Dotyczy ustalenia, czy prawidłowe jest stanowisko Wnioskodawcy wskazujące, że w stanie faktycznym Wniosku udzielona Spółce bezzwrotna pomoc publiczna na podstawie Umowy o udzielenie pomocy publicznej w związku z cenami energii elektrycznej i gazu ziemnego stanowi przychód w podatku CIT objęty zakresem dyspozycji przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT i w konsekwencji kwota wsparcia otrzymana przez
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez S. w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą (…), podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o CIT, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „(…)”, podlega zwolnieniu z opodatkowania na podstawie przepisu art. 17 ust. 1 pkt 47 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych, jako dotacja otrzymana z budżetu państwa
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna uzyskana przez Spółkę w roku 2023 (za okres od 1 stycznia do 30 lipca 2023 r.) w związku ze wzrostem cen energii elektrycznej i gazu ziemnego w latach 2022-2024, w ramach programu rządowego pod nazwą „Pomoc dla sektorów energochłonnych związana z nagłymi wzrostami cen gazu ziemnego i energii elektrycznej w latach 2022-2024”, podlega zwolnieniu z opodatkowania
Dotyczy ustalenia, czy pomoc publiczna z Funduszu Rekompensat Pośrednich Kosztów Emisji jest objęta zakresem art. 17 ust. 1 pkt 47, czy otrzymanie pomoc publicznej zobowiązuje Spółkę do wyłączania wcześniej lub obecnie ponoszonych wydatków z kosztów uzyskania przychodów na podstawie art. 16 ust. 1 pkt 58, oraz czy otrzymana pomoc publiczna stanowi przychód z działalności zwolnionej zgodnie z art. 17
Zwolnienie podmiotowe na podstawie art. 113 ustawy o VAT dla usług prowadzenia w szkołach ponadgimnazjalnych zajęć nauczania technik rachunkowości
Czy usługa organizacji i przeprowadzania egzaminów zawodowych przez Spółkę dla firmy A, która jest realizatorem projektu w ramach Programu Operacyjnego Wiedza Edukacja Rozwój lub Regionalnego Programu Operacyjnego współfinansowanych ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego, korzysta ze zwolnienia z podatku od towarów i usług zgodnie z art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy z dnia 11 marca 2004 r.
Usługi koordynowania/kierowania projektem, finansowanym w całości ze środków publicznych, świadczone na rzecz zleceniodawcy beneficjenta tych środków realizującego projekt szkoleniowy, nie stanowią usług ściśle związanych z usługami szkoleniowymi i nie korzystają ze zwolnienia od podatku przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 29 ustawy.
Brak włączania otrzymanej dotacji do podstawy opodatkowania na podstawie art. 29a ust. 1 ustawy, zwolnienia od podatku usług szkoleniowych i usług przeprowadzenia egzaminów, brak prawa do odliczenia podatku naliczonego od zakupów związanych z organizacją szkoleń.
brak prawa do zastosowania zwolnienia od podatku VAT w stosunku do świadczonych usług z zakresu przeprowadzania egzaminów
Opodatkowanie usług przeprowadzania cyklu szkoleń, wynajmu sprzętu i narzędzi na warsztaty praktyczne, przeprowadzenia egzaminów końcowych i wydania certyfikatów.
Opodatkowanie usługi przeprowadzenia egzaminów i wydania certyfikatów.
Czy w świetle znowelizowanej ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r. Nr 54 poz. 535 ze zm.), usługi szkoleniowe: warsztaty psychoedukacyjne wykonywane na rzecz Miasta w ramach projektu finansowanego w 100% ze środków UE w ramach EFS, podlegają zwolnieniu z podatku VAT, na podstawie art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c ustawy oraz na podstawie Rozporządzenia Ministra Finansów
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług szkoleniowych.
Usługi mające na celu uzyskanie lub uaktualnienie wiedzy dla celów zawodowych są usługami kształcenia zawodowego lub przekwalifikowania zawodowego. Zatem, w przypadku gdy przedmiotowe usługi są finansowane jak wskazał Wnioskodawca w 85% ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz w 15% ze środków budżetu państwa, to stosownie do powołanego art. 5 ust. 1 ustawy o finansach publicznych finansowane
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług szkoleniowych.
Usługi opisane w stanie faktycznym w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki podlegają zwolnieniu od podatku od towarów i usług na podstawie § 13 ust. 1 pkt 20 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22 grudnia 2010 r. oraz z dnia 4 kwietnia 2011 w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług jako świadczenie usług kształcenia lub przekwalifikowania zawodowego finansowane
Podatek od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług przeprowadzanych kursów zawodowych.
Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług przeprowadzanych kursów zawodowych.
Przepisy prawa podatkowego dotyczące podatku od towarów i usług w zakresie zwolnienia od podatku usług przeprowadzanych kursów zawodowych.
Z uwagi, iż szkolenia finansowane są w całości ze środków publicznych, usługa w stosunku tylko i wyłącznie do tych szkoleń, będzie korzystać od 01.01.2011r. ze zwolnienia od podatku VAT przewidzianego w art. 43 ust. 1 pkt 29 lit. c) ustawy.