze sprzedaży VAT dopłat uczestników do egzaminu na zakończenie szkolenia.
W ocenie Wnioskującej, otrzymywana "refundacja wywozowa" stanowi dotację związaną z dostawą towarów, o której mowa w art. 29 ustawy o VAT. Dopłata taka związana jest z obrotem, którego dotyczy. W tej sytuacji, zastosowanie ma, w opinii Podatnika, stawka właściwa dla eksportu - 0 %. Zdaniem Spółki, momentem powstania obowiązku podatkowego jest chwila uznania Jego rachunku bankowego. Ponadto, obrót ten
Czy świadczenia na rzecz pracowników występujące w zw. z przyznaną ulgą w opłacie za energię elektryczną, można uznać za k.u.p. Spółki w momencie otrzymania not obciążeniowych od zakładów energetycznych. czy naliczenie i odprowadzenie zaliczek na p.d.o.f. od w/w świadczeń, powinno nastąpić również w momencie otrzymania tychże not.