Spółka, wykonując czynności w ramach Obowiązku 1, nie działa jako podatnik VAT, a czynności te nie podlegają opodatkowaniu. W kontekście Obowiązku 2 Spółka jest zobowiązana do wystawiania faktur korygujących, jeżeli zmienia się cena stosowana w ramach udzielanej pomocy publicznej.
Wykonywanie przez Spółkę czynności związanych z poborem nienależnej pomocy publicznej (Obowiązek 1) nie klasyfikuje jej jako podatnika VAT, a zatem czynności te są poza zakresem opodatkowania VAT. Natomiast działanie w ramach korekty ceny energii elektrycznej (Obowiązek 2) wymaga wystawienia faktury korygującej jako czynności opodatkowanej, mającej wpływ na podstawę opodatkowania VAT.
Wpłata dokonana na Konto klienta w systemie przedpłatowym jako płatność za energię elektryczną stanowi wpłatę na poczet kompleksowej dostawy energii i kreuje obowiązek podatkowy z chwilą jej otrzymania, uznając ją za transfer bonu jednego przeznaczenia według art. 8a ustawy o VAT. Moment wystawienia faktury wiąże się tylko z dostawami świątecznymi.
Brak uznania przekazywanych Tokenów w ramach Emisji za transfer bonu różnego przeznaczenia (MPV) oraz określenia momentu powstania obowiązku podatkowego w podatku VAT.
Dotyczy ustalenia, czy w przypadku sprzedaży rzeczy lub wykonania usługi opłaconych za pomocą Tokenu, będącego bonem różnego przeznaczenia (MPV) przychód podatkowy w CIT powstaje w momencie przedstawienia Tokenu do umorzenia (spalenia), a nie wcześniejszej zapłaty za wyemitowany Token.
Opodatkowanie dostawy towarów/świadczenia usług dokonanych, na podstawie art. 8b ust. 1 ustawy, w zamian za kartę lunchową oraz skutki podatkowe zwrotu kosztów od Kontrahenta poniesionych za zakup ww. kart.
brak uznania Karnetów wydawanych i sprzedawanych przez Miasto w Pływalniach za bony w rozumieniu art. 2 pkt 41 ustawy oraz braku stosowania w ewidencji oznaczeń przeznaczonych dla bonów
Organizacja konkursów, loterii promocyjnych, loterii audiotekstowych lub sprzedaży premiowej.
Z okazji świąt wielkanocnych chcemy dać pracownikom bony finansowane z zfśs. Bony otrzymają również nasi emeryci, m.in. nasz były pracownik, który obecnie jest na emeryturze i z którym zawarliśmy umowę zlecenia na pół roku. Czy w stosunku do tej osoby można zastosować zwolnienie z podatku do 2280 zł, czy należy traktować to jako świadczenie dla zleceniobiorcy i nie będzie ono zwolnione z podatku?
Czy prawidłowe jest zaliczenie do kosztów uzyskania przychodów odsetek zapłaconych z góry w okresie realizacji inwestycji, ale obejmujących okres od zakończenia inwestycji do dnia spłaty pożyczki?
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerw celowych tworzonych na ekspozycje związane z emisją bonów korporacyjnych, nabywanych "wtórnie", tj. od innych inwestorów.
Pytanie dotyczy zaliczenia do kosztów uzyskania przychodów rezerw celowych tworzonych na ekspozycje związane z emisją bonów korporacyjnych, nabywanych bezpośrednio od emitenta.
Emeryci i renciści otrzymali bony i talony towarowe w zwiąku z łączącym ich poprzednio z zakładem pracy stosunkiem pracy do wysokości 2.280,00 zł. Czy emeryci i renciści naszego zakładu pracy otrzymujący bony, talony towarowe o wartości nieprzekraczającej 2.280,00 zł powinni zapłacić zryczałtowany podatek w wysokości 10% ?