Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
MF opublikowało odpowiedź na interpelację poselską, w której potwierdziło, że dobrowolne umorzenie udziałów bez wynagrodzenia stanowi transakcję kontrolowaną i podlega obowiązkowi sporządzenia dokumentacji cen transferowych. MF poinformowało również, że obecnie nie są planowane żadne prace legislacyjne związane ze zmianą definicji transakcji kontrolowanej.
Dotyczy ustalenia, czy transakcje dokonywane między Konsorcjantami są transakcjami kontrolowanymi w rozumieniu art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT oraz czy w przypadku transakcji usługowej przekraczającej próg 2 mln zł będą podlegać pod obowiązki związane z cenami transferowymi.
Dotyczy ustalenia, czy Wnioskodawca w związku ze sporządzaniem informacji o cenach transferowych TPR-C zwolniony jest z obowiązku sporządzenia informacji ORD-U o umowach zawartych z nierezydentami w myśl art. 82 § 1c Ordynacji podatkowej i art. 11t ust. 1 ustawy o CIT z zastrzeżeniem, że wyłączenie to nie dotyczy przypadku, w którym Wnioskodawca obowiązany jest do sporządzenia informacji o cenach transferowych
Spółka realizując zysk podatkowy w latach 2021-2023 oraz latach kolejnych jest/będzie uprawniona do skorzystania z przesłanki wyłączenia z obowiązku sporządzenia lokalnej dokumentacji zgodnie z art. 11n pkt 1 ustawy o CIT w zakresie transakcji z powiązanymi podmiotami krajowymi, które nie poniosły straty ze źródła przychodów, w ramach którego rozliczana jest dana transakcja powiązana i które spełniają
Czy w celu zastosowania mechanizmu bezpiecznej przystani przewidzianego w art. 11g Ustawy o CIT Wnioskodawca będzie zobowiązany do weryfikacji, czy uregulowany w art. 11g ust. 1 pkt 4 Ustawy o CIT limit 20 000 000 zł łącznego poziomu zobowiązań lub należności w trakcie roku podatkowego z tytułu kapitału pożyczek z podmiotami powiązanymi liczonego odrębnie dla udzielonych oraz zaciągniętych pożyczek
Dotyczy transakcji kontrolowanej pomiędzy Wnioskodawcą, a jego zagranicznym oddziałem.
1.Czy Wnioskodawca w okresie od 1 stycznia 2023 r. do 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem. 2.Czy Wnioskodawca po 31 marca 2023 r. był podmiotem powiązanym w rozumieniu przepisu art. 11a ust. 1 pkt 4 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych z opisanym we wniosku Stowarzyszeniem
Ustalenie, czy kwoty zawracane do Wnioskodawcy przez Zainteresowaną nie stanowią przychodów podatkowych oraz wartości transakcji kontrolowanej
Czy Spółka jest zobowiązana do sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych za rok podatkowy 2023 z tytułu zawarcia w tym roku umowy pożyczki, gdzie wartość faktycznie udostępnionego maksymalnie pożyczkobiorcy kapitału nie przekraczała w przeliczeniu równowartości 10 mln zł (innymi słowy, czy na potrzeby określania obowiązku dokumentacyjnego za rok podatkowy 2023 dla transakcji pożyczki przedstawionej
Transakcje refakturowania wydatków, usług o niskiej wartości dodanej i krajowe transakcje kontrolowane zwolnione, o których mowa we wniosku o ile nie przekroczyły progów dokumentacyjnych wynikających z art. 11k ustawy o CIT, nie podlegają raportowaniu w informacji o cenach transferowych TPR-C za 2022 r.
Dotyczy ustalenia, w jaki sposób Wnioskodawca powinien ustalić wartość transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym w zakresie udzielonych pożyczek na potrzeby ustalenia swoich obowiązków dokumentacyjnych w zakresie dokumentacji cen transferowych, tj. ustalenia czy wartość tej transakcji przekracza w roku obrotowym obejmującym okres 1 październik 2019 r. – 30 wrzesień 2020 r. progi dokumentacyjne
Obowiązek sporządzania lokalnej dokumentacji cen transferowych podczas opodatkowania ryczałtem od dochodów spółek.
1. Czy do transakcji kontrolowanych zawieranych przez Spółkę w 2021 r. ze Spółkami powiązanymi, które to Spółki powiązane w 2021 r. nie poniosły straty podatkowej albo poniosły stratę podatkową, ale spełniają warunki z art. 31z2 Ustawy Covid, nie ma zastosowania obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1 Ustawy CIT? 2. Czy lokalna dokumentacja cen
Czy zawarcie Umowy na warunkach opisanych w przedstawionym zdarzeniu przyszłym będzie stanowiło transakcję kontrolowaną, o której mowa w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w związku z czym na Wnioskodawcy będzie spoczywał obowiązek sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych, o którym mowa w art. 11k ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych w przypadku
Wydanie interpretacji indywidualnej dotyczącej kwalifikacji transakcji wniesienia aportów do kategorii "transakcji towarowej".
Dotyczy ustalenia, czy w opisanym zdarzeniu przyszłym transakcja polegająca na wniesieniu wpłat przez Wnioskodawcę na kapitał zapasowy A, dokonana na gruncie przepisów HGB, spełnia definicję transakcji kontrolowanej określoną w art. 11a ust. 1 pkt 6 ustawy o CIT i w zw. z tym, czy będzie podlegała obowiązkowi sporządzenia lokalnej dokumentacji cen transferowych oraz innym obowiązkom dokumentacyjnym
Ministerstwo Finansów wydało interpretacje ogólne w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym i w sprawie definicji transakcji kontrolowanej. Wskazuje w nich, jak rozumieć poszczególne elementy składowe tych definicji. Ma to pomóc podatnikom w odpowiednim zaklasyfikowaniu zdarzenia dla potrzeb przepisów o cenach transferowych tak, aby odpowiednio wypełniali obowiązki w zakresie
Interpretacja ogólna Ministra Finansów z 9 grudnia 2021 r. Nr DCT2.8203.2.2021 w sprawie pojęcia transakcji kontrolowanej o charakterze jednorodnym