Samochody osobowe i ciężarowe to środki transportu powszechnie wykorzystywane w firmach. W 2019 r. ustawodawca wprowadził nowe zasady zaliczania do kosztów uzyskania przychodów wydatków związanych z nabyciem i używaniem samochodów osobowych, zwłaszcza tych droższych. Zasady te nie zmieniły się natomiast w stosunku do samochodów ciężarowych. Nie objęły także podatku naliczonego od wydatków dotyczących
Podatek dochodowy od osób prawnych w zakresie zasad amortyzacji środków trwałych.
Czy Spółka ma prawo potraktować całą elektrownię (w skład której wchodzą: turbina, wieża, fundamenty, stacja kontenerowa wraz z przyłączem) jako jeden środek trwały sklasyfikowany w KŚT w rodzaju 346 oraz czy ma ona prawo dokonywać odpisów amortyzacyjnych tzw. metodą degresywną o której mowa w art 16k ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych?
Czy przyjęte do ewidencji środków trwałych samochody, użytkowane uprzednio przez okres 6-11 miesięcy w celach testowych i demonstracyjnych, uznać - na podst. art. 16j ust. 2 pkt 1 updop - za używane środki trwałe i ustalić indywidualną stawkę amortyzacyjną wynoszącą 30 miesięcy, czy na podstawie art. 16i ust. 2 pkt 2 zastosować podwyższoną stawkę?