Przekazanie instalacji OZE po zakończeniu projektu gminnego nie powoduje powstania przychodu z nieodpłatnych świadczeń po stronie mieszkańców gminy, nie rodząc obowiązku podatkowego w zakresie podatku dochodowego od osób fizycznych ani obowiązku sporządzenia informacji PIT-11 przez gminę.
Zwolnienie z opodatkowania na podstawie art. 21 ust. 1 pkt 136 ustawy o PIT ma zastosowanie do części wynagrodzenia finansowanej z unijnych środków europejskich. Część wynagrodzenia finansowana z dotacji państwowych podlega opodatkowaniu, zgodnie z art. 21 ust. 36 ustawy, co wyklucza zwolnienie. Podstawa opodatkowania powinna być ustalana proporcjonalnie do udziału różnych źródeł finansowania w dofinansowaniu
Montaż systemów odnawialnych źródeł energii przez Gminę X, jako działanie w ramach zadań publicznych, nie podlega opodatkowaniu VAT, ponieważ nie stanowi działalności gospodarczej zgodnie z art. 15 ustawy o VAT, a tym samym Gmina nie działa jako podatnik.
Dofinansowanie wyjazdu integracyjnego z ZFŚS nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów w rozumieniu art. 11 ust. 1 ustawy o PIT, wobec czego na wnioskodawcy nie ciążą obowiązki płatnika w zakresie poboru zaliczki na podatek dochodowy.
Przekazywanie przez gminę dofinansowania jako refundacji kosztów poniesionych przez grantobiorców nie stanowi czynności opodatkowanej VAT, a gmina nie nabywa prawa do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją projektu, gdyż wydatki te nie dotyczą czynności opodatkowanych.
Dofinansowanie wycieczki integracyjno-wypoczynkowej z ZFŚS przez pracodawcę nie stanowi dla pracowników przychodu ze stosunku pracy i nie jest obciążone podatkiem dochodowym, a świadczenie takie dla emerytów nie korzysta z opodatkowania jako przychód z nieodpłatnych świadczeń.
Wpłaty od rodziców oraz dofinansowanie ze środków Województwa na plan nauki pływania są opodatkowane VAT, gdyż stanowią wynagrodzenie za odpłatne świadczenie usług, a Gmina działa jako podatnik VAT wykonujący działalność gospodarczą. Gmina ma prawo do odliczenia podatku naliczonego związanego z realizacją programu.
Świadczenia związane z dofinansowaniem doskonalenia zawodowego lekarzy, pokrywane ze składek członkowskich Izby Lekarskiej, nie stanowią przychodu podatkowego lekarzy, a zatem nie powstaje obowiązek wystawienia deklaracji PIT-11 (art. 10 ust. 1 pkt 9 w zw. z art. 20 ust. 1 ustawy o PIT).
Dofinansowanie wycieczki z ZFŚS na cele integracyjne nie stanowi przychodu podatkowego dla pracowników i emerytów, gdy spełnia warunki wskazane przez Trybunał Konstytucyjny, tj. nie przynosi realnej korzyści majątkowej uczestnikom i jest w interesie pracodawcy.
Wydatki na zakup i montaż magazynu energii, będącego integralną częścią systemu fotowoltaicznego, mogą być objęte odliczeniem w ramach ulgi termomodernizacyjnej, pod warunkiem braku dofinansowania tych wydatków oraz ich dokumentacji fakturami VAT.
Przekazanie przez gminę po upływie okresu trwałości projektu mikroinstalacji fotowoltaicznych uczestnikom projektu, bez dodatkowego wynagrodzenia, nie rodzi obowiązku podatkowego w zakresie sporządzenia PIT-11. Nie stanowi to przysporzenia majątkowego w rozumieniu ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych.
Wydatki na zakup i montaż magazynu energii jako integralnej części instalacji fotowoltaicznej, służące wyłącznie do zasilania budynku mieszkalnego, kwalifikują się do odliczenia w ramach ulgi termomodernizacyjnej, o ile nie zostaną sfinansowane z funduszy publicznych.
Samorządowa osoba prawna, realizująca projekt finansowany ze środków unijnych, nie ma prawa do odliczenia VAT ani zwrotu różnicy tego podatku, jeśli nabywane towary i usługi nie są wykorzystywane do czynności opodatkowanych, a VAT nie kwalifikuje się jako koszt projektu.
Brak podlegania opodatkowaniu otrzymanego przez Gminę dofinansowania oraz brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od wydatków związanych z realizacją projektu.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem wycieczki ze środków Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.
Brak prawa do odliczenia podatku naliczonego w związku z realizacją projektu.
Możliwość zwolnienia z opodatkowania przychodu z tytułu otrzymanego dofinansowania projektów współfinansowanych ze środków europejskich, w tym także nadwyżki powstałej w wyniku poniesienia mniejszych wydatków na koszty pośrednie rozliczane ryczałtem niż kwota otrzymanego dofinansowania.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem z zakładowego funduszu świadczeń socjalnych zagranicznej wycieczki integracyjnej dla pracowników, emerytów i rencistów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem/sfinansowaniem pracownikom, emerytom i rencistom z ZFŚS wycieczki integracyjnej, sfinansowaniem spotkania integracyjnego oraz dofinansowaniem/sfinansowaniem biletów i karnetów.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów wstępu i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem imprezy i wycieczki integracyjnej oraz biletów i karnetów pracownikom, emerytom i rencistom.
Obowiązki płatnika w związku z dofinansowaniem świadczenia z ZFŚS emerytowi.
Gmina nie działa w charakterze podatnika podatku VAT w związku z realizacją projektu Instalacji OZE - wpłaty mieszkańców i otrzymane dofinansowanie nie stanowią podstawy opodatkowania podatkiem VAT. Gmina nie ma również prawa do odliczenia podatku VAT.
Ustalenie, czy dofinansowanie udzielone Wnioskodawcy w związku z realizacją projektu pn. „(…)” stanowi podstawę opodatkowania