Dopuszczalne jest prowadzenie jednej wspólnej ewidencji rachunkowej dla działalności zwolnionej z CIT w oparciu o wiele decyzji o wsparciu, z rozliczeniem pomocy publicznej zgodnie z kolejnością wydania decyzji, gdy przepisy nie wymagają odrębności rozliczeń.
Dochody z działalności gospodarczej osiągnięte z realizacji nowej inwestycji, polegającej na zwiększeniu zdolności produkcyjnych istniejącego zakładu, mogą być zwolnione z podatku dochodowego w oparciu o udział tych dochodów w ogólnych wynikach finansowych zakładu, zgodnie z art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
Spółka nie jest zobowiązana do prowadzenia wyodrębnionej ewidencji rachunkowej dla nowej inwestycji zintegrowanej z istniejącym zakładem produkcyjnym; zwolnienie podatkowe obejmuje cały dochód z działalności prowadzonej zgodnie z decyzją o wsparciu.
Dochody wyodrębnione na podstawie zezwoleń w specjalnych strefach ekonomicznych oraz decyzji o wsparciu muszą być ewidencjonowane i rozliczane oddzielnie, zgodnie z odpowiednimi przepisami, co uniemożliwia ich łączenie w jednej ewidencji podatkowej.
Podatnik prowadzący działalność na terenie specjalnej strefy ekonomicznej, objętą zezwoleniem i decyzją o wsparciu, zobowiązany jest do prowadzenia odrębnych ewidencji rachunkowych dla dochodów z każdego z dokumentów, a zwolnienia podatkowe muszą być rozliczane dla każdego źródła oddzielnie.
Prowadzenie przez przedsiębiorcę jednej, wspólnej ewidencji dla celów podatku dochodowego z działalności w SSE, z uwzględnieniem rozliczania pomocy publicznej zgodnie z kolejnością wydań zezwoleń i decyzji o wsparciu, stanowi rozwiązanie prawidłowe w świetle obowiązujących przepisów o specjalnych strefach ekonomicznych i wspieraniu nowych inwestycji.
Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla posiadanych decyzji o wsparciu, pomoc publiczna wynikająca z posiadanych decyzji o wsparciu powinna być wykorzystana zgodnie z kolejnością wydania.
Brak możliwości prowadzenia jednej wspólnej ewidencji dla działalności gospodarczej prowadzonej jednocześnie w ramach posiadanego Zezwolenia nr 2, oraz w oparciu o planowaną do otrzymania w przyszłości decyzję o wsparciu.
Ustalenie, czy w kalkulacji limitu wynikającego z art. 15c ust. 1 ustawy o CIT, oraz kalkulacji nadwyżki kosztów finansowania dłużnego, zdefiniowanej w art. 15c ust. 3 ustawy o CIT, Spółka powinna uwzględnić koszty finansowania dłużnego stanowiące koszty działalności zwolnionej od podatku na podstawie art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT, oraz część kosztów finansowania dłużnego wspólnych dla działalności
Wwolnieniu z opodatkowania CIT, powinien podlegać dochód uzyskiwany z działalności gospodarczej prowadzonej na podstawie Zezwolenia i Decyzji o wsparciu w ten sposób, że w pierwszej kolejności wykorzystany zostanie limit dostępnej pomocy publicznej w ramach Zezwolenia, a po jego wykorzystaniu, gdy limit pomocy publicznej wynikający z Zezwolenia nie będzie wystarczający do objęcia całości dochodu zwolnieniem
Prowadzenie jednej wspólnej ewidencji dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych, prowadzonej na podstawie posiadanych w danym okresie Zezwoleń oraz DoW. Kolejność wykorzystywania limitu dostępnej pomocy publicznej w ramach posiadanego Zezwolenia oraz DoW.
Ustalenie czy nabycie instalacji fotowoltaicznej, stanowić będą koszty kwalifikowane w rozumieniu § 8 ust. 1 Rozporządzenia i wpłyną na kalkulację kwoty pomocy publicznej przysługującej Spółce w postaci zwolnienia od podatku dochodowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o CIT.
1. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym ograniczenie w zaliczaniu poszczególnych kosztów do kosztów uzyskania przychodu wynikające z art. 15c oraz obowiązującego do 1 stycznia 2022 r., art. 15e ustawy o CIT, nie ma zastosowania do kosztów działalności zwolnionej z opodatkowania? 2. Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym, w przypadku kosztów związanych
Dotyczy czy można prowadzić wspólną ewidencję przychodów i kosztów dla Zezwolenia i Decyzji o Wsparciu i łączyć pomoc publiczną, oraz czy Spółka skorzystała z pomocy publicznej na podstawie Decyzji o Wsparciu
CIT- ustalenie, czy koszty eksploatacji mogą zostać uznane za związane z najmem nieruchomości, a tym samym za koszty kwalifikowane, o których mowa w § 8 ust. 1 pkt 1 lit. e Rozporządzenia WNI.
Czy Spółka może prowadzić wspólną ewidencję dla posiadane decyzje o wsparciu, oraz czy pomoc publiczna wynikająca z posiadanych decyzji o wsparciu powinna być wykorzystana zgodnie z kolejnością wydania
Częściowe sfinansowanie linii technologicznej z Dotacji nie powoduje utraty prawa do zwolnienia przedmiotowego, o którym mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34a ustawy o podatku CIT w odniesieniu do dochodu wygenerowanego za pośrednictwem tej linii.
Czy dla celów określenia wysokości dochodu (straty) z tytułu prowadzenia działalności prowadzonej w ramach DOW1, DOW2 oraz ewentualnych pozyskiwanych w przyszłości decyzji o wsparciu, Spółka jest (będzie) uprawniona do prowadzenia jednej ewidencji rachunkowej i podatkowej dla działalności podlegającej zwolnieniu z podatku dochodowego od osób prawnych (wspólnej dla wszystkich posiadanych w danym okresie
Czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy, zgodnie z którym Wnioskodawca powinien za lata podatkowe 2020 – 2023 dokonać kalkulacji podatku CIT według zasad ogólnych wynikających z ustawy o CIT, tj. bez obowiązku wydzielenia dochodu z tytułu działalności opodatkowanej oraz zwolnionej.
Czy w związku z tym, że zwolnieniom, o których mowa w art. 17 ust. 1 pkt 34 i 34a ustawy o CIT, podlega cały dochód z działalności Spółki wskazanej w Zezwoleniach oraz Decyzji o wsparciu, do wysokości limitu pomocy publicznej z nich wynikającego, Spółka uprawniona jest do chronologicznego wykorzystywania tego limitu, tj. Wnioskodawca w pierwszej kolejności uprawniony jest do wykorzystania limitu pomocy
Ustalenie, czy Spółka może prowadzić jedną wspólną ewidencję rachunkową jeśli prowadzi działalność na podstawie DoW1 i DoW2, oraz czy pomoc publiczna z DoW1 i DoW2 powinna być rozliczana zgodnie z datami ich wydania (kolejność chronologiczna)
Wydanie interpretacji indywidualnej w zakresie zwolnienia dochodów dotyczących działalności o której mowa w decyzji o wsparciu,